اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی دندانپزشکی


بیمه تکمیلی دندانپزشکی

اغلب افراد حداقل چند بار در زندگی خود با مشکلات مربوط به دندان روبه رو می شوند. در کشور ما بخش زیادی از هزینه های درمانی و دارویی متعلق به خدمات دندانپزشکی و بستری است. بیمه پایه خدمات محدودی برای جبران هزینه های دندانپزشکی ارائه می دهد.

با توجه به اهمیت سلامت دهان و دندان لازم است افراد حتماً هر سال برای بررسی وضعیت سلامت دندان ها اقدام کنند اما معمولا افراد نه تنها سالانه به دندانپزشک مراجعه نمی کنند بلکه مجبور می شوند دندان دردهای خود را با درمان های خانگی کاهش دهند. خرید بیمه تکمیلی کمک می کند تا افراد به جای تحمل دندان دردهای آزاردهنده به دندانپزشک مراجعه کنند و هزینه های درمانی خود را از شرکت بیمه دریافت کنند. در ادامه با معرفی پوشش های بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی درشرکت های مختلف، این بیمه را بررسی می کنیم.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی چیست؟

بعضی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی، خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به بیمه شدگان خود ارائه می دهند. اما این خدمات محدود به بعضی از خدمات ابتدایی مثل خدمات ویزیت، رادیوگرافی تک دندان، کشیدن دندان (دندان قدامی، دندان خلفی و دندان عقل)، پرکردن معمولی، جرم گیری (بالای لثه و زیر لثه) و جراحی دندان نهفته (در نسج نرم و نسج سخت) است.

شرکت های بیمه خدمات دندانپزشکی را به صورت گروهی و انفرادی ارائه می دهند. در بیمه تکمیلی گروهی شرایط خاصی وجود دارد از جمله این که شما باید عضو یک مجموعه کاری باشید و حداقل 50 نفر از اعضای گروه (کارکنان و افراد تحت تکفل آن ها) با هم تحت پوشش قرار بگیرند.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی بیمه شده را با شرایط بهتری تحت پوشش خدمات دندانپزشکی قرار می دهد. اگر شغل آزاد دارید یا می خواهید بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی تهیه کنید در ادامه مطلب برای آشنایی با شرکت های ارائه دهنده این خدمات با ما همراه باشید.

شرکت های ارائه دهنده ی بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی

بیمه سامان تنها شرکتی است که بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی را در قالب طرح های مختلف ارائه می دهد. بیمه گزار می تواند با توجه به مبلغ حق بیمه و سقف تعهدات در هر طرح، پوشش مورد نیاز را برای خود خریداری کند. شرکت SOS هم پوشش برای خدمات دندانپزشکی دارد با این تفاوت که این طرح باید به صورت جداگانه درخواست شود و خدمات دندانپزشکی جزء پوشش های بیمه تکمیلی نیست.

بیمه تعاون هم اگرچه جزء شرکت هایی است که بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی ارائه می دهد اما این بیمه تعهدی برای خدمات دندانپزشکی ندارد بنابراین اگر قصد دریافت خدمات دندانپزشکی را دارید بیمه تکمیلی انفرادی تعاون گزینه مناسبی برای شما نیست.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی در شرکت بیمه سامان

بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی در شرکت بیمه سامان شامل طرح نسیم، طرح مهر، طرح سروش، طرح شمیم، طرح وصال و طرح عقیق است. حداقل پوشش خدمات دندانپزشکی در طرح مهر با مبلغ 100.000 تومان و حداکثر سقف پوشش در طرح عقیق با مبلغ 1.000.000 تومان است.نکات مهم بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی در شرکت بیمه سامان:

  • لازم به ذکر است پرداخت خسارت برای خدمات ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه تحت پوشش خدمات دندانپزشکی نیست.
  • برای دریافت این پوشش الزامی برای انجام آزمایشات و چکاپ وجود ندارد.

بیمه دندانپزشکی SOS

خدمات دندانپزشکی SOS که به تازگی به طرح خانواده این شرکت اضافه شده، شامل دو طرح طلایی و نقره ای است. همان طور که گفتیم بیمه گزار باید پوشش خدمات دندانپزشکی را به طور جداگانه درخواست دهد. اما خدمات دندانپزشکی این شرکت فقط برای کسانی قابل دریافت است که تحت پوشش طرح خانواده شرکت SOS هستند.

نکات مهم بیمه دندانپزشکی SOS:

  • میزان فرانشیز این بیمه 30 درصد بوده و دوره انتظار استفاده از پوشش های این بیمه نامه 3 ماه است.
  • فرانشیز مبلغی از خسارت است که برعهده بیمه گزار است و شرکت بیمه تعهدی برای آن ندارد.
  • در این شرکت انجام آزمایشات و چکاپ برای دریافت خدمات دندانپزشکی الزامی است.
  • مدارک لازم برای خرید بیمه دندانپزشکی sos، تصویرکارت ملی و صفحات اول و دوم شناسنامه، تکمیل فرم درخواست عضویت و 2 قطعه عکس است.
  • هزینه هایی که برای خدمات ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه پرداخت می کنید در این بیمه پرداخت نمی شود.

چگونه هزینه های دندانپزشکی خود را از شرکت بیمه دریافت کنیم؟

شرکت های بیمه برای ارائه خدمات بیمه ای به بیمه شدگان خود با مراکز درمانی خاصی قرارداد دارند. اگر بیمه شده به این مراکز مراجعه کند تنها مبلغی از خسارت را تحت عنوان فرانشیز پرداخت می کند و خدمات دندانپزشکی به وی ارائه می شود.

همچنین می تواند به هر دندانپزشکی که می خواهد مراجعه کند و هزینه های درمانی را از جیب خود بپردازد سپس شرکت بیمه، هزینه های دندانپزشکی بیمه شده را حداکثر تا سقف تعهد به بیمه گزار پرداخت می کند. یعنی با پر شدن سقف تعهد بیمه گر مابقی هزینه های درمانی برعهده خود بیمه شده است.

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت هزینه ‍ های دندانپزشکی

چنان چه بیمه شده از خدمات مراکز درمانی غیر طرف قرارداد استفاده کند هزینه درمانی را خودش پرداخت می کند برای دریافت این هزینه ها باید صورتحساب و مدارک درخواست شده را به بیمه گر تحویل دهد. از جمله مدارکی که شرکت بیمه از شما دریافت می کند گرافی (عکس قبل و بعد از انجام خدمات) مورد نیاز هر یک از خدمات است.

در صورتی که پوشش دندانپزشکی خود را از شرکت بیمه سامان تهیه کرده باشید و به مرکز دندانپزشکی غیر طرف قرارداد مراجعه کنید با ارائه مدارک زیر هزینه های درمانی به شما پرداخت می شود.

  • جهت خدمات عصب کشی (حتی یک مورد) - پر کردن دندان بیشتر از 3 مورد- روکش (حتی یک مورد) - جراجی دندان (حتی یک مورد) نیاز به ارائه عکس قبل و بعد از انجام خدمات است.
  • ارائه قبض پرداخت هزینه های دندانپزشکی همراه با مهر پزشک.

در صورتی که از تاریخ روی فاکتور شما بیش از 4 ماه بگذرد امکان دریافت هزینه ها از بیمه سامان وجود ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد جواد نظری:
با سلام خوب وقتی هزینه های مربوط به ایمپلنت و ارتودنسی و مصنوعی و ... رو پرداخت نمی کنه چه فایده داره وقتی داریم صحبت از بیمه تکمیلی #دندانپزَشکی میکنیم دیگه اسمش روش هست یعنی تعهد نسبت به پرداخت کلیه هزینه های مرتبط با دندانپزشکی و موارد ذکر شده هم قطعآ مربوط به دندانپزشکی میگردد و اکثریت هم درگیر همین موضوع هستند اینکه بیاییم هزینه های پرداختی کم رو عهده دار بشیم و از هزینه های بالا شانه خالی کنیم ک دیگه اسمش بیمه تکمیلی نیست بنظرم بهتره یه اسم جایگزین پیدا کنید برای خدمات دهی ک دارید . با تشکر😐
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>