اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر و پس انداز

بیمه عمر یکی از بیمه هایی است که جزییات فراوانی دارد. همچنین شرایط شخصی هر فرد در شرایط بیمه نامه او تأثیرگذار است. میزان درآمد، سن و سلامتی و یا حتی شغل افراد باعث می شود که شرایط بیمه عمر برای هر فرد متفاوت و منحصر به فرد باشد. همچنین گستردگی بیمه عمر و وابستگی آن به شرایط شخصی بیمه گزار باعث می شود که برای هر فرد سؤالات زیادی در خصوص بیمه عمر ایجاد شود.

همه سوالات بیمه عمر قابل پاسخگویی است به شرطی که از شرایط بیمه گزار آگاه بود. اما در اینجا قصد داریم به سوالات بیمه عمر که ممکن است به طور کلی برای هر کسی مطرح شود، پاسخ بدهیم. به همین جهت حتی اگر هیچ اطلاعی در خصوص بیمه عمر ندارید بهتر است با این مطلب همراه باشید.

بیمه عمر چیست؟

از ابتدایی ترین سوالات بیمه عمر این است که بیمه عمر چیست یا بیمه عمر چه کاری انجام می دهد؟ بیمه تمهیدی است که در مواقع بحران به بیمه گزار کمک می کند تا خسارت وارده جبران شده و یا به حداقل برسد. بیمه ها انواع مختلف دارند و در زمینه های گوناگون ارائه می شوند. شاید برای بسیاری از افراد به خصوص کسانی که سرپرست خانواده باشند این سؤال پیش آمده باشد که بعد از مرگ آن ها تکلیف درآمد خانواده شان چه خواهد شد؟

بیمه عمر پاسخی به این سؤال است و در واقع، زندگی بیمه گزار را ضمانت می کند. یعنی اگر بیمه گزار در طول مدت قرارداد فوت کند، بیمه عمر مبلغی را به عنوان سرمایه فوت به خانواده و یا ذی نفع او پرداخت خواهد کرد.

سازوکار بیمه عمر چگونه است؟

استفاده از هر خدماتی تابع قوانین آن خدمت است. بیمه عمر نیز سازوکار و قوانینی دارد و بیمه گزار با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه می تواند بیمه عمر را خریداری و از خدمات آن استفاده کند. مقدار این حق بیمه توسط بیمه گزار تعیین می شود، حتی بازه زمانی پرداخت حق بیمه نیز توسط بیمه گزار و با توجه به شرایط اقتصادی و درآمدی وی تعیین می شود.

شرکت بیمه نیز در ازای دریافت حق بیمه، متعهد می شود که چنانچه بیمه گزار در طول مدت قرارداد فوت کند، مبلغ سرمایه فوت تعیین شده را به خانواده و یا ذی نفعان او پرداخت کند. همچنین بیمه عمر دارای پوشش هایی تکمیلی است که جنبه های دیگری از زندگی بیمه گزار را تحت پوشش قرار می دهد و وی در زمان خرید بیمه نامه و در فرم بیمه عمر می تواند تعداد و کیفیت پوشش هایی که نیاز دارد را انتخاب کند.

چرا باید بیمه عمر بخریم؟

یکی دیگر از سوالات بیمه عمر درباره اهمیت خرید آن است. مهم ترین دلیل خرید بیمه عمر جبران خسارات وارده به زندگی افراد در طول عمر او است. افرادی که به آینده و تأمین آسایش خود و افراد خانواده شان فکر می کنند، همواره به دنبال راهی برای کاهش ضرر و زیان در برابر خطرات و ریسک های زندگی هستند. همه افراد می توانند با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز در بازه های زمانی دلخواه شان بیمه عمر دریافت کنند و خود را در قبال خطراتی مانند امراض خاص، ازکارافتادگی و نقص عضو و یا حتی فوت، بیمه کنند و در زمان بروز هر یک از این مشکلات، بیمه عمر مبلغی را به عنوان خسارت پرداخت می کند.

پاسخ به سوالات بیمه عمر در خصوص پوشش های این بیمه

از دیگر سوالات بیمه عمر که توسط بسیاری از متقاضیان پرسیده می شود پوشش های بیمه عمر است که آگاهی نسبت به آن قبل از خرید بیمه نامه بسیار اهمیت دارد و کیفیت آن را نیز دچار تغییر می کند، آگاهی از تعداد و کیفیت پوشش های بیمه عمر است. بیمه عمر دارای یک پوشش اصلی و چند پوشش تکمیلی است که شرح آن را در ادامه خواهید دید.

پوشش اصلی

پوشش سرمایه فوت عادی: همان طور که گفتیم پوشش اصلی بیمه عمر، سرمایه فوت است که در صورت فوت بیمه گزار به ذی نفع او پرداخت می شود.

پوشش های تکمیلی:این پوشش ها در هر شرکت بیمه از نظر تعداد و کیفیت آن ها متفاوت است و خطراتی را پوشش می دهند که در اثر حوادث به وجود می آیند. در ادامه چند پوشش تکمیلی که توسط اکثر شرکت های بیمه ارائه می شوند را بیان می کنیم.

پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه: این پوشش برای مواقعی است که بیمه گزار در طول مدت قرارداد و در اثر حوادث فوت می کند. مبلغ خسارت فوت بر اثر حادثه معمولاً از 1 تا 3 و یا 4 برابر سرمایه فوت عادی است که این مورد هم به انتخاب بیمه گزار در زمان خرید بیمه نامه بستگی دارد.

پوشش امراض خاص: اگر بیمه گزار در طول مدت قرارداد دچار 5 بیماری مانند سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان و امراضی که نیاز به عمل قلب باز دارند شود و یا پیوند اعضا اصلی بدن را انجام دهد، این پوشش به وی خسارت پرداخت می کند. معمولاً مقدار سرمایه امراض از 10% تا 30 % از سرمایه فوت در نظر گرفته می شود.

پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی: در صورتی که بیمه گزار در طی مدت زمان بیمه عمر دچار حوادث منجر به نقص عضو و ازکارافتادگی شده باشد، این پوشش مبلغی که معمولاً 50 یا 100% سرمایه فوت است را به وی پرداخت می کند.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه: این پوشش هم در پی ازکارافتادگی بیمه گزار است. زیرا بیمه گزاری که دچار ازکارافتادگی شده باشد قادر به درآمدزایی نیست و با استفاده از این پوشش از پرداخت حق بیمه معاف می شود در عین حال می تواند بیمه عمر خود را با همان شرایط قبلی تا پایان قرارداد ادامه دهد.

پوشش هزینه های پزشکی: در این پوشش چنانچه بیمه گزار در طول مدت قرارداد طی حوادثی در بیمارستان بستری شود و یا از خدمات پزشکی استفاده کند، این پوشش از بیمه عمر هزینه های پزشکی را پرداخت خواهد کرد.

سوالات بیمه عمر و فرق بین انواع بیمه عمر

اگر پیگیر دریافت اطلاعات در خصوص بیمه عمر شده باشید، احتمالا با نام های زیادی از بیمه عمر برخورد کرده اید و شاید ندانید چه تفاوتی بین آن ها وجود دارد. ممکن است نام هایی مانند بیمه عمر ساده زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه عمر و سرمایه گذاری شاید به گوش شما آشنا باشد. در پاسخ به سؤال مطرح شده باید بگوییم بیمه عمر هم مانند خدمات دیگر در طول زمان و از وقتی که برای اولین بار ارائه شده تا کنون بنا به نیاز جامعه تغییرات فراوانی کرده و روند رو به تکاملی داشته است.

اکنون انواع دیگر بیمه عمر منسوخ شده اند و تنها بیمه عمر و سرمایه گذاری است که توسط شرکت های بیمه عرضه می شود و ممکن است با نام هایی مانند بیمه فوت و یا بیمه زندگی نیز آن را ارائه کنند. بنابراین هر زمان که از بیمه عمر صحبت می کنیم منظور ما بیمه عمر و سرمایه گذاری است که کامل ترین و جامع ترین شکل بیمه عمر است و در آن برای بیمه گزار، هم امکان سرمایه گذاری فراهم است و هم استفاده از خدمات، امکانات و پوشش های بیمه عمر.

سوالات بیمه عمر پیرامون سرمایه گذاری در بیمه عمر

در بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه گزار مبالغی را به عنوان حق بیمه به شرکت بیمه یا بیمه گر پرداخت می کند، این حق بیمه ها مانند یک سپرده نزد شرکت بیمه می ماند و از طرف آن در پایان هر سال دو نوع سود تضمینی و سود حاصل از مشارکت به آن ها تعلق می گیرد. سود پرداختی در پایان سال اول به حق بیمه ها اضافه شده و جزیی از اندوخته بیمه عمر محسوب می شود در نتیجه در سال بعد سود پرداختی بیمه عمر هم به حق بیمه های پرداختی و هم به سود سال قبل تعلق می گیرد؛ به این ترتیب سود دریافتی در بیمه عمر روندی صعودی دارد.

این کار در اصل همان سرمایه گذاری بیمه عمر است که باعث می شود تا بیمه گزار حتی اگر در طول بیمه عمر خود نیازی به استفاده از پوشش هایی بیمه ای نداشت حداقل از سود بیمه عمر بهره برده باشد.

سرمایه گذاری در بانک بهتر است یا بیمه عمر؟

تفاوت بین سرمایه گذاری در بانک و یا خرید بیمه عمر هم یکی دیگر از سوالات بیمه عمر است. بیمه عمر قبل از هر چیز یک خدمت بیمه ای است. امکان سرمایه گذاری در بیمه عمر، از امکانات افزوده آن است و برای بیمه گزار اطمینان خاطر بیشتری ایجاد می کند تا بدون نگرانی بابت حق بیمه های پرداختی، بتواند بیمه عمر تهیه کند؛ چرا که می داند همه حق بیمه های پرداخت شده را به همراه سود آن در پایان قرارداد بیمه عمر دریافت می کند.

بنا بر این باید بگوییم اگر می خواهید از سرمایه خود کسب سود کنید، بانک ها می توانند سود بیشتری به شما پرداخت کنند اما بیمه عمر در کنار سودی که به شما می پردازد امکان استفاده از خدمات مهمی را برای شما فراهم می کند. همچنین اگر بیمه گزار در این زمان فوت کند سرمایه فوت وی بدون تشریفات قانونی و به سرعت قابل پرداخت به ذی نفع و یا خانواده او است.البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که سود پرداختی حاصل از مشارکت در شرکت های بیمه متفاوت است و برخی شرکت ها مقدار سودی نزدیک به سود پرداختی بانک ها نیز به حق بیمه های عمر پرداخت می کنند.

منظور از نحوه پرداخت یا بازه زمانی پرداخت حق بیمه چیست؟

همان طور که گفتیم حق بیمه عمر در طول مدت قرارداد پرداخت می شود اما این که حق بیمه های پرداختی در چه فواصل زمانی باید پرداخت شود به عهده بیمه گزار است. بیمه گزار است که در زمان خرید بیمه عمر مشخص می کند که حق بیمه خود را به چه صورت و در چه بازه های زمانی پرداخت می کند.

در بسیاری از شرکت های بیمه بازه های زمانی ماهانه، دوماهه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه وجود دارد که بیمه گزار حق بیمه خود را مطابق آن ها پرداخت می کند. اما پیشنهاد ما پرداخت سالانه حق بیمه است چرا که برخی شرکت ها به حق بیمه های پرداختی، سود سالانه بیشتری پرداخت می کنند و یا برای آن ها تخفیفاتی در نظر می گیرند.

مدت قرارداد مناسب برای بیمه عمر چه مدت است؟

بیمه گزار قرارداد خود را چند ساله تنظیم کند تا هم به سود قابل قبولی برسد و هم از امکانات بیمه عمر استفاده بیشتری کند؟ شاید این یکی از سوالات بیمه عمر باشد که برای شما نیز مطرح شده است. بیمه عمر قراردادی است بلندمدت و کمترین زمان برای آن 5 سال و بیشترین زمان بیمه عمر 30 سال است. بیمه گزار بنا به میل خود مدت قرارداد بیمه عمر را انتخاب می کند. اما نکاتی نیز وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشت.

  • مجموع سن بیمه گزار و مدت قرارداد نباید بیشتر از 70 سال شود.
  • هرچه مدت قرارداد بیشتر باشد سود دریافتی شما از بیمه عمر بیشتر است.
  • بیمه عمر برای افراد بالای 65 سال صادر نمی شود و سقف سنی استفاده از بیمه عمر، 70 سال است.
  • سعی کنید هرگز قرارداد زیر 5 سال خود را فسخ کنید.

با در نظر گرفتن این شرایط می توان گفت مدت قرارداد مناسب برای بیمه عمر بین 20 تا 30 سال است. چرا که در این مدت بیمه گزار سود قابل توجهی را به دست آورده است و از طرفی یک قرارداد بلندمدت باعث می شود تا سال های بیشتری از خدمات و پوشش های بیمه عمر استفاده کند.

پاسخ به سوالات بیمه عمر درباره نحوه خرید بیمه عمر

پس از آگاهی از بیمه عمر می توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. برای این ابتدا باید فرم بیمه عمر را تهیه و تکمیل کنید. از سوالات بیمه عمر این است که در فرم درخواست بیمه عمر چه اطلاعاتی خواسته می شود؟ فرم درخواست بیمه عمر شامل اطلاعات فردی، اطلاعات بیمه ای در خصوص پوشش ها و در نهایت اطلاعات پزشکی او است. بیمه گزار با تکمیل این اطلاعات و پرداخت اولین حق بیمه، بیمه عمر را خریداری کرده و تا پایان مدت قرارداد باید به شرایط آن پایبند باشد.

هرچند که بیمه گزار می تواند در هر زمان که خواست اقدام به فسخ بیمه نامه کند اما این کار هرگز پیشنهاد نمی شود و بهتر است قبل از این کار با مشاوران بیمه عمر و کارشناسان این زمینه مشورت کند. به عنوان مثال ممکن است به خاطر نیاز به پول بیمه نامه خود را فسخ کند در صورتی که می تواند به جای فسخ از بیمه عمر وام دریافت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>