اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی آسیا

تامین هزینه های درمان یکی از مشکلات جوامع امروزی است به طوری که کشورهای توسعه یافته که از سطح رفاه اجتماعی خوبی برخوردارند هم از این امر مستثنی نیستند. هزینه های بیماری در مراکز درمانی خصوصی به مراتب بیشتر از مراکز دولتی بوده و نیازمند پشتوانه مالی از طرف بیماران است.

در کشور ما تامین هزینه های درمانی بر عهده ی سازمان های خدمات اجتماعی مانند: تامین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه سلامت و… است که فقط بخش کمی از این هزینه ها را جبران می کنند. شرکت های بیمه بازرگانی هم بیمه درمان ارائه می دهند که پشتوانه خوبی برای بیماران است تا فرد بیمار طی روند سخت درمان بیماری خود نگران پرداخت خسارت های مالی نباشد. در این مطلب قصد داریم شرایط بیمه تکمیلی آسیا را بررسی کنیم و نگاهی به پوشش های ارائه شده در این شرکت بیمه داشته باشیم.

فرق بیمه تامین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی چیست؟

با ارائه دفترچه بیمه تامین اجتماعی در زمان مراجعه بیمار به پزشک یا بیمارستان فقط درصد مشخصی از هزینه های درمان پرداخت می شود و بیمه گر پایه تعهدات کمی در مقابل بیمه شده دارد. بیمه تکمیلی، مازاد بیمه پایه است یعنی هزینه های درمان ابتدا توسط بیمه گر پایه پرداخت می شود و مازاد آن به وسیله بیمه درمان تکمیلی جبران می شود.

بیمه پایه برای درمان بسیاری از بیماری ها پوشش های درمانی کافی ارائه نمی دهد ولی برای خرید بیمه درمان تکمیلی از بعضی از شرکت های بیمه، داشتن بیمه پایه الزامی است.

شرایط بیمه تکمیلی آسیا را می شناسید؟

بیمه تکمیلی بیمه شده را به صورت گروهی و انفرادی تحت پوشش قرار می دهد. اما شرکت های بیمه عمدتا بیمه تکمیلی گروهی ارائه می دهند و با توجه به اهداف خاص خود تمایل زیادی برای جبران هزینه های درمان بیمه شده به صورت انفرادی ندارند. شرکت بیمه آسیا هم از جمله شرکت هایی است که بیمه درمان تکمیلی خانواده و انفرادی ندارد.

در بیمه تکمیلی گروهی شرط این است که بیمه تامین اجتماعی آن ها از یک کارگاه رد شود و تعدادشان از یک حد مشخصی بیشتر باشد. برای اینکه کارکنان یک سازمان به صورت گروهی تحت پوشش قرار بگیرند باید حداقل 50 نفر باشند. با بررسی شرایط بیمه تکمیلی آسیا می فهمیم افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند می توانند با خرید بیمه مسافرتی، در کشور مقصد از خدمات درمانی استفاده کنند.

شرایط بیمه تکمیلی آسیا برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان

هیچ کس قادر به پیش بینی وضعیت سلامت خود و یا نزدیکان خود در آینده نیست، اما می توان برای تامین هزینه ها و جلوگیری از بروز مشکلات اقتصادی که به علت هزینه های سرسام آور درمان بیماری ایجاد می شوند با راهکارهای مناسب مثل بیمه درمان این نگرانی را رفع نمود. شرایط بیمه تکمیلی آسیا به گونه ای است که بیمه شدگان در انتخاب هر یک از بیمارستان ها و مراکز درمانی در سراسر کشور آزاد هستند.

بیمه آسیا به منظور ارائه خدمات درمان و کاهش هزینه های درمانی بیمه شدگان، با بیش از 1000 مرکز درمانی اعم از بیمارستانی، تشخیصی درمانی پاراکلینیکی، جراحی محدود در سراسر کشور قرارداد همکاری دارد. لازم به ذکر است بیمه آسیا هزینه های بیمارستانی بیمه شدگانی که به علت نبود امکانات لازم به خارج از کشور روانه می شوند در صورت تایید بیمه گر پایه پرداخت می کند. ازجمله شرایط بیمه تکمیلی آسیا برای ارائه خدمات می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • حداکثر سن بیمه شده برای گروه های کمتر از 1000 نفر 60 سال است و برای سن بیش از 60 سال با پرداخت حق بیمه اضافی تحت پوشش های درمانی قرار می گیرد.
  • بیمه شده حداکثر ظرف 5 روز از زمان سپری شدن در مراکز درمانی باید مراتب را به بیمه گر اطلاع دهد.
  • بیمه گر باید ظرف مدت 15 روزکاری بعد از دریافت کلیه اسناد و مدارکی که بتواند به وسیله آن میزان خسارت و حدود تعهدات خود را مشخص کند خسارت را پرداخت کند.
  • دوره انتظار: مدت زمانی است که باید از خرید بیمه بگذرد تا بتوانید از پوشش مورد نظر خود استفاده کنید. باید بدانید که تمامی پوشش های بیمه تکمیلی مشمول دوره انتظار است. دوره انتظار برای گروه های زیر 250 نفر 9 ماه و از 250 تا 1000 نفر 6 ماه و برای گروه های بالای 1000 نفر فاقد دوره انتظار است.

بیمه تکمیلی آسیا چه پوشش هایی در مقابل بیمه گزار دارد؟

بیمه شدگان شامل کارکنان شاغل در سازمان ها، شرکت ها و افراد تحت تکفل آن ها شامل همسر، فرزندان و والدین می باشند که با معرفی بیمه گزار تحت پوشش قرار گرفته و می توانند از مزایای این بیمه نامه استفاده نمایند. این بیمه هزینه های بیمارستانی و جراحی بیمه شده را پرداخت می کند همچنین بیمه شده می تواند با پرداخت حق بیمه بیش تر پوشش های اضافی درمانی را خریداری کند. موارد تحت پوشش بیمه آسیا شامل موارد زیر است:

  • تامین هزینه اعمال جراحی و بستری در بیمارستان و مراکز جراحی در اثر حادثه یا بیماری، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ شکن، دیسک ستون فقرات، هزینه های شیمی درمانی، رادیوتراپی و گامانایف.
  • تامین هزینه اعمال جراحی قلب، مغز و اعصاب (به استثناء دیسک ستون فقرات)، پیوندها (فقط شامل ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان).
  • تامین هزینه های زایمان طبیعی و سزارین.
  • تامین هزینه انتقال بیمار با آمبولانس در داخل و خارج شهر، به شرط بستری در بیمارستان.
  • تامین هزینه های رفع عیوب انکساری چشم برای اصلاح موارد نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم.
  • تامین هزینه های پاراکلینیکی شامل انواع اسکن، سونوگرافی، ام آر آی، انواع آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، ماموگرافی، دانسیتومتری، تست ورزش، نوار (اعم از عضله، عصب، مغز، قلب، مثانه)، آنژیوگرافی چشم، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورنینگ قلب، انواع گرافی، فیزیوتراپی.
  • تامین هزینه جراحی های مجاز سرپایی مانند شکستگی ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست، لیزر درمانی و بیوپسی.
  • ارائه پوشش های اضافی دیگر (نظیر پوشش هزینه های دندانپزشکی، عینک، سمعک، ویزیت و دارو)

شرایط بیمه تکمیلی آسیا برای دریافت هزینه های بیماری

بیمه شدگان به دو روش می توانند از مزایای این بیمه نامه استفاده نمایند و هزینه های درمانی خود را از بیمه آسیا دریافت کنند.

استفاده از خدمات مراکز درمانی و بیمارستان های طرف قرارداد بیمه آسیا:بیمه شده برای استفاده از خدمات پزشکی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام کند. برای این کار باید به یکی از شعب شرکت بیمه آسیا و یا واحدهای صدور مراجعه کرده و مدارک خواسته شده را ارائه دهد و پس از گرفتن معرفی نامه نسبت به درمان خود اقدام نماید.

مدارک لازم برای صدور معرفینامه به شرح زیر است:

  • تصویر کارت ملی بیمه شده اصلی
  • اصل و تصویر دفترچه بیمه پایه بیمه شده اصلی و بیمار
  • اصل و تصویر شناسنامه بیمه شده اصلی و بیمار
  • اصل و تصویر دستور پزشک معالج مبنی بر نوع بیماری یا عمل جراحی یا خدمات تشخیصی درمانی در مرکز مورد نظر
  • ارائه اصل شناسنامه بیمه شده مبتلا به بیماری خاص

استفاده از خدمات مراکز درمانی و بیمارستان های غیر طرف قرارداد بیمه آسیا

شرایط بیمه تکمیلی آسیا برای بیمه شدگانی که به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه می کنند به صورتی است که باید پس از پرداخت هزینه ها و تسویه حساب با مراکز درمانی، اصل مدارک را به بیمه گر پایه تحویل دهند. سپس کپی برابر با اصل مدارک لازم را به همراه چک دریافت شده از بیمه گر پایه به بیمه آسیا ارائه کنند. بیمه آسیا مازاد هزینه های پزشکی را مطابق تعهدات بیمه نامه به بیمه شده پرداخت می نماید.

درمان کارت بیمه آسیا

با مطالعه شرایط بیمه تکمیلی آسیا می فهمیم این شرکت برای بیمه شدگان خود در مواقع اورژانس یا روزهای تعطیل و ساعات غیراداری با درمان کارت بیمه آسیا خدمات ارائه می دهد. با در دست داشتن این کارت بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه نموده و از خدمات این مراکز مطابق با شرایط قرارداد استفاده می کند و در اولین ساعات وقت اداری روز بعد به شعب بیمه آسیا مراجعه کرده و معرفی نامه دریافت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>