اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه حوادث طبیعی

آیا می دانید از 43 نوع بلای طبیعی در جهان، 33 نوع آن در کشور ایران رخ می دهد؟ حتی اگر در جریان آمار وقوع حوادث طبیعی هم نباشید حتماً پیامدهای فجیع حوادثی مانند زلزله بم، زلزله کرمانشاه، سیل دروازه قرآن شیراز و سیل آق قلا در خاطرتان است.

حوادث طبیعی مجموعه ای از حوادث زیان بار هستند که منشاء انسانی ندارند و غیر قابل پیش بینی هستند. با توجه به نقش بیمه، که تأمین امنیت برای افراد جامعه است پس باید بتواند خسارت های جانی و مالی حوادث طبیعی را جبران کند. گام اول برای دریافت پوشش بیمه در مقابل حوادث طبیعی، شناخت بیمه حوادث و دیگر رشته های بیمه ای مرتبط با حوادث طبیعی است. در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم تا بدانید بیمه حوادث طبیعی چیست و چگونه می توانید خسارت های جانی و مالی ناشی از این گونه حوادث را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

بررسی حوادث تا بدانید بیمه حوادث طبیعی چیست

قبل از این که بدانید بیمه حوادث طبیعی چیست باید بدانید زلزله، آتش سوزی در جنگل ها، سیل، فوران آتش فشان، رعد و برق، طوفان، گردباد و خشکسالی مهم ترین حوادث طبیعی هستند که هر ساله جان هزاران نفر را می گیرند.

شرکت های بیمه خسارت های جانی و مالی حوادث طبیعی را به شکلی متفاوت جبران می کنند به این ترتیب که خسارت های جانی حوادث در بیمه اشخاص و با بیمه های حوادث جبران می شود. افراد همچنین می توانند خسارت های مالی حوادث طبیعی را هم از طریق بیمه اموال تحت پوشش بیمه قرار دهند.

بیمه حوادث طبیعی چیست و چگونه خسارت های جانی را جبران می کند؟

موضوع بیمه حوادث حمایت از زندگی بیمه شده است. شرکت بیمه متعهد می شود چنان چه بیمه شده در اثر وقوع حوادث تحت پوشش بیمه نامه، فوت کند سرمایه بیمه را به ذی نفعان پرداخت کند همچنین اگر وی دچار نقص عضو و ازکارافتادگی شود تعهد شرکت بیمه پرداخت غرامت تعیین شده به شخص بیمه شده است. جبران هزینه های پزشکی بیمه شده، غرامت روزانه عمومی و غرامت روزانه بستری شدن در اثر حادثه هم جزء پوشش های فرعی بیمه حوادث است.

بعضی از مهم ترین حوادثی که تحت پوشش بیمه حوادث هستند عبارتند از: غرق شدن، برق گرفتگی، سوختگی، تأثیر گاز، بخار و یا مواد خورنده مانند اسید، ابتلا به بیماری هایی مثل هاری، کزاز و سیاه زخم، گزیدگی، اقدام به نجات اشخاص و اموال از خطر و حادثه، سوانح رانندگی، مسمومیت، سقوط از ارتفاع و حمله حیوانات.

همین طور که می بینید جبران خسارت های جانی حوادث طبیعی به طور معمول جزء پوشش های بیمه حوادث نیست اما افراد می توانند با پرداخت حق بیمه اضافی و موافقت شرکت بیمه خسارت های زمین لرزه و آتش فشان را تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهند.

جبران خسارت های مالی حوادث طبیعی

حال که فهمیدید بیمه حوادث طبیعی چیست باید بدانید بیمه اموال خسارت های وارده به اموال و دارایی افراد را که در اثر وقوع حوادثی مانند آتش سوزی، زلزله، سیل و… به وجود آمده باشد جبران می کند. اما از آن جایی که بخشی از حوادث طبیعی در پوشش های فرعی بیمه آتش سوزی جبران می شود، در ادامه این بیمه را به طور دقیق تری بررسی می کنیم.

بیمه آتش سوزی: بیمه آتش سوزی خسارت های مالی ناشی از آتش سوزی را جبران می کند و تعهدی در برابر جان انسان ها ندارد. آتش، انفجار و صاعقه خطرات اصلی این بیمه نامه هستند. اما افراد می توانند حق بیمه اضافی پرداخت کنند و حوادث طبیعی را هم تحت پوشش بیمه آتش سوزی خود قرار دهند.

بنابراین افراد نمی توانند برای حوادثی مانند زلزله و آتش فشان، سیل و طغیان آب دریا و رودخانه، طوفان و گردباد و تندباد بیمه نامه جداگانه ای خریداری کنند اما می توانند این موارد را به پوشش های فرعی بیمه نامه آتش سوزی خود اضافه کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>