اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شکلات

صادرات شکلات:
تولیدات و محصولات مرتبط با صنعت شکلات سازی و صادرات شکلات همواره در سطح جهان از تقاضای بالایی برخوردار است و همین ویژگی، سودآوری قابل توجهی را برای چنین عرصه ای فراهم کرده است.

شکلات به خوراکی های ساخته شده از کاکائو گفته می شود. این ماده غذایی هوادار و انرژی زا، به گونه ساده از ترکیب شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو با نسبت های دگرگون ساخته می شود. شکلات جذاب‌ترین خوراکی جهان است.

بسیاری از شکلات های وارداتی از حیث کیفی تفاوت چندانی با تولیدات داخلی ندارند، اما متاسفانه جذابیت محصولات خارجی در میان بعضی از افکار و اذهان عمومی باعث شده تا میل و رغبت بیشتری برای خریداری و تهیه آن شکل بگیرد.

یکی از مولفه های تأثیرگذار در کیفیت شکلات، به مواد اولیه تشکیل دهنده آن معطوف می شود و به عنوان نمونه در کشوری همچون سوئیس به دلیل تغذیه بسیار مناسب دام در دشت ها و دامنه کوه های آلپ، به تبع شیر با کیفیت تری نیز به دست می آید و با توجه به کیفیت بالای مواد اولیه این محصول، تولید نهایی از وجه تمایزات خاص به خود برخوردار است.

شکلات (Chocolate) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 1806 شناخته می شود.

شکلات

آمار صادرات شکلات:

  • رقم کل صادرات: 29,178,318,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 4 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 2 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 2,386 KM.

آمار واردات شکلات:

  • رقم کل واردات: 28,522,131,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 4 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 1 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 2,498 KM.

شکلات

صادرکنندگان شکلات:
آلمان بزرگ ترین صادرکننده شکلات در جهان است. این کشور 4,924,866 هزار دلار صادرات شکلات دارد و در بازار جهانی سهم 17 درصدی دارد.

کشورهای بلژیک، ایتالیا، هلند و لهستان در رتبه های بعدی قرار دارند. در بخش واردات شکلات کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و هلند رتبه های یک تا پنج را دارند.

شکلات

نرخ رشد کشور های وارد کننده:
بازار آمریکا دارای بیشترین رشد مثبت در یک و پنج سال اخیر است. ایتالیا در رتبه ی بعدی قرار دارد.
کشورهای هلند، لهستان، بلژیک، آلمان، اسپانیا، فرانسه، کانادا و انگلیس دارای رشد مثبت یک ساله در واردات شکلات بوده اند.

بر اساس تحقیقات شکلات می تواند میزان کلسترول خون را پایین بیاورد و از فراموشی جلوگیری کند. شکلات همچنین دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان است. اما باید روراست بود و یاداوری کرد که گذشته از فواید شکلات این خوراکی خوشمزه میزان زیادی کالری هم دارد.

بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن یا تثبیت وزن دارند باید بدانند که برای رسیدن به هدفشان باید در رژیم غذایی خود کمتر از شکلات استفاده کنند. همچنین محققان برای مدت ها مصرف زیاد شکلات را با بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون مرتبط دانسته اند.

شکلات

ظرفیت صادراتی شکلات:
کشورهای چین، عراق، امارات، آذربایجان، افغانستان، هند، تایلند، قراقستان، کره جنوبی، ترکیه، ژاپن و عربستان دارای پتانسیل صادراتی بالایی برای شکلات می باشند.  روسیه، ایتالیا، لهستان، بلژیک و آلمان در اروپا نیز بازار خوبی برای صادرات شکلات دارند.

شکلات

بسته بندی شکلات:
بسته بندی در شکلات و زیبایی بسته بندی تأثیر مثبتی در کیفیت فروش محصولات ایفا می کند. به کار بردن خلاقیت و نوآوری در بسته بندی در کنار کیفیت بالا می تواند توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.
عموما دستگاههای بسته بندی از خارج از کشور وارد می شوند.

شکلات

میزان پتانسیل صادراتی شکلات:
بازار صادراتی شکلات در عراق و افغانستان اشباع شده است و صادرات به این کشورها نمی تواند سود مورد نظر تاجرین را داشته باشد.

در مقابل کشورهای چین، امارات، روسیه، آذربایجان، هند، تایلند، قزاقستان، کره جنوبی، ترکیه، ژاپن و عربستان بازاری با پتانسیل بالا برای صادرات شکلات را دارا هستند. ایتالیا نیز دارای ظرفیت باقیمانده ی مناسبی است.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها چین، امارات و روسیه دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ارمنستان دارد. بازار ژاپن بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات شکلات دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>