اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی درمان

دولت و شرکت های خصوصی بیمه، پوشش های درمانی را از طریق چندین نوع بیمه درمانی متفاوت به همه ی افراد جامعه ارائه می دهند. هزینه های درمان در ایران توسط بیمه پایه و بیمه تکمیل درمان جبران می شوند.سازمان خدمات درمانی یا بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و کارکنان دولت سه نوع از شناخته شده ترین طرح های بیمه پایه در ایران هستند.

بیمه تأمین اجتماعی: این بیمه به صورت بیمه اجباری و خویش فرما ارائه می شود. افراد شاغلی که مشمول قانون کار هستند باید تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.کارفرمایان موظف هستند بیمه درمانی را برای کارکنان خود تهیه کنند.

افراد با شغل آزاد نیز می توانند خود را در قالب بیمه خویش فرما بیمه کنند. حق بیمه بیمه تأمین اجتماعی 30% از حقوق ماهیانه فرد است که 23% آن توسط کارفرما و 7% توسط کارگر پرداخت می شود.

بیمه خدمات درمانی یا بیمه سلامت: بیمه خدمات درمانی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود. بیمه سلامت دارای چندین نوع صندوق مختلف، از جمله بیمه کارکنان دولت، بیمه روستایی، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و بیمه سایر اقشار است.

بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح: تأمین اجتماعی و خدمات درمانی تمامی نیروهای مسلح بر عهده سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است. این سازمان علاوه بر خدمات سلامت و درمان، خدمات رفاهی به افراد شاغل، بازنشسته ها و خانواده آن ها ارائه می دهد.

بیمه تکمیل درمان و انواع آن

بیمه پایه هزینه های درمان بعضی بیماری ها را جبران نمی کند و پوشش های کمی برای بیماری ها ارائه می دهد بنابراین افراد می توانند مبلغ اندکی را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند و برای هزینه های بیمارستانی، جراحی و دارویی تحت پوشش های بیمه تکمیلی باشند.

برای خرید بیمه تکمیل درمان از بعضی شرکت ها لازم است حتما بیمه پایه داشته باشید پس اهمیت بیمه های پایه از آن جایی مشخص می شود که بدانیم بدون بیمه درمانی پایه نمی توانیم بیمه تکمیلی تهیه کنیم.

بیمه تکمیل درمان به دو صورت گروهی و انفرادی قابل دریافت است. این بیمه ها در بیشتر موارد فقط به صورت گروهی ارائه می شوند. به این معنی که کارکنان سازمان ها، کارخانجات، شرکت ها و خانواده آن ها تحت پوشش های بیمه تکمیلی قرار می گیرند. برای صدور این بیمه نامه لازم است افراد گروه حداقل 50 نفر باشند و بیمه تأمین اجتماعی آن ها از یک کارگاه رد شود.

برای صدور بیمه تکمیلی گروهی شرایط ویژه ای وجود دارد. از آنجایی که افرادی که در مشاغل آزاد مشغول به کار هستند به یک مجموعه کاری وابسته نیستند نمی توانند بیمه تکمیل درمان را به صورت گروهی خریداری کنند.

بعضی از شرکت های بیمه اقدام به ارائه بیمه تکمیلی انفرادی کرده اند. این بیمه ها با شرایط ساده تری پوشش های درمانی ارائه می دهند.

پوشش های بیمه تکمیل درمان

فرقی نمی کند بیمه تکمیل درمان خود را به صورت گروهی تهیه کرده باشید یا انفرادی. زیرا در هر دو صورت می توانید از پوشش های یکسانی استفاده کنید. همچنین باید بدانید در شرکت های مختلف هم این پوشش ها یکسان ارائه می شود اما ممکن است سقف تعهدات و نحوه استفاده آن ها در شرکت های مختلف، متفاوت باشد. حق بیمه این بیمه با توجه به عواملی مانند سن متقاضی، سقف تعهدات طرح انتخابی و تعداد بیمه گزاران تعیین می شود.

پوشش های بیمه تکمیلی

  • جبران هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care.
  • Day Care یعنی فرد بیمار بعد از جراحی در مدت زمان کمتر از یک روز مرخص شود.
  • جبران هزینه های اعمال جراحی های مهم مربوط به سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان.
  • جبران هزینه های زایمان اعم از طبیعی و سزارین.
  • هزینه های پاراکلینیکی (تشخیصی) شامل: هزینه های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی ( اسپیرومتری و PFT)، نوار عضله ( EMG)، نوار عصب ( NCV)، نوار مغز (EEG)، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم.
  • جبران هزینه عمل های سرپایی مثل شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی.
  • هزینه جراحی عیوب انکساری چشم.
  • جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی.
  • هزینه های ویزیت و دارو.
  • هزینه های آمبولانس شهری و بین شهری.
  • دندانپزشکی (به استثنای ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه)
  • هزینه همراه افراد زیر 7 سال و بالای 70 سال در بیمارستان ها.
  • هزینه های درمان نازایی و ناباروری، GIFT، ZIFT، IVF، ITSC، IUI و میکرواینجکشن.
  • هزینه های خرید عینک و سمعک.
  • جبران هزینه ناهنجاری ها و بیماری های جنین (تست های غربالگری)
  • تهیه اروتز.

نحوه دریافت خسارات در بیمه تکمیل درمان

برای دریافت هزینه های درمانی خود هنگام بیماری می توانیم به دو روش اقدام کنیم. نحوه دریافت خسارت در این دو روش با توجه به مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد یا مراکز غیر طرف قرارداد متفاوت است.

مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد: اگر بیمه شده به این مراکز مراجعه کند باید ابتدا از شرکت بیمه موردنظر معرفی نامه دریافت کند. و با ارائه معرفی نامه به مرکز درمانی از خدمات درمانی استفاده کند. این خدمات با توجه به حداکثر سقف تعهدات شرکت بیمه و بعد از کسر فرانشیز ارائه می شود.

مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد: در این روش شما می توانید به هر مرکز خدمات درمانی که می خواهید مراجعه کنید و خدمات درمانی دریافت کنید. پس از آن گواهی پزشک، فاکتور هزینه های پرداخت شده و سایر مدارک لازم را به مرکز پرداخت خسارت بیمه ببرید و هزینه پرداخت شده را از شرکت بیمه دریافت کنید.

شرایط اساسی بیمه تکمیل درمان

از جمله شرایط بیمه درمان تکمیلی شرط سنی بیمه شده است. شرکت هایی که بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می دهند افراد را حداکثر تا سن 70 سال بیمه می کنند. این شرط سنی در بیمه های گروهی 60 سال است و برای افراد 61 تا 70 سال 50% این نرخ افزایش می یابد. برای افراد بالای 70 سال نیز این نرخ تا 100% افزایش پیدا می کند.

دوره انتظار: دوره انتظار مفهومی آشنا در صنعت بیمه است و در واقع مدت زمانی است که شرکت بیمه تعهدی در مقابل بیمه گزار ندارد. دوره انتظار بیمه تکمیل درمان به این معنی است که بعضی از پوشش ها چند ماه بعد از خریدن بیمه تکمیلی فعال می شوند. این دوره برای پوشش های مختلف متفاوت است و این بیمه برای گروه های بالای 1000 نفر فاقد دوره انتظار باشد.

دوره انتظار برای پوشش زایمان 9 الی 1 سال بعد از صدور بیمه است. بنابراین موقع خرید این بیمه امکان استفاده از آن وجود ندارد.

فرانشیز: فرانشیز مبلغی از خسارت است که شرکت بیمه تعهدی برای آن ندارد و بر عهده خود بیمه گزار است. درصد فرانشیز در شرایط خصوصی بیمه نامه تعیین می شود. بیمه گزار می تواند با پرداخت حق بیمه اضافی فرانشیز هزینه های تحت پوشش را کاهش دهد. در هر صورت حداقل فرانشیز 10 درصد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>