اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرصت های مختلف کسب و کار زیادی در دنیای بلاکچین و کریپتوکارنسی ها وجود دارد. وام دهی غیرمتمرکز نیز یکی از این راه های تجاری است که بسیاری از شرکت ها مایل به کشف و استفاده از آن هستند. ETHLend دقیقا قرار است همین کار را به عنوان یک بازار مالی امن، با استفاده از بلاکچین و قراردادهای هوشمند انجام دهد. بدیهی است مزایای زیادی در استفاده از چنین پلتفرمی وجود دارد. این روزها همه در جستجوی وام هستند و البته گزینه های زیادی وجود ندارد. بعضی از مردم در سراسر جهان حتی به چنین خدماتی دسترسی ندارند، که عمدتا به علت کمبود مالی است. با استفاده از فن آوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال، تمام این مشکلات را می توان با توجه به زمان و تحقیق به اندازه کافی حل کرد. ETHLend خود را به عنوان یک بازار وام دهی غیرمتمرکز، همتا به همتا (p2p) و در دسترس برای همه در جهان معرفی می کند.

ETHLend چگونه عمل می کند؟
جنبه های زیادی از ETHLend وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. با این بازار وام دهی غیر متمرکز، هیچ مرجع مرکزی برای جلوگیری از اعطای یا قرض گرفتن کاربران وجود ندارد. همه چیز با قراردادهای هوشمندانه اداره می شود و هیچ پولی توسط خود شرکت نگهداری نمی شود. علاوه بر این، این تیم دسترسی به خدمات مالی در مناطقی را فراهم می کند که در حال حاضر به سادگی وجود ندارند. از آنجایی که هیچ حساب بانکی وجود ندارد، همه به یک آدرس کیف پول نیاز دارند تا یک وام را ارسال یا دریافت کنند. هیچ نرخ بهره متغیری هم وجود ندارد، چون ETHLend هدف دارد هزینه ها را تا حد امکان پایین نگه دارد. علاوه بر این، این تیم بر روی شفافیت در درجه اول تمرکز دارد. تمام تراکنش های همتا به همتا و برای همه قابل مشاهده هستند تا ببینند که هیچ حیله یا تقلبی در طول مسیر وجود ندارد.

تغییر ETHlend به Aave
در 18 سپتامبر 2018 موسس اصلی کمپانی ETHlend شروع به کار Aaave به عنوان یک شرکت فناوری جدید را رسما اعلام کرد. نام Aave از کلمه ای فنلاندی و به معنی "شبح" گرفته شده به این دلیل انتخاب شد که این برند از طریق فن آوری در حال تحول و تخیل خود، سعی در مجدوب کردن کاربران خود دارد. البته ETHlend که به عنوان یک برند فرعی زیر نظر Aave کار می کرد در ژانویه 202 به کار خود پایان دارد و فقط برای بستن وام های موجود خود برای کاربران فعلی فعال می باشد.

اعضای تیم Aave
Aave استعداد و تجربه زیادی در تیم خود دارد. مدیر عامل آن Stani Kulechov، مدیر ارشد عملیاتیJordan Lazaro Gustave و مدیر ارشد بازاریابی Nolvia Serrano، نقش خود را از ETHLend حفظ کرده و ثروت و دانش خود را به Aave آورده اند. تیم 18 نفره متنوع آنها تجربه زیادی را در زمینه استارتاپ ها دارند.

وایت پیپر و رودمپ یا نقشه راه Aave
در سایت رسمی Aave و در قسمت تنظیمات آن می توانید وایت پیپر پروژه را ببینید.وایت پیپر این پروژه سندی 21 صفحه ای است که در آن گفته شده Aave یک پروتکل تن باز و غیر وابسته است که می تواند مبالغ سرمایه گذاران را به صورت سپرده بپذیرد و آنها را با نرخ سود متغیر یا پایدار وام دهد. این پروتکل برای ادغام آسان در محصولات و خدمات شما طراحی شده است. برای اطلاعات کامل تر می توانید با دانلود و مطالعه این وایت پیپر از تمامی جزییات این پروژه آگاه شوید.

تبدیل پروتکل اتلند (ETHLend) به Aave، رودمپ این سازمان نیز کاملا تغییر کرده است. این رودمپ جدید از شروع آغاز به کار پروتکل Aave در ژانویه 2020 بازنویسی شده و تنها مسیری که این شرکت تا به امروز طی کرده است در آن آمده است. به خاطر تغییرات به وجود آمده در استراتژی وام دهی آن هنوز رودمپ کاملی از طرف این شرکت داده نشده است.

  • 8 ژانویه 2020: آغاز به کار پروتکل Aave
  • 9 ژانویه 2020: شروع به کار شبکه اوراکل Aave توسط Chainlink
  • 16 ژانویه 2020: کمپین برطرف کردن مشکلات و باگ ها
  • 28 فوریه 2020: اضافه شدن کیف پول های MyEtherWallet و Trust Wallet
  • 26 مارس 2020: معرفی کوین BUSD در Aave
  • 2 آپریل 2020: معرفی اکوسیستم کمک های مالی Aave
  • 10 آپریل 2020: بروزرسانی سیستم
  • 23 آپریل 2020: رونمایی از صفحات میزان نقدینگی، صفحه منو جدید، نحوه سوزاندن توکن ها و میزان ریسک
  • 14 می 2020: بروزرسانی نرخ وام ها
  • 28 می 2020: افتتاح بازار Uniswap

نحوه کار Aave چگونه است؟
پروتکل Aave با توکن خود LEND یک پروتکل وام دهی در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. Aave به کاربران خود اجازه می دهد تا از پروتکل متن باز و غیر وابسته خود برای ایجاد بازارهای پول استفاده کنند، و به لیست گسترده ای از پروژه ها مانند Compound می پیوندند تا امکان استفاده از سیستم غیرمتمرکز را برای همه مردم به ارمغان آورند. هدف Aave، پرکردن شکاف های باقی مانده از شرکت های متمرکز fintech مانند پی پال، Skrill و کوین بیس (Coinbase) است. محصول اصلی آن پروتکل Aave و پروتکل متن باز و غیر وابسته است که برای ایجاد بازارهای پول بر روی بلاکچین اتریوم بنا شده است.

پروتکل Aave چیست و چگونه کار می کند؟
بزرگ ترین و کاملترین جنبه Aave، پروتکل Aave است که در ژانویه سال 2020 راه اندازی شد. مهم ترین تصمیم شرکت تغییر استراتژی وام دهی همتا به همتا (P2P) به استراتژی مبتنی بر استخرهای وام بوده است. پروتکل Aave یک پروتکل متن باز و غیر وابسته است که به کاربران امکان می دهد بازارهای غیرمتمرکز پول خود را بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد کنند. سپرده گذاران با واریز ارزهای دیجیتال پایه در استخرهای وام، نقدینگی را تأمین می کنند و در نتیجه آن به آنها سود می رسد. در همین حال، وام گیرندگان می توانند با بهره گیری از این استخرهای وام دهی به روش، وثیقه ای یا غیر وثیقه ای، وام دریافت کنند. سپرده های داخل استخر و مبلغ وام گرفته شده/ وثیقه برای وام های فوری بر اساس وضعیت استخر استفاده می شوند.

ویژگی های پروتکل Aave
یک از ویژگی Aave که آن را از بقیه جدا می کند، وام های فلش است که به مشتریان اجازه می دهد بدون وثیقه وام بگیرند. این وام های فلش، یک قرارداد هوشمند سفارشی را قادر می سازند تا در یک تراکنش، ذخیره استخرهای Aave را وام دهند. وام به شرط بازگشت نقدینگی به استخر قبل از پایان معاملات داده می شود. ویژگی وام سریع هم برای برنامه نویسان طراحی شده است تا ابزاری را که برای اهداف آربیتراژ، پالایش مالی یا نقدینگی به سرمایه نیاز دارند، بسازند. Aave وام های فلش را اینگونه توصیف کرده است " این برنامه مناسب برای استفاده برنامه نویسان/ افرادی است که دارای دانش فنی هستند "هزینه این وام ها 0.3 درصد است.

تعویض نرخ (Rate Switching) یکی دیگر از نقاط فروش منحصر به فرد Aave است که در ماه می 2020 و در به روزرسانی نرخ بهره و سود وام ها اضافه شده است. تعویض نرخ به وام گیرندگان این امکان را می دهد تا بین نرخ های ثابت و متغیر بهره، بتوانند جابه جا شوند، چیزی که در یک بازار پرنوسان غیر متمرکز مفید است. برای مثال هنگامی که نرخ متغیر از نرخ ثابت 20 درصد پایین تر باشد، وام به طور خودکار کاهش می یابد و اختلاف را به حساب واریز می کند.

از چه ارزهای دیجیتالی می توان استفاده کرد؟
تا الان امکان استفاده از 15 توکن در Aave وجود دارد. این توکن ها عبارتند از:

 توکن ها در Aave


تفاوت Aave و کامپوند در چیست؟

با اینکه Aave و کامپوند هردو یک پروتکل وام دهی در دیفای هستند اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. اولین اینکه در کامپوند شما تنها می توانید از USDT استفاده کنید در حالی که Aave امکان استفاده از تعداد زیادی توکن را فراهم کرده است. Aave با ایجاد نرخ ها و مقررات جدید بهره مانند تعویض نرخ خود را کمی متمایز تر کرده است. با این حال، نرخ وام و هزینه های وام به طور متوسط در Aave بالاتر از کامپوند است.

توکن LEND
با توکن LEND این تیم توانست با موفقیت، چندین میلیون دلار برای ساخت پلتفرم جمع آوری کند. دارندگان این توکن 25 درصد تخفیف در هزینه های تراکنش دریافت خواهند کرد که ویژگی خوبی محسوب می شود. علاوه بر این، تیم از سود به دست آمده توسط این پلتفرم برای خرید LEND از اکسچنج ها استفاده می کند. سپس این توکن ها را بین قرض دهندگان و وام گیرندگان تقسیم می کند تا پذیرش کلی این سیستم را افزایش دهد. همانطور که پلتفرم محبوب تر می شود، توکن LEND در طول زمان کمیاب تر و در نتیجه ارزش آن بیشتر خواهد شد.

آشنایی بیشتر با توکن LEND
LEND توکن اصلی Aave است که دارای استاندارد ERC20 بوده و تعداد کلی تولید شده آن در حدود 1 میلیارد و سیصد میلیون است (1 میلیارد توکن در زمان عرضه اولیه آن فروخته شده است). LEND توکنی است که در ابتدا در بستر ETHlend وجود داشت و کاربرد آن برای تخفیف در هزینه های تراکنش و به دست آوردن پاداش از طریق استیکینگ آن بود. با این حال، با بسته شدن ETHLend و جایگزین شدن Aave، توکن LEND موارد استفاده بیشتری پیدا کرد و به سمت تبدیل شدن یک مدل غیر متمرکز تر حرکت می کند.

دارندگان LEND قادر به رای دادن به پیشنهادهای تیم توسعه و همچنین پارامترهای اقتصادی از جمله نرخ بهره، میزان نقدینگی و دارایی های جدید هستند. این پروتکل در حال حاضر تقریباً 80 درصد از درآمدهای بستر را برای سوزاندن توکن های LEND در بازار آزاد استفاده می کند. این بدان معنی است که عرضه LEND به طور مداوم در حال کاهش است، که ممکن است ارزش توکن ها را با گذشت زمان بهبود بخشد.

توکن LEND در یک نگاه

توکن LEND

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>