اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی درمان


چطور بیمه تکمیلی شویم

بیمه صنعت پیچیده ای است. وجود بیمه های مختلف در طرح های گوناگون که هر کدام به بخشی از نیازهای بیمه ای بیمه گزار پاسخ می دهند باعث می شود تا خیلی از متقاضیان در پیدا کردن یا خرید بیمه نامه خود سردرگم باشند. بیمه درمان تکمیلی یکی از انواع بیمه های درمان است که در این مطلب به طور ویژه می خواهیم درباره آن توضیح دهیم و بررسی کنیم که چطور می توانیم بیمه تکمیلی شویم.

بیمه تکمیلی در توضیحی مختصر

بیمه درمان تکمیلی به بیمه گزار کمک می کند تا بتواند از خدمات و امکانات پزشکی با هزینه های کمتری استفاده کند. وقتی بیمه گزار به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه می کند هزینه های اولیه درمان توسط بیمه های درمانی پایه مانند بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود به شرط این که بیمه شده دفترچه درمان تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و دیگر بیمه های پایه را داشته باشد.

اما گاهی هزینه های درمانی بیشتر از سقف پرداخت بیمه های پایه است در این مواقع اگر بیمه گزار بیمه درمان تکمیلی را خریداری کرده باشد، هزینه های مازاد توسط بیمه درمان تکمیلی پرداخت می شود.

بیمه تکمیلی چه پوشش هایی دارد؟

یکی از موارد مهم این است که بدانیم این بیمه چه پوشش هایی دارد و کدام هزینه ها را پرداخت می کند؟ بحث پوشش های بیمه تکمیلی بسیار مفصل است در اینجا فقط پوشش های این بیمه را نام می بریم که عبارت اند از:

  • پوشش هزینه های بستری
  • پوشش خرید اروتز و پروتز
  • پوشش دندان پزشکی
  • پوشش هزینه های آمبولانس
  • پوشش هزینه های خرید عینک و سمعک
  • پوشش هزینه افراد همراه،
  • پوشش زایمان
  • پوشش هزینه های پاراکلینیکی
  • پوشش هزینه های عمل های جراحی های خاص
  • پوشش پرداخت هزینه های جراحی عیوب انکساری چشم
  • پوشش هزینه عمل های سرپایی
  • پوشش برای بلایای طبیعی،
  • پوشش هزینه های ویزیت و دارو به همراه خدمات اورژانس
  • پوشش پرداخت هزینه تست غربالگری

چطور بیمه تکمیلی شویم ؟ آشنایی با شرایط بیمه تکمیلی

برای این که بیمه تکمیلی شویم باید شرایط دریافت بیمه تکمیلی را داشته باشیم. این شرایط بسیار ساده است همه افرادی که به سن قانونی رسیده باشند می توانند بیمه درمان تکمیلی انفرادی و یا بیمه درمان خانواده را تهیه کنند. از دیگر شرایط این است که افراد متقاضی بیمه تکمیلی به فرم های مربوطه پاسخ صادقانه بدهند و همچنین در صورت نیاز آزمایش های مربوط به بیمه تکمیلی را انجام دهند.

بیمه گزار باید مطابق قوانین بیمه درمان تکمیلی عمل کرده و حق بیمه تعیین شده را بپردازد و همچنین مدت انتظار لازم جهت استفاده از بیمه نامه را طی کند. بعضی پوشش های بیمه درمان دارای مدت انتظار هستند یعنی بلافاصله بعد از خرید بیمه نامه فعال نمی شوند و بنا به نوع پوشش معمولاً 3 تا 9 ماه مدت انتظار دارند. بیمه گزار بعد از این زمان قادر به استفاده از بیمه خود است.

انواع بیمه های تکمیلی که توسط شرکت های بیمه ارائه می شود

برای خریدبهتر بیمه نامه بهتر است انواع بیمه تکمیلی را بشناسید تا با توجه به شرایط خود بیمه تکمیلی مد نظرتان را خریداری کنید. بیمه تکمیلی به سه صورت به بیمه گزار ارائه می شود.

بیمه تکمیلی گروهی: برای مجموعه های کاری بالاتر از 50 نفر می توان بیمه تکمیلی گروهی تهیه کرد. کافی است حق بیمه های تامین اجتماعی این افراد از یک محل رد شده باشد. سپس به درخواست کارفرما همگی این کارکنان می توانند بیمه درمان تکمیلی را دریافت کنند و حتی افراد خانواده خود را نیز تحت این پوشش قرار دهند. در بیمه تکمیلی گروهی حق بیمه پرداخت شده کمتر از انواع دیگر بیمه نامه است.

بیمه تکمیلی خانواده: بیمه تکمیلی خانواده نوعی از بیمه انفرادی است که در آن تعداد افراد متقاضی بیمه اهمیتی ندارد. حق بیمه ای که در این نوع بیمه پرداخت می شود کمی بیشتر از بیمه درمان گروهی است اما پوشش های آن هم کمتر است. بنابراین خرید این بیمه در حالت گروهی به صرفه تر است و اگر می خواهید بدانید چطور بیمه تکمیلی شویم توجه به این موضوع نیز مهم است.

بیمه تکمیلی انفرادی: بیمه تکمیلی انفرادی را همه افراد می توانند تهیه کنند. در بیمه انفرادی حق بیمه پرداختی اگرچه بالاتر از بیمه گروهی است اما سطح و کیفیت پوشش ها همانند بیمه درمان گروهی به بیمه گزار ارائه می شود.

شناخت انواع بیمه تکمیلی به ما در خرید بیمه نامه کمک می کند و باعث می شود بدانیم چطور بیمه تکمیلی شویم و به چه صورت آن را خریداری کنیم تا از بیشترین امکانات با کمترین حق بیمه استفاده کنیم.

در یک نگاه چطور بیمه تکمیلی شویم ؟

تا اینجا بیمه تکمیلی را تعریف کردیم و گفتیم چه خدماتی ارائه می دهد. همچنین انواع روش های خرید را نیز گفتیم و در نهایت توضیح دادیم که چند نوع بیمه تکمیلی وجود دارد که می توانید با توجه به شرایط خود یکی از آن ها را خریداری کنید. حالا می خواهیم به صورت کلی ببینیم چطور بیمه تکمیلی شویم و هر فرد اگر بخواهد این بیمه نامه را تهیه کند باید چه کارهایی را انجام دهد. برای خرید بیمه لازم است مدارک خواسته شده را تهیه کنید و به همراه آن به یکی از شعب بیمه ای که می خواهید از آن بیمه را خریداری کنید مراجعه کنید.

مدارک لازم برای خرید بیمه تکمیلی

گفتیم برای این که بیمه تکمیلی را تهیه کنید نیاز به ارائه برخی مدارک است. این مدارک عبارت اند از:

  • کپی از مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی بیمه گزار
  • تهیه و تکمیل فرم بیمه تکمیلی برای ثبت نام

ارائه تصاویر از بیمه درمان پایه البته برخی شرکت ها بدون بیمه درمان پایه نیز بیمه تکمیلی را ارائه می کنند و اگر این شرکت ها را انتخاب کرده اید نیازی به داشتن بیمه درمان پایه نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد حسینی:
سلام شرایط بیمه تکمیلی برای اتباع خارجی
پاسخ زینگ:
سلام

از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد حسینی:
سلام شرایط بیمه تکمیلی برای اتباع خارجی
پاسخ زینگ:
سلام
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>