اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویوز یک پلت فرم بلاکچین متن باز است که به کاربران اجازه می دهد تا توکن های سفارشی خود را راه اندازی کنند. در پلتفرم ویوز سه ایده ی اصلی پیاده سازی شده است:

  • کیف پول نرم افزاری ویوز که درون این کیف پول اکسچنج غیرمتمرکز (DEX) طراحی شده است که می توانید توکن های خریداری شده را به ارز های رمزنگاری موجود در این اکسچنج تبدیل کنید و در همین کیف پول نگهداری کنید.
  • ساخت توکن دلخواه بر روی این پلتفرم و پرداخت کارمزد 1 ویوز برای این عمل.
  • سیستم قرض دادن (leasing) توکن WAVES به فول نودهای شبکه. یعنی اگر توان مالی لازم برای فول نود شدن در این شبکه را ندارید، می توانید با قرض دادن توکن های خود، قسمتی از توکن های استخراج شده توسط فول نود شبکه را به خود اختصاص دهید.

تمامی کارمزدهای تراکنش ها با توکن WAVES پرداخت می شود. قرار است که به طور کلی 100 میلیون توکن ویوز تولید شود و از الگوریتم اجماع WAVES-NG بر پایه ی Bitcoin-NG استفاده می کند که به روز شده ی شبکه های proof of stake است. کاربران WAVES می توانند از درگاه دلار و یورو برای تبدیل پول فیات به ارزهای رمزنگاری موجود در پلتفرم WAVES استفاده کنند. WAVES در سال 2016 توسط الکساندر ایوانوف، فیزیکدان روسی، با ICO که در ماه آوریل و مه 2016 برگزارشد، تأسیس شد.

آغاز کار WAVES
WAVES در اوایل سال 2016 توسط ساشا ایوانف شروع به کار کرد. ساشا ایوانوف قبلا اکسچنج Coinomat را تأسیس کرده بود و با پلت فرم Nxt همکاری داشت. WAVES برای رفع مشکلاتی از جمله سرعت، مقیاس پذیری و تجربه کاربر ایجاد شد. WAVES با جمع کردن مبلغی معادل 16 میلیون دلار در عرضه ی اولیه شروع به کار کرد. در آن زمان WAVES دومین پروژه بزرگ بلاکچین بود که با موفقیت عرضه ی اولیه ی خود را به اتمام رساند وتقریبا 30، 000 بیت کوین جمع آوری کرد.

نقطه عطف
WAVES درگاه بیتکوین را در مارس 2017 راه اندازی کرد تا به کاربران اجازه دهد که توکن های بیت کوین (wBTC) را در شبکه WAVES نگه دارند. اکسچنج غیر متمرکز (DEX) در آوریل 2017 آغاز شد. یک درگاه یورو در ماه می 2017 و یک درگاه دلار در ماه ژوئن 2017 معرفی شد. درگاه اتر نیز در ماه ژوئن 2017 و همچنین درگاه های لایت کوین و زی کش در ماه اکتبر اضافه شدند.

معماری
پلتفرم WAVES با استفاده از زبان برنامه نویسی Scala ساخته شده است. این یک پلت فرم گواه اثبات سهام (POS) است که از یک فرم سازگار با Bitcoin-NG به نام WAVES-NG استفاده می کند تا حجم معاملات بالا و سرعت تأیید سریع را فعال کند.

توکن WAVES
توکن WAVES به عنوان سوخت برای تمام عملیات های شبکه WAVES کاربرد دارد. کارمزد معامله برای WAVES عددی برابر با WAVES 0.001 است. همچنین هزینه ی ساخت توکنی جدید بر روی این پلتفرم معادل 1 WAVES است.

MRT و WCT
WAVES اکوسیستمی را فعال کرده است که فعالیت های مفید و مشارکت را به شدت تشویق می کند. (The Miners Reward Token (MRT با هر بلوک جدیدی که ایجاد شده است توزیع می شود و به عنوان یک پاداش اضافی برای ماینر ها عمل می کند. MRT به وسیله ی کسب و کار و طرح هایی در اکوسیستم WAVES ارزشمند می شود. این سازمان ها می خواهند به ماینرها انگیزه دهند تا توکن شان را به عنوان کارمزد تراکنش بپذیرند. علاوه بر این، MRT به عنوان یک توکن برای رای دادن در پارامترهای کلیدی شبکه خدمت خواهد کرد. جامعه ویوز (WCT) به صورت ماهانه به صاحبان WAVES، به ترتیب به نسبت میانگین داراییشان در طی ماه گذشته، توکن توزیع می کند. یکی از اهداف اصلی آن، تشویق نگهداری طولانی مدت WAVES و همچنین نگهداری توکن های خود در کیف پول های غیرمتمرکز (DEX)، به جای نگهداری در اکسچنج ها است.

الگوریتم اجماع شبکه ویوز: WAVES-NG
الگوریتم اجماع بلاکچین WAVES-NG بر اساس پروپوزال Bitcoin-NG است. Bitcoin-NG برای افزایش تراکنش در بلاک چین بیت کوین طراحی شده است: اگر اندازه بلوک دو برابر شود، سیستم می تواند در بهترین حالت، افزایشی در سرعت تراکنش های خود از 3 تراکنش در ثانیه به 6 تراکنش در ثانیه داشته باشد. این عدد به مراتب با 30000 تراکنش در ثانیه برای رقابت با کمپانی هایی مانند ویزا فاصله دارد. در بیت کوین، سیستم یک بلوک گذشته نگر را ایجاد می کند که معاملاتی که در 10 دقیقه گذشته اتفاق افتاده است جای دارند. در Bitcoin-NG، پروتکل، آینده نگر است: هر 10 دقیقه، NG یک رهبر را انتخاب می کند و سپس در صورت وقوع آن، معاملات آینده را بررسی می کند. سیستم اولی اولا لزوما با اندازه بلوک و فاصله بلوک ها محدود شده است، در حالی که رویکرد دوم می تواند به همان سرعت که شبکه اجازه می دهد، اجرا شود. این رویکرد به مدل گواه اثبات سهام یا proof-of-stake ویوز تطبیق داده شده است که به لحاظ نظری صدها معامله در هر ثانیه را فعال می کند.

قرارداد های هوشمند
یکی از ویژگی های WAVES، پیاده سازی و ساخت توکن دلخواه است. ساشا ایوانوف پس از سوءاستفاده در DAO و سخت افزار بعدی بلاکچین اتریوم گفته است که: "برخی از انواع قراردادهای هوشمند در این پلتفرم گنجانده خواهند شد. قراردادهای هوشمند WAVES، کامل نیستند، اما اکثر عملیات تجاری را بدون ریسک ذاتی در ارائه چنین قابلیت های جهانی امکانپذیر خواهد ساخت.

کیف پول
ایوانوف اظهار داشته است که او می خواهد WAVES را به عنوان یک اکوسیستم باز و جامع، که شامل تمام عناصر لازم برای تصویب بلاک چین وسیع تر است معرفی کند. کیف پول اصلی، همچنین به عنوان "lite client" شناخته شده است، یک سری از ویژگی های داخلی و خدمات شخص ثالث را ادغام می کند.

اکسچنج غیر متمرکز (DEX)
اکسچنج غیر متمرکز (DEX) با کیف پول یکپارچه شده است. این به کاربران امکان می دهد تا به صورت همتا به همتا ترید کنند. DEX از گره های ماتریس متمرکز استفاده می کند که دستوراتی را مرتب می کند و معاملات را در زمان واقعی انجام می دهند، در حالی که این معاملات در نهایت برای برقراری امنیت در بلاکچین انجام می شود.

درگاه های پرداخت
در حال حاضر درگاه های پرداخت ویوز، دلار آمریکا، یورو، بیتکوین، زی کش و اتر در صفحه اصلی کیف پول وجود دارد که می توان سرمایه را از طریق این درگاه ها وارد و یا خارج کرد. به مرور زمان این درگاه ها در کیف پول WAVES افزایش می یابد.

سیستم قرض دادن (leasing)
یکی از ویژگی هایی که WAVES را از دیگر ارزها متمایز کرده سیستم قرض دادن یا leasing است. کاربران می توانند WAVES های خود را به فول نودهای شبکه قرض دهند. فول نودها با قرض گرفتن توکن های کاربران، قدرت استخراج بیشتری پیدا می کنند و قسمتی از توکن های استخراج شده را به کاربران اختصاص می دهند. الگوریتم اجماع یاب این پلتفرم (LPOS (leased proof of stake نام دارد.

استخراج یا ماینینگ در WAVES
شبکه WAVES توسط استخراج کنندگان یا ماینرها نگهداری می شود، هرچند از آنجا که WAVES یک سیستم Proof-of-Stake است، این ماینرها یا فول نودها با ماینرهای بیت کوین متفاوت هستند. یک سرور میزبان برای اجرای یک گره مناسب است و هیچ سخت افزار تخصصی نیاز نیست. در WAVES استخراج کنندگان تنها کارمزدهای تراکنش ها را دریافت می کنند و مانند بیتکوین هیچ پاداشی برای بلوک ها دریافت نمی کنند. برای تبدیل شدن به فول نود نیاز است که حداقل 10000 WAVES را در اختیار داشته باشید تا بتوانید بلوک های جدید تراکنش ها را اضافه کنید. هر چه مقدار WAVES که توسط یک گره نگهداری می شود بالاتر باشد، احتمال استخراج بلوک بعدی بیشتر است.

شراکت
پلتفرم WAVES اخیرا فعالیت های حرفه ای در زمینه تکنولوژی بلاکچین و برنامه های کاربردی را در برنامه های خود گنجانده است. در جولای 2017، این پلتفرم، مشارکتی با شرکت بزرگ Deloitte را با هدف روشن ساختن و شکل دهی مقررات crowdfunding در بلاکچین جهانی و ایجاد یک چارچوب مشخص برای کسب و کار در آن، اعلام کرد. WAVES نیز با NSD، سپرده مرکزی بورس اوراق بهادار مسکو، همکاری می کنند تا یک پلت فرم بلاکچین دیجیتال برای توکن های دیجیتالی ایجاد کنند. در ماه می سال 2017، مایکروسافت اعلام کرد که پلتفرم WAVES در Azure در دسترس خواهد بود و امکان استفاده از گره TestNet با استفاده از سرویس ابر رایانه ای را فراهم می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>