اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرید بیمه

خرید بیمه از جمله کارهایی است که بیشتر افراد به نوعی درگیر آن هستند. از بیمه شخص ثالث گرفته که همه رانندگان با آن درگیر هستند تا انواع محصولات بیمه ای دیگر نظیر بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی، بیمه مسافرتی و خرید بیمه گام مهمی به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم به مهم ترین چالش هایی که در زمینه خرید بیمه وجود دارد اشاره و سعی کنیم راه حل مناسبی برای آن ارائه نماییم.

چالش های اساسی در خرید بیمه چیست؟

خرید بیمه نیز مانند بسیاری از خریدهای دیگری است که با آن سروکار داریم، می تواند با چالش های متفاوتی روبه رو شود. در اینجا سعی می کنیم به برخی از مهم ترین چالش هایی که در خرید بیمه وجود دارد، اشاره کنیم.

عدم دسترسی همیشگی به مشاوران خبره در خرید بیمه

افراد بسته به شرایط، اولویت بندی متفاوتی از عوامل تأثیر گذار در خرید بیمه در ذهن دارند و بر اساس همین موارد، شرکت مورد نظر خود را انتخاب می نمایند. در این مرحله و برای انتخاب صحیح، نحوه دسترسی معتبر به اطلاعات و گرفتن مشاوره امری ضروری محسوب می شود.

خوشبختانه کارشناسان بیمه در سال های اخیر، مشاوران امینی در زمینه خرید بیمه به شمار می آمده اند. نکته ای که در این میان وجود دارد آن است که برای بسیاری از افراد، مراجعه حضوری به دفاتر مختلف بیمه، امری زمان بر است؛ اصولاً دفاتر بیمه ساعت کار مشخصی دارند و متقاضیان، به ویژه اگر شاغل باشند، محدودیت های فراوانی برای استفاده از تخصص نمایندگان بیمه دارند.

نکته دیگری که می توان به آن اشاره نمود آن است که درصد قابل توجهی از افراد در مناطق دورافتاده و در شهرهایی زندگی می کنند که دسترسی به مشاوران بیمه همه شرکت ها به سادگی امکان پذیر نیست. از این رو، بسیاری از فروشندگان بیمه در سراسر دنیا، برای دسترسی به مشتریانی که قصد خرید بیمه دارند، به فکر استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات افتاده اند.

خرید بیمه در زمان مناسب

یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید بیمه وجود دارد، خرید به موقع بیمه است! افراد بسته به میزان آگاهی و سطح تحمل ریسک، به خرید بیمه های مختلف رو می آورند. مسأله ای که در این میان به وجود می آید، لزوم توجه به تاریخ های سررسید مختلف است.

در حال حاضر، بسیاری از نمایندگان محترم بیمه سعی می کنند با ارسال پیامک یا برقراری تماس تلفنی، تاریخ سررسید بیمه ها را به مشتریانی که به طور بالقوه قصد خرید بیمه دارند، یادآوری کنند. از این رو می توان گفت، یادآوری تاریخ سررسید بیمه های مختلف در رشته های متفاوت و رسیدگی به همه این موارد به تنهایی، دشوار است.

لزوم توجه به جزئیات مختلف در خرید بیمه

تجربه نشان می دهد بیشتر مردم در هنگام خرید بیمه، به دلیل عدم کسب اطلاعات کافی یا عدم دریافت مشاوره درست، خرید مناسبی انجام نمی دهند. برای مثال، عدم توجه به سطح پوشش در خرید بیمه شخص ثالث خودرو یا عدم توجه به انتخاب پوشش های لازم در خرید بیمه بدنه، می تواند در آینده و در هنگام بروز حادثه دردسر آفرین باشد.

هر چند متأسفانه تجربه های شخصی متعددی در این زمینه وجود دارد که در محافل مختلف آنها را شنیده ایم اما یکی از تجربه های تاریخی مشترک میان ما، حادثه آتش سوزی پلاسکو بود. همان طور که می دانید، بسیاری از کسبه پلاسکو، واحدهای تجاری خود را بیمه آتش سوزی نکرده بودند. به همین دلیل، بعد از بروز حادثه، با حجم زیادی از خسارتی که دیگر راهی برای جبران آن وجود نداشت روبه رو شدند.

از سوی دیگر، بسیاری از افراد دیگر نیز، بیمه مناسبی نخریده بودند. برای مثال، برخی از کسبه تنها واحد کسب خود را بیمه کرده بودند. به این دلیل، بعد از بروز حادثه، شرکت های بیمه ای، صرفاً تعهدات خود در قبال ملک آسیب دیده را جبران نمودند و کسبه زیان دیده مجبور به جبران خسارت گزافی شدند؛ خسارت گزافی که می توانست در هنگام خرید بیمه آتش سوزی با صرف هزینه نسبتاً کمی جبران شود.

تعدد بیمه ها

در حال حاضر بیش از 20 شرکت بیمه در کشور وجود دارد که هر یک خدمات خود را با قیمت های متنوعی ارائه می دهند و این مسأله خود به تنهایی تصمیم گیری و انتخاب را با مشکل مواجه می کند. حال اگر عامل قیمت را در کنار عوامل دیگری چون سادگی دریافت خسارت، رضایت از مبلغ پرداختی، زمان پاسخ گویی به شکایات و سایر موارد قرار دهیم، مسأله دشوارتر می شود و باید زمان و هزینه بیشتری را صرف تحقیق و انتخاب کنیم.اتفاقی که معمولاً رخ می دهد تأخیر در خرید، انتخاب تصادفی و یا مراجعه به یک آشنای معتمد است که لزوماً هم اطلاعات موثقی برای ارائه ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>