اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

NEM مخفف اصطلاح New Economy Movement، یک راه حل سازمانی است که به اقتصادهای متشکل بر پایه بلاکچین قدرت می بخشد. NEM در ابتدا قصد داشت که یک شاخه از NXT باشد، اما بعدا تیم تصمیم گرفت تا با یک کد کاملا جدید، با نسخه آلفا منتشر شده در تاریخ 25 ژوئن 2014 و اولین نسخه پایدار در 31 مارس 2015 وارد بازار شود. این پلتفرم در ++C بازنویسی شد و در اوائل سال 2018 با آپدیت جدید "Catapult" روانه بازار خواهد شد.

سیستم هوشمند سرمایه
بلاکچین NEM به هر چیزی تحت عنوان سیستم هوشمند سرمایه، قدرت می بخشد. این سیستم قصد دارد تا یک بلاکچین باز برای دسترسی به تمام APIها باشد. (یک API است که به دیگر برنامه ها اجازه می دهد با آن ارتباط داشته باشند.) بلاکچین NEM معاملات را توسط یک شبکه جهانی از گره های در حال اجرای هسته نرم افزار NEM، به طور امن پردازش می کند. از این شبکه می توان به عنوان یک سرور درگاه API استفاده کرد. این به این معنی است که توسعه دهندگانی که به دنبال ایجاد برنامه های مبتنی بر بلاکچین هستند، نیازی به اجرای نرم افزار ویژه NEM ندارند زیرا تمام قابلیت های NEM با دسترسی به API امکانپذیر است. این امر در مورد طراحی سیستم و چگونگی استفاده برنامه های مختلف از شبکه NEM، انعطاف پذیری زیادی فراهم می کند. برنامه های کاربردی می توانند مستقیما به API NEM دسترسی داشته باشند. دسترسی به یک سرور جداگانه می تواند مزیتی برای استفاده از NEM باشد.

 استفاده از NEM

آدرس های NEM به عنوان کانتینرهایی برای دارایی ها عمل می کنند و می توانند به روز شده و در طول زمان تغییر کنند. یک آدرس می تواند به سادگی به یک کیف پول مربوط باشد و یا چیزی پیچیده تر از یک سند باشد که برای تایید نیاز به رای گیری دارد. پس از آن سازندگان Mosaics را به وجود آوردند: یک دارایی مشخص و قابل انتقال که می تواند سکه، تاییدیه و یا رای باشد که در یک آدرس موجود است. این سیستم می تواند کاربردهای بیشماری داشته باشد و از آنجا که تمام قابلیت های NEM از طریق API آن قابل دسترسی است، هر کسی می تواند هر نوع سیستمی را روی آن ایجاد کند و آن را به راحتی به بلوک های NEM بسپارد.

Proof-of-Importance (اثبات اهمیت) و Harvesting (برداشت)
بلاکچین NEM از الگوریتم Proof of importance برای دستیابی به اجماع استفاده می کند که برای یک شبکه غیر متمرکز و چابک مناسب است. هر گره دارای امتیاز مهمی است که مشخص می کند چگونه می تواند برداشت (harvest) کند، یعنی تصمیم بگیرد که برای یک الگوریتم PoW یا PoS، mine یا stake کند.

بخشی از این سیستم با واگذاری سکه کار می کند: زمانی که شما سکه ها را در کیف خود قرار می دهید، آن ها به عنوان سکه های بدون سرمایه گذاری محسوب می شوند. با گذشت زمان، سکه های شما شروع به امتیاز دادن به حساب کاربری می کنند. به منظور واجد شرایط بودن یا به اصطلاح با اهمیت شدن، حسابتان باید دارای حداقل XEM 10، 000 باشد.

علاوه بر این، گراف تراکنش شبکه NEM به طور مداوم اطلاعات در مورد اینکه کدام گره ها مفید و کدام یک نیستند را تحلیل می کند. این به این معنی است که تراکنش های بیشتر با کاربران دیگر و استفاده هرچه بیشتر از شبکه، بسیار مهم است. از آنجایی که PoI سخت افزار فشرده نیست، به تمام گره ها اجازه می دهد تا تقریبا روی هر ماشینی بدون در نظر گرفتن قدرت و تمرکز برداشت ماشین اجرا شوند. در برخی سیستم ها مانند بیت کوین، بلوک های استخراج و راه اندازی یک گره شبکه مجزا هستند. در سیستم NEM، یک گره برای امن کردن شبکه و جمع آوری سکه از یک نرم افزار استفاده می کند. به طور کلی، سیستم PoI نوین و منحصر به فرد است. این سیستم، یک جایگزین عالی برای روش های اجماع سنتی که هرکدام از نقاط قوت و ضعف متفاوتی برخوردار هستند.

مقایسه بلاکچین NEM عمومی و خصوصی
به طور کلی همه می توانند از نسخه ی عمومی NEM استفاده کنند اما برای بعضی برنامه ها که امنیت بیشتری دارند، استفاده از نسخه ی خصوصی NEM پیشنهاد می شود که این امکان را به کاربر می دهد تا گره های درگیر را انتخاب و خصوصی سازی کند.این گره ها می توانند با حذف گره های نامطلوب از به وجود آمدن هر نوع مشکلی در سیستم جلوگیری کنند و سرعت شبکه را بالا ببرند. این مزیت می تواند برای خیلی از کمپانی ها که به دنبال شبکه پرسرعت و امن برای معاملات خود هستند و تمایلی ندارند که اطلاعات شرکت در دسترس همه قرار داشته باشد، بسیار پر اهمیت باشد.

نتیجه گیری
NEM یک سیستم واقعا تحسین برانگیز را ارائه داده و این وعده را می دهد که نقش مهمی در آینده اقتصاد بلاکچین داشته باشد. سهولت توسعه، انعطاف پذیری و سیستم PoI منحصر به فرد آن یک پلتفرم بسیار جذاب برای توسعه دهندگان و شرکت هایی که به دنبال ایجاد کارایی هرچه بیشتر بلاکچین هستند، ارائه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مخفی کردن >>