اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تهدید

انواع تهدید ها در تجارت:
تجارت نیز مانند هر کسب و کار دیگری سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد که آگاهی های از آن ها می تواند کمک بسیاری به ما کند. اگر قبل از مواجهه با تهدیدها و مشکلاتی که ممکن است در جریان کار برای شما اتفاق بیفتد، به خوبی آن ها را شناخته باشید، ناراحتی کمتری برای شما پیش خواهد آمد.

تهدید در تجارت:
یکی از اتفاقات حتمی که برای هر تاجری رخ خواهد داد، تهدید شدن است. اگر هفته ای بر تاجر بگذرد که در آن با تهدیدی مواجه نشده باشد، به این معنا است که در آن هفته هیچ فعالیت مثبتی نداشته است. این تهدیدها ممکن است از جانب مشتری یا تأمین کننده و یا شریک شما و هرکسی که با شما همکاری می کند، باشد.

انواع تهدید:
تهدیدها انواعی دارند. برخی از تهدیدها تنها زبانی و برخی دیگر تهدیدهای عملی هستند. حدود 90 تا 95 درصد تهدیدها، زبانی هستند و از این مرحله فراتر نمی روند.

تهدید زبانی نیز مراحلی دارد که عموم افراد بر همین اساس تهدید می کنند. اولین مرحله با جمله ای مانند دنبال دردسر نگرد شروع می شود.

شما به عنوان یک تاجر، چنانچه اینگونه تهدیدها را از طرف کسی دریافت کردید، هیچ توجهی نکنید و هرگز نگران نشوید و مطمئن باشید که هیچ اتفاقی نمی افتد و در حد حرف باقی خواهد ماند. زمانی که هیچ کار خلافی نکرده اید، از تهدیدها نترسید، اما اگر مرتکب اشتباهی شده اید سعی کنید مسئله را مدیریت کنید.

در تهدید عملی که نهایت آن شکایت و دادگاه خواهد بود، نباید نگرانی داشته باشید. اگر شما تمام کارهای خود را به صورت اصولی و صحیح و قانونی انجام داده باشید، از حرف ها و تهدیدها و دادگاه نباید واهمه ای داشته باشید و مطمئن باشید هیچ ضربه ای به شما وارد نمی شود.

تهدید مشتری:
یک مشتری به دلایلی ممکن است شما را تهدید کند. اولین دلیل، عدم رضایت از محصول است که اگر از جانب شما خطایی صورت نگرفته باشد و تمامی اصول قرارداد را رعایت کرده باشید، برای شما مشکلی پیش نمی آورد.

دومین دلیلی که باعث می شود مشتری، شما را تهدید کند، عدم ارسال به موقع کالا است. در چنین موقعیتی مشتری هرگز با لحن شدید و دعواگونه با شما روبرو نمی شود؛ چرا که پول و سرمایه اش در دست شما است. اما بعد از تحویل گرفتن کالا یا عودت پول، شروع به تهدیدهای زبانی شدیدتری می کند.

تهدید تأمین کننده:
یک تأمین کننده دلایل مختلفی برای تهدید کردن شما به عنوان یک تاجر دارد. مهم ترین علت تهدیدهای یک تأمین کننده، سوء استفاده از برند است. یکی از متداول ترین تهدیدهایی که اعضای مجموعه آراد همواره با آن روبرو هستند، همین دسته تهدیدها از جانب تأمین کننده است. با توجه به اینکه تاجران آرادی تولید کننده نیستند، محصولات یک برند را تبلیغ می کنند و محصولات همان برند را به فروش می رسانند.

در واقع مانند یک بازاریاب به صورت رایگان برای آن برند فعالیت می کنند. اما صاحب برند و محصول مورد نظر زمانی که محصول خود را در سایت شما مشاهده می کند، دچار عصبانیت می شود و شما را تهدید می‌کند.

چنانچه شکایتی از شما در این مورد صورت بگیرد، پلیس فتا با شما تماس خواهد گرفت و در مورد مطلب سایت شما سؤالاتی خواهد پرسید. اگر شما به درستی قصد خود را از این اقدام توضیح دهید و عنوان کنید که تنها قصد فروش محصولات همین برند را داشته اید، معمولا مشکلات برطرف می شود.

در سخت گیرانه‌ترین حالت، پلیس فتا از شما خواهد خواست که محتوای مورد نظر را از سایت خود حذف کنید و بازهم مشکل جدی برای شما به وجود نخواهد آمد.

عامل دیگری که باعث می شود تأمین کننده شما را تهدید کند، عدم دریافت پول از مشتری است که شما معرفی کرده اید.

تأمین کننده در اینگونه مواقع اینطور عنوان می کند که چون شما این مشتری را معرفی کرده اید، پس طرف حساب من هم شما هستید و شما باید جبران کنید. اما طبق قانون هرگز چنین چیزی صحیح نیست. طبق قانون شما تنها زمانی نسبت به عدم پرداخت پول مشتری ضامن هستید که پشت چک او را امضا کرده باشید، در غیر این صورت، هیچ تعهدی ندارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>