اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

Sia یک پلتفرم شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که نشان آن Siacoin است و با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، قراردادهای هوشمند را به منظور ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربران در سراسر جهان اجرا می کند. این پلتفرم در زبان Go نوشته شده است و به طور فعال توسط گروه Nebulous Inc توسعه یافته است. Sia در سپتامبر 2013 به عنوان یک پروژه توسط دیوید وریک و لوک چامپین شروع به کار کرد. در آن زمان آن ها هر دو دانشجوی کارشناسی علوم کامپیوتر در موسسه پلی تکنیک Rensselaer در تروی نیویورک بودند. در حالی که بیشتر پروژه های کریپتوکارنسی در آن زمان بر روی ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله مبادله غیرمتمرکز بود، وریک و چامپین در مورد یک سیستم بهتر نظری دادند که کاربران با استفاده از نشان خود به عنوان پرداخت، فایل مورد نظر خود را ذخیره سازی کنند. وریک Siacoin را ایجاد کرد تا زیرساخت هایی را ایجاد کند که هیچکس بجز خودمان، کنترل چیزی را به دست نداشته باشد. پروژه هیچ نطقه ضعفی نداشت و طبق آن هیچ شرکت، کشور یا فردی نمی تواند تصمیم بگیرد که از کار شما خوشش میاد یا نه و یا بپرسد انگیزه ی شما چه چیزی است. در سال 2014 وریک و چامپین شرکت Nebulous را راه اندازی کردند. در سپتامبر همان سال این شرکت بودجه 75000 دلاری را از سرمایه گذارانی مانند Procyon Ventures، Raptor Group، Fenbushi Capital و Xiaolai Li دریافت کرد. Nebulous با مبلغ 500000 دلار از فروش سهام در سال 2014و 400 هزار دلار از طریق کمک مالی INBlockchain در ماه ژوئیه 2017، ارزش خود را به 1.7 میلیون دلار افزایش داد. اولین نسخه بتای عمومی در مارس 2015 منتشر شد و نسخه 1.0.0 در ژوئن 2016منتشر شد. آخرین نسخه 1.3.1 نیز در دسامبر 2017 بود.

تعریف
Sia یک سیستم ذخیره سازی فایل غیر متمرکز است که کاربر را مجبور به اجاره فضای خالی هارد دیسک خود برای به دست آوردن Siacoin یا SC می کند. این کار با استفاده از تکنولوژی بلاکچین طراحی شده است که طراحی آن با بیتکوین مشابه است. با اضافه کردن چند تکنیک منحصر به فرد فنی اجازه می دهد آن را برای ذخیره سازی فایل نیز استفاده کند. تفاوت اصلی در "قرارداد فایل" است، یک نوع خاص از قرارداد هوشمند بلاکچین که راه را برای میزبان (افرادی که فضای ذخیره سازی را برای اجاره ارائه می دهند) فراهم می کند تا ثابت کند که فایلی برای ذخیره در اختیار کاربر دیگری قرار داده است که بابت آن مبلغی دریافت کند. برای محافظت از حریم خصوصی کاربر نیز، فایل قبل از ارسال به شبکه رمزگذاری می شود و فقط کاربر می تواند دوباره آن را رمزگشایی کند. فناوری های دیگری مانند کانال های پرداخت نیز شبکه sia را برای ذخیره سازی فایل بهینه سازی می کند. ترکیب این ها با یکدیگر و آزمون صحیح و خطای کدها، یک سیستم نوین را ارائه می دهد که شبکه به طور اتوماتیک ارزان ترین فضای ذخیره سازی در دسترس را انتخاب و پیشنهاد می کند. Sia هزینه های ذخیره سازی ماهانه را حدود 2 دلار برای هر ترابایت در نظر گرفته است که در مقایسه با هزینه 4 دلار برای Glacier آمازون و 23 دلار برای آمازون S3 بسیار کمتر است.

ویژگی های طراحی
Sia در زبان Go نوشته شده است که با سیستم عامل های ویندوز 64 بیتی، Mac OS X و Linux اجرا می شود. Sia فایل ها را به قطعات کوچک تقسیم می کند و قطعات را در چندین میزبان با استفاده از رمزگذاری Reed-Solomon ذخیره می کند. این رمزگذاری Sia را قادر می سازد تا افزونگی را 3 برابر کند، بدین معنی که اگر چندین میزبان به آفلاین باشند، اجاره کننده هنوز به فایل های خود دسترسی خواهد داشت. Merkle tree به میزبان های ذخیره کننده اجازه می دهند تا با روش zero-knowledge proof فایل های خود را ذخیره کنند. در sia میزبان 85 تا 98 درصد زمان آپدیت دارد. این مقدار در مقایسه با 99.9 درصد برای ارائه دهندگان ذخیره سازی ابر رایانه معمولی مقدار مناسبی است.

Siacoin چیست؟
Siacoin ارز دیجیتال رمزنگاری شده برای خرید و فروش ذخیره در پلت فرم Sia است.این ارز از پروتکل proof of work و برای عملکرد هش از BLAKE2b استفاده می کند و با این روش زمان تخمین زده شده برای هر بلوک 10 دقیقه است. Sia از همین روش استخراج و از حمله های Sybil جلوگیری می کند و قصد دارد تا از الگوریتم proof-of-burn برای مدیریت تورم و میزان سیاکوین های موجود در چرخه استفاده کند. انتظار می رود که تورم سالانه تا سال 2020 زیر 4 درصد و تا سال 2025 به زیر3 درصد برسد. در اواسط سال 2025، عرضه کل سکه حدود 52 میلیارد دلار پیش بینی می شود و تا آن زمان شرکت Nebulous کمتر از 1٪ از همه سیاکوین را نگه می دارد. بین ژانویه و ژوئن 2017، سرمایه بازار Siacoin تقریبا 100 برابر، یعنی از 5.3 میلیون دلار به 527.8 میلیون دلار افزایش یافت و در ماه ژوئن شانزدهمین ارز دیجیتال شناخته شده بر حسب مارکت کپ به شمار می آمد. در ماه جولای مجله Forbes سیاکوین را جزو 25 دارایی های رمزنگاری شده معرفی کرد و اعلام کرد "این شبکه ی غیرمتمرکز در مقایسه با آمازون، 10 برابر ارزانتر، سریعتر و قابل اعتمادتر است." و نهایتا در دسامبر 2017 مارکت کپ این ارز به بیشترین مقدار خود یعنی 1.1 میلیارد دلار رسید.

Siafunds چیست؟
Siafunds دومین ارز رمزنگاری شده ای بود که برای پلتفرم sia طراحی شد. عرضه ی کل آن 10000 siafunds است که 1175 آن در سال 2014 فروخته شد و مابقی آن به شرکت Nebulous تعلق دارد. 3.9 درصد از کل قراردادهای ذخیره سازی موفق، به صاحبان Siafunds داده می شود.

صرافی هایی که می توان با سیاکوین از آنها استفاده کرد:

  • Bittrex
  • Poloniex
  • HitBTC
  • Bisq
  • Abucoins
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>