اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه سربازی

بسیاری از سرباز وظیفه ها ترجیح می دهند پس از خدمت سربازی در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شده و شروع به فعالیت نمایند. لذا می توان نتیجه گرفت که اگر بیمه سربازی در بازنشستگی منظور گردد، برای آنها اهمیت زیادی خواهد داشت.در واقع، محاسبه بیمه در دو سال خدمت برای سربازان، به معنی تسریع در زمان بازنشسته شدن آنهاست.

بیمه سربازی و سوابق بیمه بازنشستگی

اگر شخص دارای بیمه سربازی پس از انتهای دوران خدمت، در هر شغل یا حرفه ای مشغول به کار شود، بیمه سربازی وی، جز بیمه بازنشستگی محسوب می شود و به عنوان سوابق کاری منظور می گردد.

لازم است که شخص غیر از سابقه بیمه سربازی در بیمه تامین اجتماعی، سابقه بیمه دیگری نیز داشته باشد و همچنین مدتی حق بیمه پرداخت کرده باشد. یعنی شخصی که بجز دو سال خدمت سربازی، حق بیمه دیگری پرداخت نکرده باشد، نمی تواند برای سابقه بیمه سربازی ادعایی داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که سابقه دو سال بیمه خدمت سربازی، برای این گونه افراد کارایی ندارد، زیرا یک شخص با دو سال سابقه کار نمی تواند بازنشسته شود.به همین دلیل است که این سابقه در ادامه سوابق بیمه بعدی فرد محاسبه می شود تا بتواند برای دوران بازنشستگی از آن سابقه نیز استفاده نماید.

ویژگی های بیمه سربازی

  • بیمه سربازی باید توسط سازمان تامین اجتماعی تایید شود.
  • تمام سربازان در دوره خدمت خود دارای دفترچه بیمه هستند و می توانند از انواع خدمات آن در بیمارستان هایی که با نیرو های مسلح قرارداد دارند، استفاده کنند.
  • برخی از بیمارستان ها تمامی خدمات درمانی را به صورت رایگان در اختیار سربازان قرار می دهند.
  • اشخاصی که دوران خدمت سربازی را گذرانده اند، برای جبران آن و به دلیل عدم پرداخت حق بیمه در دو سال خدمت، موظفند مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی بپردازند تا این دوران جز سوابق بیمه آنها محسوب گردد.

سابقه بیمه سربازان قبل از سال 1383

الف- کسانی که قبل از تاریخ 1383/1/30 (طبق قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون کار و الحاق یک تبصره به آن) خدمت سربازی را گذرانده اند که از این افراد حق بیمه ای دریافت نمی شود.به شرط آن که قبل از رفتن به سربازی، اشتغال به کار داشته و حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده اند و پس از سربازی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی باشند.

ب- کسانی که پس از تاریخ مذکور به خدمت سربازی اعزام شده اند که از این افراد 7 درصد از بیمه شده دوران خدمت به عنوان سهم بیمه شده اخذ می گردد و سهم کارفرما توسط دولت تامین می شود. حق بیمه مربوط به دوره خدمت سربازی 30% (سی درصد) میانگین حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست است که 7% (هفت درصد) آن را بیمه شده می پردازد و مابقی توسط دولت پرداخت می شود.

محاسبه بیمه سربازی سربازان پس از سال 1383

اشخاصی که از سال 1383 به بعد، به خدمت اعزام شده اند، موظفند که برای احتساب بیمه سربازی در بازنشستگی مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند.میزان مبلغ این بیمه، به زمان درخواست خرید بیمه سربازی بستگی دارد. شخص درخواست کننده موظف است که معادل 7 درصد از میانگین حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست خود را بپردازد و 23 درصد باقیمانده را دولت پرداخت می کند.

نحوه محاسبه این مبلغ این گونه است که، از زمان درخواست شخص برای خرید بیمه سربازی، میانگین حقوق دو سال آخر کاری وی محاسبه می شود و در 7 درصد ضرب می گردد و مبلغ به دست آمده را در مدت زمان طول خدمت شخص ضرب می کنند.مبلغی که از این راه به دست می آید، باید به عنوان هزینه خرید سربازی توسط شخص متقاضی پرداخت شود.

نکته 1: پرداخت میزان خرید حق بیمه خدمت سربازی به صورت اقساطی نیز امکان پذیر می باشد. این ویژگی برای افرادی که توان مالی ندارند مناسب می باشد.

نکته 2: تعداد اقساط پرداختی 12 عدد می باشد که همه بتوانند پرداخت نمایند.

نکته 3: بازه زمانی مورد تایید برای احتساب مدت خدمت سربازی، تاریخ شروع و تاریخ خاتمه خدمت که بر روی کارت پایان خدمت درج شده است، می باشد.

نکته 4: اشخاصی که به خرید حق بیمه سربازی خود به صورت نقدی اقدام می کنند، مهلت پرداخت مبلغ تعیین شده حداکثر تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه می باشد.

نکته 5: اگر قرار به پرداخت قسطی باشد، مهلتی برای پرداخت اقساط در نظر گرفته می شود.

نکته 6: اگر پرداخت این مبالغ، چه به صورت قسطی و چه به صورت نقدی، در زمان مقرر انجام نگردد، مورد محاسبه مجدد قرار خواهد گرفت.

شرایط محاسبه خدمت سربازی در سوابق بیمه ای سال 98 از جمله شرایطی که برای محسوب شدن بیمه سربازی جز سابقه کار وجود دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمه سربازی مورد تایید سازمان تامین اجتماعی باشد.
  • شخص دارای سابقه بیمه دیگری در تامین اجتماعی باشد.

میزان مبلغ پرداختی خدمت سربازی در سوابق بیمه ای سال 98
نحوه محاسبه این مبلغ، این گونه می باشد که در زمان درخواست، میانگین حقوق دو سال آخر کاری شخص محاسبه می شود و در 7 ضرب می گردد و عدد به دست آمده، در مدت زمان خدمت وی ضرب می گردد.این مبلغ به دست آمده نهایی، به عنوان هزینه خرید بیمه سربازی منظور می گردد که شخص موظف به پرداخت پان به صورت نقد یا اقساط می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Kaivan:
سلام ، اونایی که یکبار خدمت رفتن و وسط خدمتشون دانشگاه قبول شدن و دو باره اعزام به خدمت شدن خدمت سربازیشون تو بیمه چطوری حساب میشه تعداد ماه بار دوم هست یا کلی درنظر میگیرن ،
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سجاد قاسمی :
عالی
ابراهیم عبدالمنان:
خریدمحاسبات بیمه سربازی
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

قاسم رضایی:
سلام.در تیر ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به عنوان سرباز معلم فعالیت داشتم. از مهر ۱۴۰۰ استخدام آموزش و پرورش شدم. برای احتساب سنوات باید هزینه پرداخت کنم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>