اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات نخ و پلی استر:
در این فایل صوتی می خواهم درباره صادرات الیاف پلی استر یا نخ صحبت کنم. خیلی می توانیم درباره نخ صحبت کنیم و ظرفیت های صادراتی بسیار عالی و بازار داخلی بسیار خوبی دارد. اما وقتی می خواهیم درباره نخ صحبت کنیم، یک دنیا محصول و تنوع و کیفیت های متفاوت و بحث های زیادی پیش روی ما است.

نخ

یکی از نخ هایی که در ایران تولیدکننده ای زیادی دارد. نتوانستم آمار دقیق به دست آورم اما اتحادیه آن 60 کارخانه و بعضی جاهای دیگر 98 کارخانه معرفی کرده بودند. نمی دانم چطور می شود اطلاعات دقیق تری به دست آورد. متأسفانه روند کسب اطلاعات در ایران خیلی شفاف و دقیق نیست.

نخ

انواع نخ و پلی استر:
پس اساسا دو جور نخ تولید می شود: نخ هایی که اصطلاحا به آن FDY یا PDY می گویند که نخ کشیده شده و کشیده نشده است.در بعضی موارد هم به عنوان TOPS یا الیاف استفاده می شوند. درباره اینکه الیاف از چه موادی به دست می آید جداگانه صحبت خواهیم کرد.

نخ کشیده شده:
معمولا از نخ کشیده شده برای پارچه های پرده ای، چادری، تور، پیراهن و امثال این ها…

نخ کشیده نشده:
برای تولید جوراب، کش باف، رو مبلی و امثال این ها استفاده می کنند. از TOPS هم برای پارچه های فاستونی و مانتویی استفاده می شود. در مواردی هم از الیاف برای موکت یا لایه محافظ گرمایی در لباس ها استفاده می شود.

نخ

الیاف اساسا دو دسته هستند:
طبیعی و مصنوعی.

الیاف طبیعی:

  • مانند نخ هایی که از پنبه و ذرت یا از حیوانات یا در بعضی موارد از پنبه نسوز یا پنبه کوهی که منشأ معدنی دارد، تولید می شوند.

نخ

الیاف مصنوعی:

  • می توانند منشأ شیمیایی داشته باشند که در این صورت پلی استر یکی از این ها است. پلی آمید، پلی پری اپیدن، پلی اتیلن، پلی اکریلیک و مداریدیک هم انواع دیگر آن هستند. بعضی از آن ها منشأ طبیعی دارند و شیمیایی نیستند، مانند ویسکوز و الیاف شیشه.

اسم های مختلف پلی استر در جهان:
محصولی مانند پلی استر اسم های مختلفی در جاهای مختلف دارد. مثلا در انگلستان به آن تریلن، در آلمان تروویرا، در فرانسه تریگا، در ایتالیا ترتا، در ژاپن تترون و در آمریکا داکرون می گویند که به شکل های مختلفی در آن کشورها استفاده می شود.

مزایای الیاف طبیعی:
به دلیل مزایای آن موارد استفاده بسیار زیادی دارد؛ فیلترها، مبل، بالشت، لحاف، کفپوش ها، اسکاچ ها، لباس، عروسک سازی، فرش و موکت، عایق های حرارتی و غیره و غیره، از تولیدات آن هستند. تنوع مصرف آن، این مزیت را دارد که یک کارگاه کوچک تا یک کارخانه بسیار بزرگ خواهان آن هستند. از کارخانه ای که می خواهد محصولات بسیار زیادی تولید کند.

(بافندگی، ریسندگی وامثال این ها) تا یک کارگاه کوچک که می خواهد اسکاچ تولید کند، به آن نیاز دارند. کارخانه های جوراب بافی و خیلی موارد دیگر که آن را مصرف می کنند. این محصول ضد آلرژی است و قارچ و کپک آن را از بین نمی برند. قابلیت شست وشو و کیفیت بسیار خوبی نسبت به محصولات دیگر دارد. این مزایا باعث شده است که در بازار دنیا متقاضی های بسیار خوبی داشته باشد.

نخ

کشورهای صادر کننده و وارد کننده صنعت پلی استر و نخ در جهان:
اکثر کشورهای همسایه ما واردکننده این محصول هستند. ترکیه یکی از بزرگ ترین واردکننده ها است. روسیه یکی از بزرگ ترین واردکننده ها است. هند دور است اما آن هم واردکننده بسیار خوبی است. فرصت‌های بسیار خوبی برای ما وجود دارد تا در این بازارها بفروشیم.

همه کشورهای همسایه ما واردکننده هستند و اگر بخواهم بگویم که چند درصد آن ها صادرکننده هستند، غیر از ایران و عربستان و پاکستان باقی کشورها واردکننده اند. عراق، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، تاجیکستان، یمن، عمان، قطر، کویت و تمام کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و غنا) واردکننده هستند و این ظرفیت بسیار خوبی را برای ما فراهم می کند. به هیچ وجه تولید ندارند. حتی کشورهایی مانند سومالی، کنیا، تانزانیا، موزامبیک واردات زیادی دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محی الدین اسمعیلی:
درخواست مشاوره دارم
ابوذر امیدی:
من تولید کننده قرقرع نخ پلی استر اصل هستم و توی فروش مشکل دارم میخوام اگه بشه قرقره نخ هام رو توی کشور پخش کنم یا صادر کنم به راهنمایی شما نیاز دارم ممنون
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>