اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مصالح ساختمانی

نحوه صادرات مصالح ساختمانی: 
صنعت ساختمان سازی یکی از صنایع و کسب و کارهای پر رونق دنیا است. فعالیت در زمینه صنایع مرتبط با ساختمان سازی نیز می تواند سودهای خوبی داشته باشد. از جمله مواردی که ارتباط مستقیم با ساختمان‌سازی دارد، مصالح ساختمانی است. در این مقاله به بررسی جزئیات این محصول و مباحث مربوط به تجارت آن می پردازیم.

مصالح ساختمانی

صادرات مصالح ساختمانی:
با صادر کردن مصالح ساختمانی به خارج از کشور، علاوه بر کمک بزرگی که به اقتصاد کشور می شود، کسب و کارها و مشاغل زیاد دیگری که مرتبط هستند نیز رونق پیدا می کنند.

برای صادرات هر محصولی باید اطلاعات لازم در مورد آن محصول را به دست بیاوریم و نسبت به مزایا و معایب آن، آگاهی های کافی را کسب کنیم.

مصالح ساختمانی، مواد اولیه ای هستند که برای بنا کردن و ساختن یک سازه مورد استفاده قرار می گیرند. همه ما تا حدی نسبت به این مواد اولیه که در ساختمان سازی به کار می روند، مطلع هستیم و می دانیم که تنوع این مصالح، بسیار زیاد است. مصالح ساختمانی را می توان به انواع خام، مصنوعی، طبیعی، ترکیبی و … تقسیم کرد.

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی را بر سه اساس می توان تقسیم کرد:

  • جنس.
  • نحوه تولید.
  • کاربرد.

مصالح ساختمانی بر اساس جنس به دو دسته ساده و مرکب تقسیم می شوند. مصالح ساده، مصالحی هستند که از یک نوع ماده اولیه ساخته می شوند، مانند شن و ماسه، سیمان، کلینکر و …. این نوع مصالح، حاشیه سود پایینی دارد اما حجم معاملات آن ها بسیار سنگین است.

دسته دوم، یعنی مصالح ساختمانی مرکب، از چندین ماده اولیه تولید می شوند، مانند بتن، ایزوگام و …. این محصولات، حاشیه سود بیشتری دارند و حجم معاملات آن ها نیز سبک تر است.

در تقسیم بندی مصالح ساختمانی بر اساس نحوه تولید، دو دسته درجا و پیش ساخته را می توان نام برد. مصالح درجا، مصالحی هستند که در زمان انجام پروژه ساختمانی تولید می شوند و در همان زمان نیز به مصرف می رسند؛ مانند انواع ملات ها، بتن درجا و …. برای کار کردن روی این محصولات باید بر روی مواد اولیه آن ها تمرکز کرد؛ چرا که خود این محصولات قابلیت تجارت را ندارند.

مصالح ساختمانی

مصالح پیش ساخته:
مصالح ساختمانی پیش ساخته، امروزه در دنیا به شدت مورد استقبال است و کاربرد بسیاری دارند. این نوع مصالح در یک کارگاه تولید می شود و سپس در محل دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مصالح پیش ساخته می توان به دیوارها، پانل های گچی، انواع بلوک ها و … اشاره کرد. در تمام دنیا این مصالح، علاقه مندان زیادی دارد که این علاقه زیاد ناشی از مزایای این مصالح است.

یکی از مهم ترین مزایای مصالح پیش ساخته، کاهش چشم گیر هزینه های ساخت و ساز است. همچنین استفاده از این مصالح، زمان اتمام پروژه را تا حد زیادی کاهش می دهد. یک نمونه از این کاهش زمان را در بیمارستانی که اخیرا در چین و در طی ده روز ساخته شد، می توان به وضوح مشاهده کرد. از دیگر مزیت‌های این مصالح می توان به اندک بودن ضایعات آن ها اشاره کرد؛ علت کاهش ضایعات این است که در محل دیگری تولید می شود و این کاهش ضایعات، تأثیر مستقیم و مثبتی بر سلامت محیط زیست دارد.

با توجه به اینکه مواد اولیه مصالح ساختمانی پیش ساخته در کشور ایران به وفور یافت و تولید می شود، می‌توان با ایجاد زیر ساخت های مناسب، نسبت به تولید این نوع از مصالح ساختمانی که بازار بین المللی بسیار خوبی دارد، اقدام کرد.

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی بر اساس کاربرد:
تقسیم بندی مصالح ساختمانی بر اساس کاربردی که دارند، کار دشواری است؛ چرا که تنوع مصالح ساختمانی بسیار زیاد است.

نکته مهمی که باید نسبت به آن توجه کرد این است که ما در کشور ایران، مواد اولیه بسیاری از مصالح ساختمانی را در اختیار داریم و بسیاری از این مصالح هم اکنون در حال تولید هستند.

تنوع زیاد و گسترده مصالح ساختمانی، فرصت بسیار خوبی برای تجارت به وجود آورده است که اگر بتوانیم به خوبی از آن استفاده کنیم، سودهای کلانی برای کشور و خودمان کسب خواهیم آورد.

مصالح ساختمانی

ویژگی خاص ایران برای صادرات محصولات:
یکی از مسائل مهم در بحث صادرات، هزینه های حمل محصول صادراتی است. چنانچه هزینه های حمل محصولی زیاد باشد، قیمت تمام شده آن افزایش پیدا می کند و همین امر باعث می شود تا خریداران، نسبت به خرید محصول از کشورهایی با فاصله کمتر اقدام کنند.

با توجه به اینکه هزینه سوخت و نیروی کار در کشور ما نسبت به دنیا بسیار پایین است و با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی که کشور دارد، هزینه های حمل انواع محصولات به کشورهای مختلف، به شدت کاهش پیدا می کند.

مصالح ساختمانی

مزایا و معایب مصالح ساختمانی:
برای بررسی مزایا و معایب مصالح ساختمانی، نیاز است تا دقیقا نوع محصول مشخص باشد اما به صورت کلی هم قابلیت بررسی دارد و ما برای بیان مزایا و معایب مصالح ساختمانی، آن ها را به دو دسته تقسیم می کنیم؛ یک دسته مصالحی هستند که حجم معاملات سنگینی دارند و دسته دیگر مصالح با حجم معاملات سبک هستند.

برای مصالح با حجم معاملات بالا می توان سه مزیت مهم برشمرد؛ مهم ترین مزیت، تکرار معاملات است. مزیت دیگر این است که به راحتی می توان اعتبار بین المللی کسب کرد و به عنوان یک تاجر معتبر شناخته شد.

آخرین مزیت، اندک بودن رقبا است. البته رقبایی که وجود دارند، اغلب قدرتمند هستند اما با توجه به ویژگی‌های خاصی که کشور ایران دارد، می توان برای محصولات، مزایای رقابتی ایجاد کرد و به راحتی بر دیگر رقبا پیروز شد.

اما این مصالح با حجم معاملات بالا، خالی از عیب نیستند. اولین مشکلی که در تجارت این مصالح وجود دارد، دشواری اعتماد سازی است. مشکل دیگری که به سبب حجم بالای معاملات پیش می آید، تأمین و حمل و نقل محصولات است. حاشیه سود پایین، یکی دیگر از معایب این دسته از مصالح ساختمانی است.

مصالح ساختمانی با حجم معاملات سبک نیز مزایا و معایبی دارند. از جمله مزایای این محصولات، سهولت عقد قراردادها است؛ چرا که رقم و حجم معاملات پایین است و مشتریان راحت تر اعتماد می کنند و حاضر به معامله می شوند. تنوع محصولی که در این دسته از مصالح ساختمانی وجود دارد باعث می شود تا بتوانیم حاشیه سودهای بیشتری داشته باشیم و سریع تر در عرصه تجارت رشد کنیم.

یکی از عیوب مصالح ساختمانی با حجم معاملات سبک، پایین بودن رقم قراردادها است. همچنین در این نوع مصالح، تکرار فروش کمتر رخ می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
امیر:
خیلی خوب اطلاعات خوبی کسب گردید
عباس‌ابراهیمی:
سلام‌آقا‌من‌میخواستم‌مصالح‌ساختمانی‌به‌کشور‌‌همسایه افغانستان‌بفرستم‌شرایط‌ش‌چجوریه میشه‌لطف‌بفرمایید بی‌زحمت‌خیلی‌ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>