اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وام بیمه عمر

تابه حال شاید برایمان پیش آمده باشد که نیاز ضروری به پول داشته باشیم و تصمیم بگیریم راه های مختلف را برای جور کردن آن امتحان کنیم. قطعاً یکی از اولین گزینه ها وام گرفتن است؛ ولی همان طور که می دانید دریافت وام از بانک ها یا مؤسسات اعتباری فرآیند طولانی دارد، به ضامن و وثیقه نیاز دارد و ممکن است نتواند نیاز ما را به موقع برآورده کند.

اینجا است که بیمه عمر می تواند به ما کمک کند. اگر بیمه عمر و سرمایه گذاری داشته باشیم می توانیم از این بیمه بدون نیاز به ضامن یا وثیقه وام دریافت کنیم. در این مطلب قصد داریم درباره وام بیمه عمر پاسارگاد بیشتر بدانیم و ببینیم از این بیمه، وام با چه شرایطی می توانیم بگیریم.

بیمه عمر و سرمایه گذاری پاسارگاد

همان طور که اشاره شد برای اینکه بتوانیم وام بیمه عمر پاسارگاد دریافت کنیم باید بیمه گزار این بیمه باشیم.بیمه عمر و سرمایه گذاری همان طور که از نام آن پیدا است بیمه ای برای سرمایه گذاری است؛ علاوه بر آن نیز پوشش هایی در مواقع اضطراری دارد. درصورتی که بیمه گزار در مدت قرارداد بیمه عمر خود فوت کند، مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت به ذی نفعان وی تعلق می گیرد.

در پایان مدت قرارداد نیز بیمه گزار با شرکت بیمه تسویه می کند و اندوخته خود را که مبلغ قابل توجهی است از بیمه دریافت می کند. اصل ماهیت بیمه عمر و سرمایه گذاری همین مواردی است که ذکر شد. حال بیمه گزار می تواند پوشش هایی را هم به پوشش های اصلی بیمه عمر خود بیفزاید. برای مثال بیمه عمر می تواند در برابر بیماری های خاص مثل سرطان، سکته قلبی و… از بیمه گزار پشتیبانی کند.

سقف وام بیمه عمر پاسارگاد

حال که فهمیدیم می توان وام بیمه عمر پاسارگاد دریافت کرد، قطعاً اولین سؤالی که در ذهنمان شکل می گیرد این است که تا چه مبلغی می توانیم این وام را دریافت کنیم؟

وامی که از بیمه عمر پاسارگاد می گیریم از محل اندوخته ای است که طی مدت مشخصی ذخیره شده است. سقف وام بیمه عمر پاسارگاد معادل 90% اندوخته بیمه عمرمان است. برای مثال اگر 10 سال از مدت قرارداد بیمه عمرمان گذشته باشد و مبلغ 10 میلیون تومان اندوخته در این بیمه داشته باشیم، تا سقف 9 میلیون تومان می توانیم وام بیمه عمر پاسارگاد دریافت کنیم.

سود وام بیمه عمر پاسارگاد

سؤال کلیدی بعدی دراین باره سود بازپرداخت این وام است. قطعاً برایمان سؤال می شود که بدانیم آیا دریافت این وام به صرفه است؟

کارمزد بازپرداخت وام بیمه عمر پاسارگاد 4% است؛ البته این سود به سودهایی که به اندوخته بیمه عمرمان تعلق می گیرد افزوده می شود. بنابراین برای کسب اطلاع از سود وام بیمه عمر پاسارگاد باید نسبت به سودهایی که به اندوخته بیمه عمر تعلق می گیرد مطلع شویم.

سود بیمه عمر و سرمایه گذاری

به اندوخته بیمه گزاران در بیمه عمر و سرمایه گذاری پاسارگاد 2 نوع سود تعلق می گیرد: سود تضمینی

سود تضمینی: حداقل سودی است که به اندوخته بیمه عمر بیمه گزار تعلق می گیرد. میزان این سود در سال های اول بیشتر سپس به مرور کم شده و روی عدد مشخصی ثابت باقی می ماند. این سود در بیمه عمر پاسارگاد در 2 سال اول 16%، در 2 سال دوم 13% و از سال پنجم به بعد 10% می شود و همین مقدار باقی می ماند.

سود مشارکت منافع:این سود حاصل از سرمایه گذاری شرکت بیمه با استفاده از حق بیمه های پرداختی بیمه گزاران در پروژه های سود زا است. یکی از کاربردهای بیمه عمر در سطح اقتصاد کلان نیز همین است؛ بیمه عمر پول های خرد را از افراد مختلف جمع آوری می کند و با سرمایه گذاری آن در پروژه های مختلف چرخه اقتصاد کشور را به گردش درمی آورد.درصد خیلی زیادی از این سود متعلق به بیمه گزار است. 85% این سود در بیمه عمر پاسارگاد به بیمه گزار تعلق می گیرد.

درنهایت بیمه گزار با یک درصد سود واحد سروکار دارد که این سود مجموع سود تضمینی و مشارکت منافع بیمه عمر است. میزان این درصد هر سال توسط مجمع عمومی شرکت پاسارگاد تعیین می شود. سود کلی بیمه عمر پاسارگاد در حال حاضر 16%است.4% کارمزد سود وام به این سود افزوده می شود و بیمه گزار درنهایت باید با نرخ 20% وام خود را بازپرداخت کند.

مزایای وام بیمه عمر پاسارگاد

شاید بعد از مطلع شدن درباره درصد سود وام بیمه عمر پاسارگاد فکر کنیم این وام صرفه اقتصادی ندارد و ارزشی برای ما ایجاد نمی کند. اما باید نکات زیر را در نظر گرفت؛ شاید عجولانه قضاوت کرده باشیم!

1-بیمه عمر برای اندوخته ما که طی سال ها جمع آوری می شود سود در نظر می گیرد. اگر قرار باشد 90% این اندوخته را از بیمه عمر خود به طور موقت خارج کنیم، باید سود این مبلغ را هم بازگردانیم زیرا بیمه عمر در پایان قرارداد سود این مدتی را که اندوخته از حساب بیمه عمر خارج شده هم پرداخت خواهد کرد.

2-در پایان دوره قرارداد بیمه عمر تمام مبلغ اندوخته شما به علاوه سودهایی که به آن تعلق گرفته به بیمه گزار بازگردانده می شود؛ لذا بخش اعظم سودی که بیمه گزار بابت بازپرداخت وام خود پرداخت می کند هنگام تسویه حساب به او پس داده می شود. بنابراین بیمه گزار فقط 4% کارمزد بابت خروج اندوخته خود از حساب بیمه عمر پرداخت می کند.

3-بیمه گزار با اخذ وام می تواند تا 90% ارزش بازخرید بیمه عمر خود را از حساب خود خارج کند. با این وجود همچنان تحت پوشش تمام پوشش های قبلی بیمه عمر به طور کامل قرار می گیرد. این ویژگی باعث می شود دریافت وام بیمه عمر پاسارگاد با وام گرفتن از بانک، مؤسسات مالی و… تفاوت داشته باشد. برای مثال فردی که 90% اندوخته خود را وام گرفته است اگر دچار حادثه ای شود، مطابق بیمه نامه می تواند هزینه های پزشکی خود را از بیمه دریافت کند.

شرایط اخذ وام بیمه عمر پاسارگاد

برای اخذ وام بیمه عمر پاسارگاد باید حداقل 6 ماه از تاریخ شروع قرارداد بیمه عمر گذشته باشد تا بیمه گزار بتواند این وام را دریافت کند.همچنین یکی دیگر از شروط اخذ وام بیمه عمر پاسارگاد به روز بودن بیمه نامه است؛ یعنی حق بیمه های بیمه گزار تا تاریخ اخذ وام باید پرداخت شده باشد و قسط عقب افتاده برای حق بیمه خود نداشته باشد.اگر این 2 شرط شامل تان می شود با ارائه درخواستی کتبی به نماینده بیمه خود می توانید وام بیمه عمر پاسارگاد را دریافت کنید. این درخواست توسط نماینده بررسی می شود و نتیجه آن به شما ابلاغ می گردد.

نکته قابل توجه درباره بازپرداخت وام بیمه عمر پاسارگاد این است که اقساط این وام باید حداکثر 36 ماهه پرداخت شود. این اقساط می تواند ماهانه، سه ماهه، شش ماهه یا سالانه پرداخت شود. توصیه می شود اگر قصد اخذ وام بیمه عمر پاسارگاد دارید، اقساط آن را زودتر از موعد مقرر پرداخت کنید؛ این موضوع از نظر مالی به نفع شما تمام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>