اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه حوادث طبیعی

همان طور که گفتیم بیمه حوادث طبیعی وجود ندارد اما افراد می توانند اموال و زندگی خود را در مقابل این گونه حوادث با رشته های مختلف بیمه ای تحت پوشش قرار دهند. حالا که فهمیدید خسارت های تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی چیست.

در اینجا لازم است شرایط تهیه بیمه حوادث طبیعی را در رشته های مختلف بررسی کنید.افراد می توانند جان خود را در مقابل حوادث طبیعی تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهند. برای دریافت این پوشش ها باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند. مهم ترین عامل در بررسی حق بیمه حوادث، شغل افراد است.

اموال و ساختمان در بیمه آتش سوزی شامل: ساختمان مسکونی (ساختمان و اثاثیه)، ساختمان صنعتی شامل تمامی کارخانجات (ساختمان، تأسیسات، ماشین آلات و…) و ساختمان غیر صنعتی شامل واحدهای تجاری، آموزشی، اداری، رفاهی، خدماتی و انبارها است.خطرات اضافی درخواست شده، ارزش بنا و موجودی، مدت زمان بیمه نامه و میزان ریسک از جمله عواملی هستند که در میزان حق بیمه آتش سوزی تأثیرگزار است.

بیمه زلزله در واقع پوشش اضافی بیمه آتش سوزی است بنابراین بدون تهیه بیمه نامه آتش سوزی نمی توان برای حوادث طبیعی مانند بیمه زلزله، سیل و طغیان آب، طوفان و تندباد تحت پوشش بود.نوع سازه، متراژ ملک، هزینه ساخت هر متر مربع و ارزش لوازم منزل از عوامل مؤثر بر نرخ بیمه زلزله است.

بیمه بدنه برای مقابله با حوادث طبیعی چگونه است؟

حتماً به یاد دارید که در حادثه سیل شیراز حدود 300 خودرو آسیب دیدند. شاید در خصوص بیمه بدنه این سوال برای شما هم به وجود آید که الزام تهیه بیمه حوادث طبیعی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بیمه بدنه با مزایای فراوانی که دارد در حوادثی مانند سیل شیراز خسارت های مالی خودرو شما را جبران می کند. خیلی ها فکر می کنند بیمه بدنه فقط برای اتومبیل شخصی قابل استفاده است اما جالب است در ابتدا بدانید این نوع بیمه برای هواپیما و کشتی هم قابل دریافت است.

بیمه بدنه یک بیمه غیر اجباری است که خسارت های ناشی از برخورد خودرو با یک جسم، سقوط و واژگونی خودرو، سرقت کلی خودرو، آتش سوزی، آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی اصلی همراه آن را جبران می کند. افراد همچنین می توانند خودروی خود را در مقابل حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله با پرداخت حق بیمه اضافی، بیمه کنند.

موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی در بیمه حوادث طبیعی چیست؟در این بخش قصد داریم آن دسته از حوادث طبیعی که در پوشش اضافی بیمه آتش سوزی جبران می شوند را بررسی کنیم.

  • زلزله: در بیمه زلزله می توان ملک، لوازم و اثاثیه را بیمه کرد. این پوشش فقط خسارت های مالی را جبران می کند پس اگر کسی در زمان بروز حادثه فوت کند بیمه تعهدی در مقابل بیمه شده ندارد.
  • آتش فشان: این پوشش خسارت های ناشی از فعالیت های آتش فشانی را جبران می کند.
  • سیل، طغیان آب رودخانه و دریا: این پوشش شامل جبران خسارت های ناشی از سیل، طغیان رودخانه، شکستن سدها و خروج ناگهانی آب های سطحی از مسیر طبیعی است.
  • طوفان گردباد و تندباد: خسارات مستقیم ناشی از طوفان، گردباد و تندباد با خریداری این پوشش جبران خواهند شد.

همان طور که گفتیم بیمه آتش سوزی در حالت عادی خسارت های ناشی از آتش، صاعقه و انفجار را تحت پوشش قرار می دهد. در ادامه هر یک از این خطرات را بررسی می کنیم.

  • آتش: ترکیب هر نوع ماده با اکسیژن که با تولید شعله همراه باشد در این دسته قرار می گیرد.
  • صاعقه: تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین که منجر به بروز خسارت شود به عنوان خطرات اصلی بیمه آتش سوزی تحت پوشش قرار می گیرد.
  • انفجار: اگر در اثر آزاد شدن ناگهانی گاز یا بخار انرژی زیادی آزاد شود و خسارتی را به بار بیاورد تحت پوشش این بیمه قابل بیمه شدن است. البته هر نوع انفجاری تحت پوشش این بیمه نامه نیست برای مثال انفجار ناشی از فعل و انفعالات هسته ای.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>