اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی بازنشستگان

ضرورت داشتن بیمه تکمیلی از کسی پوشیده نیست. اما برای داشتن این نوع بیمه، افراد باید بیمه پایه هم داشته باشند. سازمان خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و… بیمه گر پایه هستند که هزینه های ابتدایی درمان افراد را جبران می کنند. حق طبیعی انسان است وقتی بیمه ای خریداری می کند بیشترین مزیت را در مقابل هزینه پرداختی خود نیز دریافت کند.

وقتی افراد تصمیم به خرید بیمه تکمیلی می گیرند معمولاً خدمات ارائه شده سازمان های مختلف بیمه پایه را با هم مقایسه می کنند. این مسئله همچنین برای بازنشستگان هم مطرح است این که می خواهند بدانند بیمه تکمیلی تأمین اجتماعی بهتر است یا بیمه تکمیلی خدمات درمانی؟ اگر می خواهید از چند و چون بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی مطلع شوید باید در جریان تعهدات بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری باشید.

سازمان بیمه سلامت یا همان خدمات درمانی سابق

سازمان بیمه خدمات درمانی یا بیمه سلامت زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. سازمان بیمه سلامت دارای چندین صندوق مختلف از جمله بیمه کارکنان دولت، بیمه روستایی، بیمه ایرانیان، صندوق بیماران خاص، پوشش اتباع بیگانه و بیمه سایر اقشار است.

بیمه کارکنان دولت: همه کارکنان دولت که مشمول قانون استخدام کشوری هستند از تاریخ استخدام (رسمی و پیمانی) تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار می گیرند.

بیمه روستایی: کسی که به تأیید خانه بهداشت و یا شورای اسلامی شهر و روستا در روستا سکونت داشته باشد تحت پوشش بیمه سلامت است. در حال حاضر فرد روستایی برای دریافت دفترچه درمانی برای خود و افراد تحت تکفلش مبلغی برای حق بیمه پرداخت نمی کند.

بیمه ایرانیان: در این بخش کلیه افراد ایرانی فاقد پوشش بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

پوشش بیماران خاص: بیماری های تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، گیرندگان پیوند کلیه و MS به عنوان بیماری های خاص مطرح هستند و افراد مبتلا به این بیماری ها می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

بیمه سایر اقشار: کلیه مددجویان و توان خواهان تحت پوشش سازمان بهزیستی، دانشجویان وزارت بهداشت و علوم، بنیاد شهید و امور ایثارگران، طلاب حوزه علمیه، بانک قرض الحسنه مهر و اتباع بیگانه از خدمات بیمه پایه سلامت برخوردار هستند.

بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی چگونه است؟

اگر شما هم جزء بازنشستگان خدمات درمانی هستید پس می دانید سقف تعهدات بیمه خدمات درمانی بازنشستگان محدود است و پاسخگوی هزینه های درمانی شما و افراد خانواده تان نیست اما بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی نه تنها پوشش های کاملی دارد بلکه هر یک از پوشش ها را تا سقف بالا جبران می کند. لازم است بدانید سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی در عمده تعهدات بهتر شده و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی

گفتنی است بیش از یک میلیون و 422 هزار نفر بازنشسته کشوری تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند و به همراه افراد تحت تکفلشان، حدود 2 میلیون نفر از خدمات بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری استفاده می کنند. تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی مطابق تعهدات بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری است.

شرایط دریافت بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی

هر سال شرکت بیمه ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی بعد از برگزاری مناقصه انتخاب می شود. بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری به صورت مستقیم به شعب شرکت بیمه مراجعه می کنند و با ارائه مدارک زیر به همراه افراد تحت تکفل شان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.

مدارک مورد نیاز:

  1. شماره دفتر کل
  2. شماره ملی
  3. مدارک مبتنی بر واجد شرایط بودن بازنشسته و افراد تحت پوشش وی

بیمه شدگان بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری چه کسانی هستند؟

بیمه شدگان بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی، شامل بیمه شده اصلی و افراد تحت تکفل وی هستند. بیمه شده اصلی یا فرد بازنشسته باید شماره دفتر کل و دفترچه بیمه پایه داشته باشد.افراد تحت تکفل بازنشسته هم باید دفترچه بیمه پایه داشته باشند. بیمه شدگان بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی می تواند شامل افراد زیر باشد:

  • همسر یا همسران دائمی
  • فرزندان پسر در صورتی که شغل نداشته باشند، حداکثر تا سن 22 سالگی
  • فرزندان دختر به شرط نداشتن همسر و شغل
  • نوادگان که تحت تکفل بیمه شده اصلی هستند و پدرشان در قید حیات نیست و همچنین نوادگان ازکارافتاده کلی و معلول ذهنی یا جسمی
  • پدر و مادر فرد بازنشسته و ازکارافتاده
  • شوهر علیل و ازکارافتاده بازنشسته و همچنین فرزندان دختر بدون همسر بازنشسته

بیمه شده بیمه تکمیلی چگونه از خدمات درمانی استفاده می کند؟

نحوه استفاده از خدمات درمانی بسته به مراجعه بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد با غیر طرف قرارداد متفاوت است. افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان خدمات درمانی هستند برای استفاده از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت و شرکت بیمه، باید ابتدا معرفی نامه دریافت کند.

در این صورت هزینه ها به حداقل می رسد و برای این که بیمه شده نسبت به درمان خود اقدام کند فقط بخش کمی از هزینه ها را به عنوان فرانشیز پرداخت می کند.در صورتی که بیمه شده به مراکز درمانی غیرطرف قرارداد مراجعه کند. ابتدا هزینه ها را خود پرداخت می کند و سپس مدارک و صورتحساب های درمانی را به شرکت بیمه تحویل می دهد و هزینه های پرداخت شده را دریافت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>