اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متخصص در تجارت

متخصص شدن در تجارت چگونه است:
متخصص شدن در تجارت چگونه امکان پذیر است؟ آیا صرف اینکه به دنیای تجارت وارد شده و شروع به خواندن جزوه های این عرصه نماییم می توانیم یک تاجر متخصص باشیم؟

راه های متخصص شدن در تجارت:
آموزش و تخصص مهم ترین بحث است. ما برای آموزش و تخصص شما چه کارهایی انجام می دهیم؟ در مورد سه مرحله قبل یک سری جزئیات را قبلا گفته ایم و بعد از این هم می گوییم. شما با آنها آشنا شده اید.

قسمت های مختلف را صحبت کرده ایم و اولویت های کشور برای صادارت را بیان کرده ایم که چه محصولاتی خوب است، چه محصولاتی بد است، و بعد از این هم صحبت خواهد شد. زیرا باید در مورد این مسائل زیاد صحبت شود. حتی برای افراد قدیمی مجموعه نیز خوب است.

افراد قدیمی ما نیز وقتی در مورد ضرورت و لزوم کار می شنوند به اصطلاح شارژ می شوند. زیرا جامعه ما پر از موج های منفی است. پر از موج هایی است که می گویند نمی توانید، نمی شود، بد است. این نوع صحبت ها در جامعه ما طبیعی هستند. در این برنامه ها واقعا افراد انگیزه دوباره می گیرند و کارهایشان را شروع می کنند. در ادامه می خواهم در مورد تجربه، مهارت و تخصص صحبت نماییم.

تجربه و مهارت چیست؟
تجربه و مهارت آموزشی است که بتواند یک نفر را پیش از آن که بخواهد تاجر شود، و در حین تجارت و بعد از آن تامین کند. راه حل آن چیست؟ آیا رفتن ما به رشته تجارت بین الملل می تواند این آموزش و مهارت را برای ما فراهم کند؟ به علت هایی خیر.

به طور مثال شما می خواهید تاجر شیشه، موکت، صندلی، حبوبات، ماشین های اداری، صنعتی، مواد غذایی و یا تاجر هر چیزی بشوید. کجای این دروس می تواند به شما تجربه و مهارت این کار را بدهد. در این دروس هیچ بخش تخصصی ای وجود ندارد. یک ساختار کاملا خشک با یک سری استاد های بسیار خشک تر هستند.

در این ساختار خشک شما باید 4 سال پیش بروید و اکثرا نیز کسی 4 ساله تمام نمی کند و تحصیل او 5 یا 6 سال طول می کشد. با این کار شما تازه لیسانس تجارت بین الملل می شوید. این یک علت است و علت‌های دیگر را در ادامه متوجه می شوید.

2 راه برای دادن آموزش و تخصص مناسب به یک فرد وجود دارد:

  1. راه اول این است که به صورت تئوری آموزش دهیم. در تئوری یک سری مسائل را باید بدانیم، FOB یعنی چه، چگونه محاسبه می شود و غیره. این ها مفاهیم تئوری هستند. در واقع تئوری، آن مبنای نوشتاری و مفهومی و قابل انتقال به صورت ذهنی و خواندنی و شنیدنی است.
  2. راه دوم تمرین است. بدون تمرین نمی شود چیزی یاد گرفت. اگر یک بار FOB کالای خود را حساب نکنید این مفهوم را یاد نخواهید گرفت. شاید بارها و بارها در مورد نحوه اکوئبی با شما صحبت شده و آموزش داده شده است. ولی هنوز کسانی هستند که یکبار این تمرین با آنها انجام نشده است و در نتیجه این مبحث را یاد نگرفته اند.

اگر یک بار FOB محصول را برای خود به دست آورید و بدانید هزینه آن چقدر است، دیگر می توانید در دفعات بعدی خودتان آن را حساب کنید.

پس تمرین کردن می تواند مشکل شما را برای یادگیری این مساله حل کند. چرا ما دانشگاه میرویم و چیزی یاد نمیگریم؟ چون تمرینی برای آن وجود ندارد. پس ما باید یک سری ورک شاپ های مناسب داشته باشیم و یک سری بحثهای تئوری کنار هم باشند تا به فرد کمک کنند که نتیجه بگیرد.

آموزش رانندگی با بحث تئوری صرف و بدون تمرین رانندگی نمی شود:
به طور مثال، وقتی آموزش رانندگی می روید آیا صرف نشستن سر کلاس، بدون اینکه تمرین رانندگی کرده باشید به شما این امکان را می دهد در آزمون رانندگی موفق شوید؟ خیر. شما یک بحث را به صورت تئوری آموزش می بینید و بعد به صورت عملی تمرین می کنید و سپس آزمون رانندگی می دهید. البته قبل آزمون رانندگی یک سری آزمونهای دیگر نیز هست که ما به شما آموزش میدهیم.

این اشل و این ساختاری که میگوییم، یک ساختار جدیدی است که ما در حال آماده سازی آن هستیم و در طی چند هفته آینده آماده می شود.

هم کسانی که ازقبل با شما شروع کرده اند اگر تقاضا دهند می توانند از این سیستم استفاده کنند و هم برای افراد جدیدی که دارند با ما شروع می کنند این فرصت وجود دارد. پس فرقی نمی کند که قدیمی باشید یا جدید، اگر تمایل داشته باشید می توانید در این سیستم شرکت کنید و هیچ هزینه ای ندارد.

پس ما تمرین و تئوری را کنار هم می گذاریم که شما رشد خوبی داشته باشید و بتوانید نتیجه ی خوبی ازکار خود به دست بیاورید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>