اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طالبی

صادرات طالبی: 
طالبی و سایر ملون ها مانند گرمک در خانواده ی خیار و کدو قرار دارند. این محصول یکی از محبوب ترین میوه‌های دنیا است و صادرات طالبی به دلیل محبوبیت آن و رنگ و بوی دلپذیر و پر طرفدراش می تواند سود و ارزآوری خوبی داشته باشد.

طالبی با توجه به آب و هوای مساعد ایران در حجم زیادی کاشت و برداشت می شود. زمان کاشت آن اواخر آذر و برداشت آن از اواخر اسفند تا خرداد ادامه دارد.

طالبی (Melon) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 080719 شناخته می شود. این کد شامل انواع ملون از جمله طالبی می باشد.

طالبی

آمار صادرات طالبی:

  • هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.
  • رقم کل صادرات: 1,675,807,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 1 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 1 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 2,598 KM.

آمار واردات طالبی:

  • هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است.
  • رقم کل واردات: 1,905,882,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 2 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 4 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 3,683 KM.

طالبی

کشور های صادرکننده طالبی:
اسپانیا، هلند، آمریکا، برزیل و گواتمالا پنج کشور اول در صادرات طالبی هستند. جالب است بدانید ایران نیز در رتبه ی نهم کشورهای صادر کننده این محصول قرار دارد.

اسپانیا 22 درصد از سهم صادرات طالبی در جهان را دارد. سهم هلند و آمریکا نیز به ترتیب 11 درصد و 8 درصد در بازار جهانی است.

در واردات این محصول آمریکا بیشترین سهم را با 21 درصد دارد. این کشور در صادرات نیز سهم زیادی دارد و در واقع طالبی را Re Export می کند. آمریکا این میوه را وارد کرده و خود مجدد آن را صادر می کند.

طالبی

نرخ رشد کشورهای واردکننده طالبی:
در واردات طالبی عراق دارای بیشترین میزان رشد یک ساله و پنج ساله است. آمریکا، آلمان، بلژیک، انگلیس و اسپانیا در پنج سال اخیر بازار رو به رشد مثبت داشته اند. آلمان و بلژیک در یک سال گذشته نیز دارای بازار رو به رشدی می باشند.

در بسته بندی صیفی جات معمولا از جعبه های مقوایی استفاده می شود. در صادرات این محصولات باید دقت شود بسته بندی آن طوری باشد که در طول ارسال بار به آنها صدمه وارد نشده و باعث خسارت مالی نشود.

طالبی

پتانسیل صادراتی طالبی:
طالبی در اروپا دارای پتانسیل بالایی برای صادرات است و کشاورزان و تولیدکنندگان این میوه می توانند با بالا بردن کیفیت آن و شناخت ذائقه ی مشتری و توجه به سورتینگ محصول سود و ارزآوری قابل توجه و بسیار خوبی داشته باشند.

آلمان، اسپانیا، انگلیس، هلند، ایتالیا و فرانسه دارای ظرفیت خوبی و مقاصد صادارتی مناسبی می باشند.
در خاورمیانه نیز سودآوری طالبی به دلیل کم بودن مسافت قابل توجه است. عراق، امارات، عمان، کویت و بحرین کشورهای با پتانسیل بالا در این منطقه می باشند.

روسیه نیز می تواند در صادرات طالبی به آن مورد توجه صادر کنندگان قرار گیرد. صادرات طالبی به عراق به دلیل اینکه ظرفیت باقیمانده ی خوبی دارد مهم ترین مقصد صادراتی از ایران است. آلمان، اسپانیا، هنگ‌کنگ، افغانستان و کویت نیز میزان پتانسیل صادراتی بالایی دارند.

از نکات مثبت صادرات طالبی می توان به نداشتن بازار اشباع شده اشاره کرد. بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات طالبی با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها عراق، امارات و آلمان دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با عراق دارد. بازار هلند بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات طالبی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>