اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ضایعات مس

تجارت ضایعات مس:
تجارت با ضایعات مس یکی از مسائلی است که امروزه ذهن بسیاری از تاجران را درگیر خود کرده است. به طور کلی بازیافت مس از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است و اکثر هزینه های مربوط به استفاده از مس خالص را در کاربرد های صنعتی کاهش داده است. از آنجایی بازیافت مس از اهمیت بسیار بالایی دارد، کشور‌های بزرگی مانند آمریکا و شیلی نیازی به واردات مس ندارند و همواره از مس بازیافت شده در کاربرد‌های صنعتی خود استفاده می کنند.

به طور کلی از 100 درصد منابع مسی که در جهان وجود دارد، حدود 88 درصد آن از طریق استخراج از معادن به دست می آید و مابقی آن از طریق تجارت با ضایعات مس به دست می آید.

در صورتی که مس بازیافت شده از فلز مس خالص تامین شده باشد، می توان از آن در ساخت محصولاتی با کیفیت استفاده کرد. اما چرا امروزه تجارت با ضایعات مس از سود دهی بیشتری برخوردار است؟

انواع ضایعات مس:
عمدتا ضایعات مسی به دو دسته ضایعات جدید و یا قدیمی ( قراضه های جدید و یا قدیمی) تقسیم بندی می شوند. به طور کلی قراضه های قدیمی، ضایعات مسی هستند که عمر خود را سپری کرده و کارایی آن‌ها کاهش پیدا کرده اند.

برای آنکه ضایعات قدیمی بازیافت شوند باید حجم آن ها به میزان قابل توجهی برسد. به همین دلیل ممکن است زمان بازیافت آن ها بسیار طولانی شود.

در مقابل ضایعات جدید، ضایعاتی هستند که در طی تولید قطعات و تجهیزات صنعتی به وجود می آیند. این نوع از قراضه های مسی پس از گذشت تنها چند ماه قابلیت بازیافت دارند. به طور کلی تجارت با ضایعات مس عمدتا با قراضه های جدید صورت می گیرد.

تجارت با ضایعات مس و کسب درآمد بیشتر:
به طور کلی فلز مس پس از فولاد پرکاربردترین فلز در جهان شناخته شده و حجم تولیدات بسیار زیادی دارد. اما این حجم از تولیدات مس که عمدتا از معادن مس به دست می آیند، نمی توانند تمام نیاز های جوامع را برطرف سازند. به همین دلیل تجارت با ضایعات مس می تواند به عنوان تجارتی پر سود و دائمی تلقی شود.

تجارت با ضایعات مس عمدتا با فروش ضایعاتی مانند سفاله مس و برنج، ضایعات تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، دیگ ها، صفحات و انواع دیگری از ضایعات مس انجام می شود.

همانطور که گفته شد ضایعات مس کاربرد های گوناگونی دارند اما به طور کلی می توان از ضایعات مس در تولید سیم و کابل استفاده گرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محسن معراجی:
سلام در مورد مس ضایعاتی برای صادرات به کی مراچعه کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>