اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توت فرنگی

صادرات توت فرنگی:
توت فرنگی با توجه به قابلیت های بالایی که در فرآوری محصولات متنوع دارد، هم صادرات توت فرنگی به صورت تازه هم به صورت محصولات فرآوری شده می تواند سودآوری خوبی داشته باشد.

توت فرنگی میوه ای نسبتاً جدید است که تا 250-300 سال قبل به این شکل امروزی وجود نداشت و بیشتر موارد استفاده دارویی داشته است.

توت فرنگی گیاهی نهان دانه از تیره ی گل سرخ است. رشد این گیاه علفی پایا در آب و هوای معتدل گرم و در بستر غنی از گیاخاک و خاک اسیدی بسیار خوب است.

توت فرنگی

صادرات توت فرنگی از ایران:
ایران از نظر صادرات توت فرنگی جایگاه مطلوبی ندارد، چرا که سرانه تولید این محصول نسبت به واحد سطح و بوته ها پایین است.

75 درصد توت فرنگی کشور در کردستان تولید می شود. بعد از کردستان، استان های مازندران، گلستان و گیلان در جایگاه های بعدی تولید توت فرنگی در سطح کشور قرار دارند.

از مراکز عمده کشت گلخانه ای توت فرنگی در ایران می توان به شهرستان جیرفت در استان کرمان، استان البرز، تهران و قزوین نام برد. صادرات توت فرنگی به کشورهای روسیه، کردستان عراق و بازارهای عربی و بسیاری از کشورهای دیگر انجام می گیرد.

توت فرنگی

عواملی موثر در صادرات توت فرنگی:
تداوم تولید و بهبود کیفیت، درصادرات و بازارهای جهانی بسیار حایز اهمیت است. برای صادرات بهینه توت فرنگی باید عواملی همچون بسته بندی، نگه داری تخصصی و برنامه ریزی برای روند تسهیل صادراتی در اولویت قرار بگیرد.

یکی از مهم ترین عوامل توسعه صادرات توت فرنگی صنایع تبدیلی مدرن است که باید به نحو مطلوب در امر صادرات درنظر گرفته شود.

ارزش غذایی هر میوه به شرایط اقلیمی، مدیریت و نحوه تغدیه آن بستگی دارد. پرورش توت فرنگی در فضای باز و بسته ( گلخانه) انجام می شود. بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی در فضای باز مربوط به استان کردستان و سپس مازندران و گلستان است.

توت فرنگی (Strawberry) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 081010 شناخته می شود.

توت فرنگی

آمار صادرات توت فرنگی:

  • هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.
  • رقم کل صادرات: 2,622,150,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 3 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 1 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 1,696 KM.

آمار واردات توت فرنگی:

  • هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است.
  • رقم کل واردات: 2,895,678,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 4 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 0 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 2,089 KM.

توت فرنگی

صادرکنندگان توت فرنگی:
اسپانیا بیشترین میزان صادرات توت فرنگی در جهان با 27 درصد و 693,599 هزار دلار در بازار جهانی انجام می دهد. آمریکا، مکزیک، هلند و بلژیک به ترتیب در رتبه های بعدی صادرات این میوه قرار دارند.

در نمودار کشورهای واردکننده توت فرنگی آمریکا اولین رتبه در بازار جهانی را دارد. کانادا، آلمان، انگلستان و فرانسه در رتبه های بعدی قرار دارند.

میزان واردات امریکا 21 درصد از سهم بازار جهانی و 609,575 هزار دلار است. البته این کشور در یک سال اخیر رشد منفی پنج در واردات تون فرنگی داشته است.

توت فرنگی

نرخ رشد کشورهای واردکننده توت فرنگی:
روسیه بهترین بازار رو به رشد در یکسال اخیر را دارد. ایتالیا، آلمان، هنگ کنگ چین هم رشد مثبت یکساله و هم پنج ساله داشته اند.

آمریکا دارای بالاترین میزان رشد طی پنج سال گذشته است. بلژیک و کانادا در رتبه های بعدی قرار دارند.در بسته بندی توت فرنگی باید به سلیقه ی مشتری توجه زیادی داشت و هم چنین بسته بندی به نحوی باشد که طی صادرات این میوه آسیب دیده و له نشود. کشورهای مختلف سلایق متفاوتی دارند و باید بعد از شناسایی بازار هدف بسته بندی مورد نظر را اعمال کرد.

توت فرنگی

میزان پتانسیل صادراتی توت فرنگی
عربستان، آلمان، عراق، امارات، هنگ کنگ چین و کویت ظرفیت باقیمانده ی زیادی برای صادرات توت فرنگی می باشند. روسیه و رومانی دارای بازار اشباع شده برای صادرات توت فرنگی هستند و صادرات به آن ها سودآوری خوبی ندارد.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات توت فرنگی با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها بلاروس، عربستان و آلمان دارا هستند. ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با عراق دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رضاطهماسبی:
بنده توت فرنگی درجه ۱ دارم میخواستم راهنمایی بفرمایید جهت صادر کردن محصولاتم یا خرید محصولم توسط شما . تشکر فراوان
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

رضا پرماه:
س محصول توت فرنگی دارم برج ۱۰ ....هر ساله دلال توت فرنگی باقیمت پایین از مان می خره می خوام بدون واسطه یا صادرات بشود
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>