اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حصیر

صادرات حصیر ایرانی: 
حصیر های سنتی در گذشته زینت بخش اکثر پنجره ها و بالکن های خانه های باصفای قدیمی بود و جلوی ورود نورشدید و حرارت آفتاب، و حتی بسیاری از حشرات را به خانه ها می گرفتند اما با مدرن شدن زندگی‌های شهری دیگر بساط حصیربافی ها و حصیر فروشی ها در شهرها کم رونق شد و امروزه در کلان شهرهایی مانند تهران، تعداد انگشت شماری ازین قبیل می توان یافت.

اشتغالزایی برای حصیربافان تنها در صورتی رخ می دهد که محصول آنها برای فروش تقاضا داشته باشد و این افزایش تقاضا فقط با صادرات حصیر امکان پذیر می شود.

ساخت حصیر با دست در مناطق مختلف ایران بسته به نوع مواد خام در دسترس با یکدیگر متفاوت است. برای نمونه در در نوار جنوبی ایران از الیاف نخل خرما و در نوار شمالی ایران از ساقه های برنج و گندم استفاده می شود. از سوی دیگر نوع کاربری لوازم تولیدی بسته به نیاز اهالی آن منطقه از نظر شکل و اندازه تفاوت دارند.

در استان اصفهان، حصیربافی در مناطق بیابانی و خشک مانند خور و بیابانک و نایین انجام می شود و مواد خام مورد استفاده الیاف نخل خرما است؛ ولی در شهرستان نجف آباد برای بافت سبدهای حصیری از ترکه‌های نرم درختان یک ساله یا دو ساله استفاده می شود.

سبدهای ساخته شده در نجف آباد، لوده نام دارد و کاربرد آن ها در حمل محصولات باغی و میوه است. در قصر شیرین برای حصیربافی از شاخه های جوان پاجوش درخت خرما استفاده می شود که به آن (فَسیل) گفته می شود.

حصیر (Wicker) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 4601 شناخته می شود.

لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمی توان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالا ها را که مرتبط به کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعداد های بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.
تمام گزارشات زیر براساس آنچه تا پایان سال 2018 میلادی در گمرکات اظهار و ثبت شده، درج شده است.
تلاش بر این است که با مطالعه این گزارشات فضای تجاری محصول مدنظرتان را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتر اسباب نتیجه گیری قوی تر را برای تجارت خود فراهم آورید.

آمار صادرات حصیر:

  • هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.
  • رقم کل صادرات: 613,993,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 3- درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 14 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 5,228 KM.

آمار واردات حصیر:

  • هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است.
  • رقم کل واردات: 412,971,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 5- درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 7 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 4,834 KM.

نمودار صادرکننده ها:

نمودارنمودار میله ای زیر، نشان دهنده ی رتبه و حجم صادرات کشور های جهان است.

نمودار وارد کننده ها و میانگین فاصله از مبدا:

نمودار
هرچه دایره ها به سمت بالاتر باشند گویای این است که فاصله ی کشور واردکننده تا محل تامین آن بیشتر است به عبارتی شعاع فاصله ای که می توانیم در آن فعالیت کنیم بیشتر است.
اگر خط عمودی این نمودار زیر 2 الی 3 هزار کیلومتر را نشان بدهد یعنی حمل و نقل و تامین کالای مورد نظر بسیار مهم و موثر می باشد پس راهکارهای حمل و نقلی را باید بررسی کرد.
تامین برخی از کالاها محدود به کشورهای خاصی است لذا تامین آن از کشورهای دورتر انجام می شود و به علت ارزش زیاد آن محصول حمل و نقل در آن مطرح نیست.

نمودار نرخ رشد واردات:

نمودار
نمودار عمودی نشان دهنده مقدار رشد یکساله بازار محصول انتخابی و نمودار افقی نشان دهنده ی رشد بازار در 5 سال گذشته می باشد.هرچه نمودار به صفر نزدیکتر باشد به این معنا است که میزان رشد بازار این محصول کاهش پیدا کرده، در حال کوچک تر شدن است و دارای ظرفیت های رشد زیادی نیست. چنانچه زیر صفر و منفی باشد یعنی فرصت های تجاری این بازار در حال از بین رفتن است و آینده قابل پیش بینی ندارد و تمرکز اصلی را باید روی بازار کشورهای بالای نمودار گذاشت. حجم و اندازه دایره های این نمودار نیز نشان دهنده ی رقم میزان تجارت کشورهاست.

تحلیل پتانسیل صادراتی:

نمودار

در این نمودار میزان توان و ظرفیت صادرات به کشورهای دیگر را به ترتیب عددی، که نشان دهنده ی رتبه پتانسیل صادراتی و به ترتیب اندازه دایره که نشان دهنده ی میزان تقاضای کشورها و به ترتیب پهنای خط که نشان دهنده ی سهولت معامله با آنهاست، می توان مشاهده کرد.

اسم هر کشور کنار دایره نوشته شده و رنگ دایره هر کشور طبق منطقه آن دسته بندی شده است. برای مثال دایره های قرمز کشورهای منطقه شرق آسیا را نشان می دهد.

نمودار میزان پتانسیل صادراتی:

نمودار

در این نمودار دو نوع خط دیده می شود. خط های ممتد و خط های متقاطع (خط چین).
طول خطوط ممتد نشان دهنده ی فاصله ی میان ظرفیت صادراتی و صادرات واقعی و در نتیجه پتانسیل موجود در بازار آن کشورهاست.

بازار کشورهایی که دارای خطوط متقاطع هستند، واردات بیشتری نسبت به تقاضا و پتانسیل واقعیشان دارند و در نتیجه پتانسیل صادراتی قوی ای ندارند.

نقشه جغرافیایی بر اساس پتانسیل صادراتی:

نمودار

در این نقشه هر کشور با دایره و رنگ مربوط به منطقه آن نشان داده شده است. دایره داخلی و پررنگ تر هر کشور نشانگر میزان صادرات واقعی به آن کشور است و دایره کمرنگ تر دور آن نشان دهنده پتانسیل موجود بازار در آن کشور است. درصد نوشته شده در هر دایره بیانگر درصد پتانسیل صادرات به آن کشور است.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از جمهوری اسلامی ایران را کشورهای عراق، چین و سوریه دارا هستند.

جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با آذربایجان دارد. بازار آمریکا بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علیرضا کاوه:
با سلام - با تشکر از اراییه مطالب ارزنده شما -متاسفانه تصاویر و نمودارهای زیر هر متن را بنده نتوانتستم بطور کامل و خوانا رویت کنم .چنانچه مقدور هست نمودارهای بهتری برای استفاده ، اعمال شود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>