اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه جانبازان

جانبازان و ایثارگران افرادی هستند که برای دفاع از کشور در برابر دشمنان ریسک های سنگینی را به جان خریدند که این ریسک ها باعث بروز خسارت جانی برای آن ها شده است. حال باید به این افراد ادای دین کرد و در پیچ وتاب زندگی آن ها را یاری نمود؛ همان طور که آن ها در روزگاران سخت به یاری مردم شتافتند.

بیمه عمر جانبازان و ایثارگران یکی از مواردی است که می تواند در برابر خسارات و ریسک های مختلفی به این افراد کمک کند. در اینجا می خواهیم شرایط و جزئیات بیمه عمر جانبازان را به تفصیل مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم این بیمه عمر چه شرایط متفاوتی را در اختیار این افراد قرار می دهد.

چرا بیمه عمر؟

بیمه عمر در برابر ریسک های مختلفی از بیمه گزاران خود پشتیبانی می کند. پوشش اصلی این بیمه فوت است؛ یعنی درصورتی که بیمه گزار در مدت قرارداد بیمه خود فوت کند، از طرف بیمه مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت به ذی نفعان وی تعلق می گیرد.

بیمه گزار می تواند ذی نفعان خود را افراد مشخصی تعیین کند تا در صورت فوت، سرمایه فوت به آن ها برسد ولی اگر برای خود ذی نفعی انتخاب نکند سرمایه فوت مطابق قانون به وراث وی تعلق می گیرد. در صورت عدم فوت نیز بیمه گزار در پایان قرارداد بیمه عمر خود مبلغی را تحت عنوان اندوخته یا ارزش بازخرید بیمه عمر دریافت می کند. سرمایه فوت و اندوخته بیمه عمر هر دو مبالغ قابل توجهی هستند که باعث می شود به بیمه عمر به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن فکر کنیم.

داشتن بیمه عمر باعث می شود در صورت فوت بیمه گزار، خانواده و ذی نفعان وی دچار مشکلات مالی نشوند. این بیمه همچنین در دوران بازنشستگی که درآمد بیمه گزار کم می شود، به کمک وی می شتابد. این ها تازه بخش کوچکی از فواید بیمه عمر است!حال که با مزایای این بیمه آشنا شدیم بد نیست ببینیم بیمه عمر جانبازان چه شرایطی دارد و چه مزایایی برای این قشر در نظر گرفته است.

شرایط شرکت های بیمه برای بیمه عمر جانبازان

شرکت های بیمه اعم از ایران، پارسیان، پاسارگاد و… برای بیمه عمر جانبازان شرایط خاص یا طرح به خصوصی در نظر نگرفته اند. شرایط جانبازان و ایثارگران نیز باید مانند سایر متقاضیان بیمه عمر بررسی شود؛ سپس شرکت بیمه فرم پیشنهادی بیمه عمر را که حاوی شرایط، جزئیات و حق بیمه مورد نیاز است ارائه می دهد.

بعضی از این شرکت ها به دلیل ریسک بالایی که این افراد دارند، از قبول بیمه عمر جانبازان اجتناب می کنند. در کل نظر پزشک معتمد بیمه در این باره شرط است. اگر پزشک معتمد تشخیص دهد که می توان ریسک متقاضی بیمه را قبول کرد، بیمه عمر با شرایط خاصی صادر می شود. بنابراین سن و شرایط جسمی جانباز یا ایثارگر شرط لازم برای پذیرش یا عدم پذیرش بیمه عمر است.

شرایط بنیاد شهید و ایثارگران برای بیمه عمر جانبازان

برای بیمه عمر جانبازان و ایثارگران اگر از طریق بنیاد شهید و ایثارگران پیگیری کنیم شرایط بهتری پیش روی ما است. در اینجا جانبازان و ایثارگران به دو دسته تقسیم می شوند: جانبازانی که از بنیاد شهید حقوق دریافت می کنند و آن هایی که حقوق دریافت نمی کنند.

طبق ماده 46 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برای افرادی که تحت پوشش بیمه هیچ ارگان دولتی نیستند، دولت موظف است 50% هزینه حق بیمه عمر جانبازان را تأمین کند. افرادی هم که در ارگانی دولتی یا هر ارگانی مشغول به کار هستند، وظیفه بیمه آن ها به عهده همان ارگان است. این قانون از سال 96 به بعد وضع شده و به اجرا درآمده است.

بیمه جانبازان با میزان جانبازی بیش از 25% شامل 10 میلیون تومان و کمتر از 25%، شامل 5 میلیون تومان سرمایه عمر و حادثه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
خلیل غیاثوند:
بیمه عمر جانبازان چه مدت است
:
برسی شود
محمد عیسی شیرشکن:
سلام خواستم ببینم بعد از فوت جانباز بیمه عمر چه مبلغی است که به خانواده میرسد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

زهره دهقان:
سلام پدر من جانباز 30درصد بود چند ماه پیش فوت کرد بیمه عمر ایثارگران داشت.ایا مبلغی به مادرم می‌رسد یا نه؟ممنونم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>