اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات صندلی پلاستیکی:
انتخاب محصول مناسب برای صادرات دغدغه بسیاری از تاجران است. برای انتخاب محصول، پیش از هر چیز به اطراف خود نگاه کنید. صادرات صندلی یا هر چیزی که استفاده می شود، قابلیت صادرات هم دارد. البته با این شرط که بررسی کنیم آیا ظرفیت صادرات این محصول هم وجود دارد یا نه.

چه کالایی را صادر کنیم؟:
مهم ترین مسائلی که باید برای انتخاب کالا مدنظر قرار بدهید. عبارت اند از سود، داخلی بودن مواد اولیه و به صرفه بودن هزینه نیروی انسانی و خدمات برای تولیدکنندگان.

این عوامل مزیت صادراتی ایجاد می کند و یکی از کالاهایی که تمام این شرایط را دارد، محصولات مبلی پلاستیکی است؛ یعنی انواع صندلی های پلاستیکی، مثل صندلی های بیمارستانی، تجاری و صندلی های مدارس.

صندلی پلاستیکی

تولید صندلی پلاستیکی در ایران:
تولیدکنندگان بسیار خوبی در زمینه تولید صندلی های پلاستیکی فعالیت می کنند، بیشتر مواد اولیه آن داخلی است و نیازی نیست از جایی وارد شود. چون پتروشیمی های کشور امکان تولید مواد اولیه مورد نیاز برای تولید صندلی پلاستیکی را دارند.

قالب سازهای ما می توانند قالب های مختلف و متنوعی را تولید کنند و تجهیزات ساخت صندلی پلاستیکی در ایران وجود دارد. علاوه بر این، در ایران هزینه سوخت، انرژی، کارگر و هزینه حمل و نقل مواد اولیه نسبت به بازارهای جهانی بسیار پایین است.

سهم ایران از بازارهای جهانی:
در بازار جهانی 2٫5 میلیارد دلار صندلی پلاستیکی معامله می شود، بنابراین واردات و صادرات صندلی های پلاستیکی بسیار بزرگ و گسترده است. در کل، صنعت مبلمان حرف زیادی برای گفتن دارد و صندلی پلاستیکی تنها بخش کوچکی از این صنعت است.

در این بازار 2٫5 میلیارد دلاری، فقط چهار کشور همسایه بیشتر از صد میلیون دلار تقاضای خرید و واردات دارند. پس چرا با وجود این مزایا، ما در این بازار کار نمی کنیم؟ چرا حجم معاملات ما در بازار صندلی پلاستیکی تا این اندازه کم است؟ چون محصولمان را عرضه نمی کنیم و خود ما باور نداریم که می توانیم در این بازار کار کنیم.

چگونه مشتری پیدا کنیم؟
برای کار در بازار صندلی پلاستیکی موانع مختلفی وجود دارد؛ از جمله اینکه باید مدل های متنوعی عرضه کنید و در بازار این محصول حضور داشته باشید. اما هیچ کدام از این موارد اهمیت چندانی ندارد، چون حتی اگر ضعیف ترین و بی کیفیت ترین مدل ها را با کمترین تنوع ممکن تولید کنید، با حضور در بازار جهانی می توانید مشتری های خودتان را پیدا کنید.

شناخت فرصت های صادراتی:
این تصور و دیدگاه را کنار بگذارید که من چگونه باید به بازار عراق، کویت و یا عربستان صندلی پلاستیکی بفروشم، چون اگر محصول را در کل جهان عرضه کنید، فرصت ها خود به خود به سراغتان می آیند.

شاید حتی باورش سخت باشد، اما شما می توانید مشتریانی در کشورهای دوردست هم پیدا کنید. بسیاری از تاجران آرادبرندینگ به استرالیا، آسیای شرقی، اروپا، آمریکا، برزیل و حتی کانادا جنس می‌فرستند.

آن ها هیچ وقت تصورش را نمی کردند که می توان به این کشورها کالا ارسال کرد، اما الان محصولشان را به این کشورها می فرستند، در آنجا عرضه می کنند و می فروشند. چون محصولشان را در بازار جهانی عرضه کردند و توانستند این فرصت ها را برای خودشان ایجاد کنند.

صندلی پلاستیکی

مزیت های صادرات صندلی پلاستیکی: 
مهم ترین مزیت این محصول در مدل ساخت آن است. این صندلی ها به گونه ای ساخته می شوند که می‌توانند داخل یکدیگر قرار بگیرند و بنابراین فضای کمی را اشغال می کنند، برعکسِ مبل های کلاسیک، چوبی و استیل که حجم زیادی می گیرند، اگرچه آن ها هم مزیت های خاص خودشان را دارند.

مبل های پلاستیکی فضای کمتری می گیرند و حمل و نقل آسان تری دارند، بنابراین می توانید با کرایه حمل کمتری این کالا را ارسال کنید.

مزیت دیگر صندلی های پلاستیکی این است که ویژگی های آن برای مشتری به راحتی قابل سنجش و اندازه گیری است؛ یعنی اگر مشتری درباره کیفیت ماده اولیه، میزان مقاومت و پارامترهایی مثل ارتفاع و سایز از شما بپرسد، می توانید با ارائه یک کاتالوگ خوب، ارتباطات مناسب و زیرساخت ها و روش های اصولی که ما به شما معرفی می کنیم، به راحتی او را متقاعد کنید که با شما کار کند.

چگونگی جلب اعتماد مشتری:
اعتماد پذیری در صادرات صندلی پلاستیکی بسیار بالاست و افراد فریب کار و جاعل در میان تولید کنندگان این محصول کم پیدا می شوند؛ بنابراین به راحتی می توانید از کار در این حوزه نتیجه بگیرید. معاملات در این حوزه به نسبت سنگین است؛ چون قیمت کالا بالاست.

تولیدکننده یا تامین کننده هم با نشان دادن چند عکس از یک کارخانه یا کارگاه تولیدی، می تواند به راحتی اعتماد مشتری خود را جلب کند و در این بازار فعالیت داشته باشد. البته با این شرط که خودش هم در آن در عکس ها حضور داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>