اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اید، حتما در گوشه و کنار اخبار و مقالات با کلمه وایت پیپر یا همان مقاله سفید (White Paper) برخورد کرده اید. برگردان این کلمه به فارسی شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد، یک سری کاغذ سفید! اما اگر با معنا و مفهوم آن آشنا شوید، می تواند کمک زیادی در این حوزه به شما بکند. اگر بخواهیم یک تعریف کلی راجع به این اصطلاح داشته باشیم باید گفت: مقاله سفید نوعی گزارش معتبر یا راهنما برای کمک به خوانندگان است که به منظور درک یک مسئله، حل یک مشکل، یا اتخاذ یک تصمیم تدوین می گردد. قبل از ورود کریپتوکارنسی ها به دنیای تکنولوژی و مالی؛ از مقالات سفید در دو حوزه اصلی استفاده می شد: دولت و بازاریابی کسب و کار.

مفهوم وایت پیپر
وایت پیپر به محتوای مقاله ای اطلاق می شود که حاوی اطلاعات بسیار مفیدی برای کسب و کار هاست و هدف از نگارش آن درک یک مشکل خاص و تصمیم گیری صحیح در مورد یک معضل یا ارائه اطلاعاتی است که کمک می کند فرآیند انتخاب در مورد خرید یک محصول یا دریافت یک خدمت پیچیده و گران قیمت، ساده تر شود. بیشترین مقالات سفید در بخش تکنولوژی نوشته و منتشر می شوند، چرا که بیشترین استفاده از وایت پیپر ها را شرکت هایی می برند که در زمینه تولید و فروش نرم افزار و سخت افزار ها فعالیت می کنند. اما به طور کلی فعالان در حوزه تجارت، اصلی ترین حامیان یا انتشار دهندگان مقالات سفید هستند.

وایت پیپر در دنیای کریپتوکارنسی
دنیای ارزهای دیجیتال یا بهتر است بگوییم کریپتوکارنسی ها، درست مانند دیگر تجارت ها و صنایع مالی، از وایت پیپر استفاده های زیادی می کنند. تقریبا تمام پروژه هایی که از طریق ارزهای رمزنگاری شده به مرحله عمل رسیده اند، از بیت کوین تا ICO های امروز، همگی دارای یک وایت پیپر هستند. نکاتی که در یک وایت پیپر در این حوزه به آن اشاره می شود، معمولا شامل هدف پروژه، زمانبندی انجام پروژه، زمان و تاریخ شروع جذب سرمایه، اعضای تیم و تجارب آنها، نقشه راه و نحوه عملی کردن طرح است. در بعضی موارد اگر لازم باشد وایت پیپر را در دو نسخه خلاصه شده و کامل ارائه می دهند. این مقالات معمولا در دسترس عموم قرار می گیرد و با مطالعه می توان اطلاعات زیادی راجع به طرح یا ایده آن به دست آورد. برای مثال وایت پیپر بیت کوین در سال 2008 توسط خالق آن در دسترس همگانی قرار گرفت و همچنان نیز موجود می باشد.

چرا باید وایت پیپرها را مطالعه کرد؟
یکی از مزیت های مهم وایت پیپر، آشنایی با پروژه و میزان تعهد تیم به کار است. با مطالعه وایت پیپر بعضی از پروژه هایی که در حوزه ارزهای دیجیتالی ارائه می شوند، می توان متوجه شد که بسیار غیر واقعی و ایده ال هستند و در دنیای فیزیکی، شاید در آینده عملی باشند. علاوه بر این، بسیاری از آنها ایده ای دارند که قبلا وارد بازار شده و حتی بسیاری از آنها فقط برای جذب پول و سرمایه و نهایتا کلاهبرداری راه اندازی شده اند. از آنجاییکه در مباحث مالی و در دنیای امروز، از دست رفتن سرمایه و دچار ضرر و زیان شدن بسیار شایع شده، پس مطالعه وایت پیپر و داشتن آگاهی اولیه از مهم ترین و راحت ترین مراحل سرمایه گذاری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>