اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

6 نکته درباره صادرات موفق میوه در ایران:

میوه یکی از محصولاتی است که برای صادرات به کشورهای اطراف، زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. کشور ما یک کشور چهار فصل است به همین علت در مناطق مختلف، میوه های مختلفی رشد و نمو پیدا می کند که هر کدام از آن ها مورد نیاز یک سری از کشور هاست.

میوه

بازار هدف در صادرات میوه:
میوه را به صورت میوه ی تازه، میوه ی خشک، کنستانتره، پوره، کمپوت و کنسرو تولید می کنند.

کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، بازار هدف بزرگی دارند یعنی می توانند میوه را به شکل های مختلف تازه، خشک و … به کشور های خواهان بفرستند.

در ایام سال در کشور ما میوه برای صادرات آماده و محیا است و با بسته بندی مناسب و می توانیم با معرفی محصولات خود به کشور های خواهان بستری فراهم کنیم تا برای خرید میوه به ما رجوع کنند.

حتی با وجود اینکه ما در زمینه ی بسته بندی و حمل و نقل معمولا با مشکل مواجه هستیم ولی به این علت که قیمت تمام شده میوه در کشور ما ارزان است، خریداران این میوه ها از کشور های اطراف، دوست دارند محصولات مورد نیاز خود را از ما خریداری کنند.

میوه

صادرات میوه ایران به کشورهای اطراف:
اکثر تولیدات میوه در ایران به کشور هایی مثل روسیه، امارات، ترکمنستان، قطر، عراق، آذربایجان، پاکستان، افغانستان و قزاقستان صادر می گردد.

از بین این کشور ها روسیه و قطر بنابر دلایلی و امارات و عراق بنا بر دلایل دیگر، بستر را برای صادرات میوه ایران به کشور خودشان را فراهم کرده اند.

صادرات میوه به روسیه:
روسیه بعد از تحریمات همه جانبه ای که از سوی اتحادیه اروپا شامل حالش شد، نزدیک ترین کشور برای برقراری ارتباط و تهیه میوه را ایران دید زیرا میوه ای که در داخل ایران تولید می شود با هزینه ی بسیار پایینی به دست تجار روسی می رسد و آن ها تمایل دارند محصولات مورد نیاز خودشان را از ما خریداری کنند.

میوه

صادرات میوه به قطر:
قطر یک گزینه ی بسیار عالی برای صادرات میوه است.

با توجه به مناقشاتی که با کشور های عربی اطراف خود مثل امارات و بحرین و عربستان دارد، ایران را یک کشور مناسب برای صادرات و واردات در نظر گرفته است. این کشور سالانه مقادیر بسیار بالایی از میوه های خود را از کشور ما خریداری می کند.

ما اگر روابط درست برقرار کنیم و بتوانیم زمینه و زیر ساخت برای خودمان درست کنیم، می توانیم به دو کشور قطر و روسیه، مقادیر بسیار بالایی میوه صادر کنیم.

میوه

صادرات میوه به امارات:
امارات هم به تازگی روابط خود را با ایران به روال قبل برگردانده است و روابط بسیار خوبی با ایران برقرار کرده است.

این کشور نیز یکی از مقاصد برای صادرات میوه می تواند باشد و در حال حاضر ظرفیت بالایی میوه را در جنوب کشور خریداری می کند و به کشود خود وارد می کند.

سه کشور چین، امارات و عراق که بزرگ ترین وارکننده های جهان محسوب می شوند که دو کشور امارات و عراق در نزدیکی ما هستند و محصولات مورد نیاز خود را از کشور ما خریداری می کنند اما همچنان نتوانستیم از این بستر برای خودمان ساختاری را فراهم کنیم که به درآمد های بالا برسیم.

حجم پایینی از صادرات کشور ما به این دو کشور ارسال می شود و نتوانستیم بازار رقابتی مناسبی برای خودمان فراهم کنیم. ما می توانیم به راحتی از شرایط کشور های اطرافمان استفاده کنیم و به سود و درآمد مورد نظرمان برسیم.

میوه

هدف از صادرات چیست:
مهم ترین اصل در صادرات و تجارت پول است. اینکه کدام کشور و در کجا قرار دارد مهم نیست. مهم این است که چقدر پول به ما می دهد.

ما به عنوان یک تاجر مهم ترین هدفمان به دست آوردن پول است. برای صادرات به این کشور ها باید یک سری پارامتر ها را رعایت کنیم.

وضعیت صادرات میوه در ایران:
ما در اکثر محصولات باغی در دنیا بین رتبه ی 2 تا 7 قرار داریم. ایران در 22 مورد از اقلام باغی، بین این دو رتبه است و مقدار بسیار زیادی از این میوه ها به علت اینکه ما نتوانستیم کشور هدف مناسبی پیدا کنیم، به هدر می رود.

از آن جهت که بستر مناسبی فراهم نکرده ایم، میوه ها با قیمت پایینی به بازار عرضه می شوند و چون کشاورزها نمی توانند محصولات خود را با قیمت مناسب تری به بازار عرضه کنند و به سود مناسبی برسند پس سعی می کنند به صورت میوه های خشک یا کمپوت در بیاورند و از این طریق وارد بازار شوند.

میوه های صادراتی ایران چیست:
سیب درختی، مرکبات ( پرتقال- نارنگی-لیموترش- لیمو شرین)، هندوانه، انار، انجیر، البالو، گیلاس، انگور

ما این محصولات را با بهترین کیفیت در کشور داریم و چون متاسفانه نمی توانیم در داخل کشور درست بسته‌بندی کنیم، جامعه ی هدفمان را از دست می دهیم.

میوه

صادرات آلبالو:
آلبالو سالانه به مقدار بسیار زیادی توسط کشور روسیه به ایران سفارش داده می شود. صادرات البالو به کشور های دیگر با روش خاصی امکان پذیر است.

میوه آلبالو برای صادرات باید حتما با ساقه یا دم چیده شود و چون متاسفانه کشاورزهای ما بنابر دلایلی یا تنبلی می کنند و میوه را از ساقه جدا می کنند و بیشتر تمرکزشان روی فروش داخل است.

اگر آلبالو درست چیده شود و در سردخانه در دمای خاصی به آن شوک وارد شود به راحتی می توان از این میوه مقادیر بسیار بالایی ارز وارد کشور کرد. در تبریز، خراسان رضوی، اصفهان و تهران آلبالوهای بسیار با کیفیتی تولید می شود.

انار

صادرات انار:
انار میوه ای است که همه ی اقسام آن را برای فروش می شود در نظر گرفت: خود انار تازه، پوست انار، دانه یا هسته ی انار، آب انار، کنستانتره ی انار، پوره ی انار و رب انار.

انار یک میوه ی مناسب برای برای صادرات است زیرا هر کدام از اقسام مختلف انار مشتری خاص خودش را دارد.

میوه

صادرات مرکبات:
مرکبات هم در شمال کشور و هم در جنوب کشور کشت می شود. مشتری های ما در سمت شمال روسیه و آذربایجان و قزاقستان هستند که از شهر های شمالی برای آن ها تهیه می کنیم.

درکشور های عربی که در جنوب ایران هستند نیز به راحتی می توان با حمل و نقل راحت و قیمت بسیار عالی میوه عرضه کنیم.

افرادی که می خواهند تجارت و صادرات را شروع کنند، مرکبات به علت شاخه های بسیاری که دارد و شامل میوه های مختلفی می شود، مناسب است.

میوه

صادرات سیب:
میوه ای که به تازگی مشتری پیدا کرده است، سیب است. سیب انواع مختلفی دارد و شهرهای مختلفی هستند که سیب با کیفیت بسیار بالا کشت می کنند ازجمله ی آن شهرها سمیرم و مراغه هستند.

معمولا افرادی که خواهان خرید سیب درختی ایران هستند، ترجیح می دهند که این میوه را از این دو شهر تهیه کنند.

باغداران ما هنوز به این نتیجه نرسیده اند که می توانند با کمترین زمان، بهترین موقعیت را برای خودشان به وجود بیاورند و خودشان را وارد چرخه ی صادرات کنند و از این طریق به سودهای سرشاری برسند.

میوه

صادرات تره بار:
گوجه، خیار، فلفل دلمه ای، کاهو و کلم و میوه های گلخانه ای نیز الان شرایط مناسبی برای صادرات دارند. به طور کلی تره بار ایران در بازار جهانی توانسته است جایگاه خودش را پیدا کند

مراحل آماده سازی میوه برای صادرات:
 دستچین:
میوه ها را از باغ های مختلف دستچین کنیم، یعنی با باغ های معتبر که حجم زیادی میوه دارند وارد مذاکره شویم و از آن ها بخواهیم میوه ها را به صورت دستچین شده برای ما آماده کنند.

 شست و شو و آفت زدایی:
باید میوه ها شسته شود و آفت و سمومی که به میوه ها خورده است، از روی آن ها پاک شود.

 سورت بندی:
میوه ها باید یک دست باشند و سایز آن ها باید مشخص باشد. سبدهایی که برای میوه ها در نظر گرفته شده است باید سایز مناسبی داشته باشند و حجم خاصی میوه داخل سبدها قرار دهیم.

شوک در سرد خانه:
میوه ها را سورت بندی می کنیم و بعد میوه ها را در سردخانه در دمایی خاص قرار می دهیم و به آن ها شوک می دهیم که به حالت نیمه انجماد برسند و برای این که بتواند مسافت طولانی را طی کند، آمادگی داشته باشد.

 واکس و پولیش:
برای اینکه میوه ها ظاهر داشته باشند و در نگاه اول به چشم خریدار بیایند پس باید روی این مورد دقت شود.

 بسته بندی:
برای بسته بندی میوه ها، باید وزن سبدها در نطر گرفته شود. میوه ها را باید حداکثر دو ردیف چید یعنی یا یک ردیفه یا دو ردیفه چیده شود.

بسته بندی می تواند به صورت کارتن یا سبد پلاستیکی باشد اما در هر دو صورت بهتر است از پلاستیک‌های نانو برای نگهداری میوه ها برای بالاترین حالت ممکن استفاده شود تا در ارسال دچار مشکل نشویم.

اگر باغداران بزرگ بتوانند چنین بستری را برای خودشان فراهم کنند، می توانیم به راحتی میوه های ایران را به کشور های بسیاری صادر کنیم.

اگر بسته بندی و سورت بندی مناسبی داشته باشیم، می توانیم کشور های اروپایی را مجاب کنیم که میوه‌ی خود را از ایران تهیه کنند. میوه هایی مثل توت فرنگی و کیوی نیز به درخواست مشتری ها اضافه شده است.

استاندارد های مورد نیاز برای صادرات:
در مورد بسته بندی توضیح داده شد.

مجوزها و کنترل های بهداشتی:
از وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی مجوز هایی که برای هر محصول مورد نیاز است را درخواست داشته باشیم و تهیه کنیم.

حمل و نقل:
باید در نظر داشت که برای صادرات حتما باید از کانتینرهای یخچال دار استفاده شود. این کانتینرها قابلیت این را دارند که دمای داخلشان با هر درجه ای که بخواهیم تنظیم کنیم و محصولاتی که داخل آن قرار می دهیم، سالم به کشور مقصد ارسال شود.

موانع بانکی:
مشتری هایی که از کشور های دیگر داریم، می توانیم از طریق صرافی ها اقدام کنیم و پول را از این طریق جا به جا کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>