اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کیوتام (QTUM) یکی از فرآورده های تکنولوژی بلاکچین در سنگاپور است که در آن قراردادهای هوشمند اتریوم به روش PoS مدیریت می شود. QTUM امیدوار است دامنه و قابلیت کاربردهای قراردادهای هوشمند را به ویژه برای اهداف تجاری و سازمانی افزایش دهد. QTUM در حالی که قابلیت همکاری با کریپتوکارنسی های پیشرو مانند بیتکوین و اتریوم را دارد، می تواند اجرای قراردادهای هوشمند را تسهیل بخشد. پایه و اساس ساختار QTUM مانند بیت کوین است، اما توسعه دهندگان QTUM آن را گسترش داده و لایه هایی را به بلوک بیتکوین اضافه کرده اند که اجازه می دهد ماشین مجازی اتریوم قراردادهای هوشمند را به نحو بهتری نسبت به بیتکوین اجرا کند. به همین ترتیب، QTUM از پیشرفت های جدید در بیتکوین و اتریوم سود می برد و قراردادهای هوشمند ساخته شده در اتریوم نیز به راحتی می توانند بهQTUM منتقل شوند.

هدف طراحی برای کسب و کار: آسان سازی قراردادهای هوشمند
اگرچه همه افراد می تواند از QTUM استفاده کند، اما بنیاد QTUM بیشتر بر روی کاربردهای تجاری قراردادهای هوشمند متمرکز است. هدف آن ها تسهیل انتقال از سیستم های سنتی در سازمان های قدیمی به روش های مبتنی بر بلاکچین است که منجر به ایجاد یک اتوماسیون می شود و هزینه ها را به شدت کاهش می دهد. البته ایجاد یک شرکت و داشتن یک توکن برای ارائه کالا یا خدمات خاصی با این سیستم امکان پذیر است. همانطور که امروزه همه به این نتیجه رسیده ایم، غیرمتمرکز کردن به مدیریت زنجیره تامین یک سیستم «خود-اجرا کمک می کند». در یک دفتر کل توزیع شده می توان با کمترین ریسک و امنیت سایبری بالا قراردادهای هوشمند را اجرایی کرد.

این نوآوری ها برای کسب و کارها نوید بخش به نظر می رسد، اما در عمل، با وضعیت فعلی تکنولوژی بلاکچین هنوز امکان پذیر نیستند. با توجه به تیم QTUM، اتریوم هنوز دارای نقص هایی است که حل نشده هستند و همچنان ناسازگاری هایی در ارتباط با مقیاس پذیری و قابلیت همکاری در آن وجود دارد. اگرچه بیتکوین پایدارترین و امن ترین فرآورده بلاکچین در حال حاضر است اما می توان آن را به چالش کشید. اول اینکه، برنامه ریزی قراردادهای هوشمند به طور مستقیم روی بیتکوین ممکن نیست. علاوه بر این، براساس گفته «پاتریک دای»، یکی از بنیانگذاران QTUM، به دلیل اینکه بیتکوین از روش PoW استفاده می کند و به شدت به ماینرهای خود وابسته است، ایجاد یک بلوک در بیتکوین شاید کمی سخت به نظر برسد. QTUM شرایطی برای حل این دو مشکل فراهم می کند. در ابتدا با ثبات و امنیت بالایی امکان برنامه نویسی آسان در شبکه اتریوم را ایجاد می کند. علاوه بر این، سازندگان QTUM ابزار، طرح و قراردادهای هوشمند پیش ساخته را طوری فراهم می کنند که ساخت سریع برنامه های غیر متمرکز جدید (dApps) و دیگر موارد استفاده مبتنی بر بلاکچین به راحتی انجام شود.

 QTUM

ماشین مجازی اتریوم و تایید UTXO بیتکوین
QTUM در حقیقت پلی بین ثبات بیتکوین و تکنولوژی اتریوم ایجاد کرده است. به طور خاص، این بدان معنی است که QTUM برای اجرای قراردادهای هوشمند از ماشین مجازی اتریوم (EVM) استفاده می کند که نسبت به بیتکوین کارآمدتر است. در این حالت مشکل اساسی، تفاوت روش ذخیره اطلاعات در بیتکوین و اتریوم است. دفتر بلاکچین اتریوم از روش ترازهای حساب برای ذخیره آن ها استفاده می کند، تقریبا مانند روش هایی که بانکهای رایج از آن بهره می برند. اما دفترکل بیتکوین از خروجی های تراکنش دست نخورده یا (UTXOs) به عنوان توکن های ارزش و ذخیره سازی استفاده می کند. روش ترازهای حساب ساده تر و راحت تر هستند و به همین دلیل است که اتریوم از آن ها استفاده می کند. بنا به گفته تیم QTUM، با استفاده از این روش می توانید چندین تراکنش را همزمان انجام دهید و امنیت و مقیاس پذیری را افزایش دهید.

 QTUM

بنابراین اگر بخواهیم از ماشین مجازی اتریوم و روش ذخیره سازی آن استفاده کنیم، یک چالش فنی جدی برای استقرار EVM در بلاکچین بیتکوین به وجود می آید. QTUM این چالش را با لایه انتزاعی حساب حل می کند و انتقال اطلاعات بین EVM و بلاکچین مبتنی بر UTXO را تسهیل می بخشد. می توان گفت این لایه انتزاعی بزرگ ترین فن آوری است که تیم QTUM به دست آورده است. نتیجه این ادغام بین اتریوم و بیتکوین ورژن جدیدی است که می توان آن را برای هر پلتفرمی به کار گرفت. برای مثال، QTUM قبلا SegWit و سایر پروژه های بهبود بیتکوین را اجرا کرده است. کد مشترک یا همان dApps نیز می تواند بر روی اتریوم اجرا شود.

اجرای بلاکچین روی موبایل: قراردادهای هوشمند با استفاده از مشتریان کوچک
یک مانع عمده در راه استفاده گسترده از قرارداد هوشمند، ناتوانی آن در مدیریت توسط یک مشتری کوچک است. یک مشتری کوچک، یک گره روی شبکه بلاکچین حساب می شود که تاریخچه کامل بلاکچین را ندارد. در عوض، هر بار که شما وارد سیستم می شوید، تنها چند قطعه از آخرین و جدیدترین بلوک های مرتبط را در زنجیره ثبت می کند تا تراکنش ها را تایید کند. به طور سنتی، مشتریان کوچک به مدیریت قرارداد هوشمند دسترسی نخواهند داشت. برای اجرای یک گره کامل در شبکه ایجاد، استقرار و تغییر یک قرارداد هوشمند مورد نیاز است. در مواردی که شما به کندی به شبکه متصل شده اید یا ذخیره کمی داشته اید یا از تلفن همراه برای برقراری ارتباط استفاده کرده اید، قراردادهای هوشمند در دسترس نخواهند بود. با تغییری که QTUM ایجاد می کند، راه را برای مدیریت قرارداد هوشمند با تلفن همراه و یا در یک بازه زمانی سریع باز می کند. SPV مشتریان کوچک را قادر می سازد تا بدون نیاز به اجرای یک گره کامل، تراکنش ها را تایید کنند. شما می توانید یک قرارداد هوشمند را از تلفن همراه خود با زدن چند دکمه اجرا کنید و تکنولوژی بلاکچین را وارد برنامه های کاربردی موبایل خود کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>