اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه مسافرتی

در گذشته مردم به خاطر وجود انواع خطرات در سفر کم سفر می کردند؛ خطراتی مثل وجود راهزن ها یا بیماری های مختلفی که ممکن بود به خاطر طولانی بودن سفر یا موارد دیگر به وجود بیاید. این مسائل در شرایط امروز کمی تغییر کرده است.

اما همچنان ریسک هایی در سفر مخصوصاً سفرهای خارجی وجود دارد و در بسیاری از مواقع حس ناامنی ناشی از این ریسک ها اجازه نمی دهد از سفرتان آن طور که باید لذت ببرید. بیمه سفر می تواند راه حل خوبی برای مقابله با این تهدیدها باشد. بیمه ای که در برابر ریسک های سفر از شما حمایت کند!

عوامل مؤثر در نوع بیمه سفر

سن بیمه گزار

شرکت های بیمه بر اساس سن شما شرایط متفاوتی را ارائه می دهند چرا که در سنین مختلف میزان ریسک بروز خسارت متفاوت است. برای مثال افراد زیر 12 سال در یک دسته سنی و افراد بین 13 تا 65 سال در دسته ای دیگر قرار می گیرند.

مدت سفر

بیمه سفر دارای یک دسته بندی زمانی هم هست. بسته به مدت زمانی که شما قصد سفر دارید و می خواهید تحت پوشش بیمه سفر باشید، می توانید مدت زمان متفاوتی را برای دوره بیمه نامه خود انتخاب کنید. برای مثال یکی از دسته ها سفر 1 تا 7 روزه است.

بعضی شرکت ها بیمه نامه مسافرتی شش ماهه و یک ساله هم ارائه می دهند. در صورتی که طی سال به سفرهای متعدد می روید هم از لحاظ زمانی و هم اقتصادی خرید بیمه یک ساله مقرون به صرفه تر است.

سقف تعهدات

یکی از عوامل مؤثر در نوع بیمه سفر، سقف تعهدات آن است. سقف تعهدات، حداکثر تعهدات مالی شرکت بیمه به بیمه گزار است که در برابر پوشش ها پرداخت می کند. برای مثال اگر سقف تعهدات هزینه های درمان بیمه سفر انتخابی 30 هزار یورو باشد، یعنی این بیمه مطابق شرایط بیمه نامه تا سقف 30 هزار یورو هزینه های درمان را پرداخت می کند.

طرح های بیمه سفر

بیمه سفر دارای طرح هایی است که بیمه گزار در واقع طرح بیمه سفر را خریداری می کند. هر طرح شامل یک محدوده جغرافیایی از مناطقی است که بیمه از بیمه گزار حمایت می کند. همچنین در مناطق مختلف جغرافیایی، سقف تعهدات پوشش های پزشکی متفاوتی ارائه می شود.

برای مثال طرح شنگن 50 هزار یورویی یعنی این طرح در حوزه شنگن تا سقف 50 هزار یورو مطابق بیمه نامه از بیمه گزار حمایت می کند و طرح شنگن 30 هزار یورویی تا همین میزان هزینه های پزشکی را تقبل می کند.

طرح های خاص شرکت های ارائه دهنده بیمه سفر

بعضی از شرکت های بیمه علاوه بر طرح های عادی، دارای یک سری طرح های خاص هستند. برای مثال بیمه مسافرتی سامان، دارای طرح اقتصادی و زیارتی است. این طرح های خاص معمولاً دارای یک سری تفاوت هایی در پوشش ها و حق بیمه هستند. نمونه های دیگری از این طرح ها، طرح دانشجویی، طرح اقتصادی و از این دست هستند.

شرکت های ارائه دهنده بیمه سفر

شرکت های مختلفی خدمات بیمه سفر را ارائه می دهند. انواع بیمه سفری که این شرکت ها ارائه می دهند، کمی متفاوت است. این تفاوت ها می تواند در حق بیمه، در محدوده جغرافیایی تحت پوشش و… باشد. بیمه مسافرتی سامان، بیمه مسافرتی پارسیان، بیمه مسافرتی پاسارگاد، بیمه مسافرتی البرز، بیمه مسافرتی ایران، بیمه مسافرتی ملت و… از جمله بیمه هایی هستند که خدمات بیمه سفر ارائه می دهند.

حق بیمه سفر

حق بیمه هزینه ای است که شما در قبال دریافت پوشش های بیمه سفر می پردازید. حق بیمه سفر در شرکت های مختلف به دلایل مختلفی مانند ارائه پوشش های اضافی، ارائه طرح های خاص، ارائه تخفیف های گروهی و غیره متفاوت است. در حق بیمه های بالاتر این تفاوت قیمت بیشتر احساس می شود.

شما می توانید از طریق سامانه بیمیتو حق بیمه شرکت های مختلف را برای طرح ها و شرایط مختلف مقایسه کنید و مناسب ترین گزینه را خریداری کنید. البته حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که لزوماً شرکت بیمه ای که حق بیمه پایین تری دریافت می کند، مناسب ترین گزینه نیست.

ممکن است کیفیت بالای ارائه خدمات موجب بالاتر بودن قیمت یک شرکت باشد؛ البته بیمیتو امکان مقایسه همزمان کیفیت ارائه خدمات و قیمت بیمه سفر شرکت های مختلف را فراهم کرده است تا بتوانید خریدی آگاهانه داشته باشید و با آرامش خاطر به مسافرت بروید.

پوشش ها و استثناهای بیمه سفر

مواردی که شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت وارد به آن ها یا پیگیری رفع آن هاست، پوشش نام دارد. خساراتی که به فرد بیمه گزار وارد می شود، اگر جزو پوشش ها باشد، شرکت بیمه مطابق بیمه نامه اقدام به پرداخت خسارت می کند.

موارد پوشش ها در شرکت های بیمه مختلف متفاوت است. قبل از خرید بیمه سفر، باید موارد پوشش های آن را به دقت مطالعه کنید. هر چه بیمه موردنظر پوشش های بیشتری داشته باشد و موارد بیشتری را شامل شود، بیمه گزار در برابر خسارات بیشتری ایمن است. البته باید هر فرد مطابق با شرایط خود و سفر خود این موضوع را بررسی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>