اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت

مزیت تجارت به خارج و کسب درآمد دلاری: 
مسیر دریایی یکی از به صرفه ترین مسیرهای موجود برای انتقال کالا به سایر کشورها می باشد و ایران از این نظر در شرایط خوبی قرار دارد.

ارزش زمان و مسافت در انتقال کالا:
اگر کشتی بخواهد کالایی را از چین به اوکراین ببرد، کشتی دور می زند به هند می آید بعد در کشوری مثل مالزی بار را تخلیه می کند و یک بار دیگر بارگیری را انجام می دهد از آنجا به هند می آید و دوباره تخلیه و بارگیری انجام می دهد.

از آنجا به امارات می رود و در امارات یک بار دیگر تخلیه و بارگیری را انجام می دهد و بعد که کشتی دور می‌زند، دزدهای سومالی به سراغ آن می آیند و بعد از آن دور می زند و کانال سوئد را رد می کند. کلی پول باید هزینه شود تا بتواند از کانال عبور کند و هر کشتی هم اجازه عبور از کانال سوئد را ندارد.

از آنجا رد می شود و مثلا به اوکراین می رود. دوباره از یک تنگه نزدیک به ترکیه را عبور می کند و دریای سیاه را رد می کند و به اوکراین می رسد و تخلیه را انجام می دهد.

ولی ما اگر از ایران بخواهیم محموله را به اوکراین برسانیم. کشتی در ایران بارگیری را انجام می دهد و دو روز بعد در اوکراین تخلیه می کند. ولی از چین به اوکراین کشتی حدودا دو ماه روی آب است.

ولی از ایران به اوکراین 48 ساعته تخلیه می شود و این خیلی مهم است چون ارزش زمان و ارزش مسافت در تجارت های بزرگ دنیا خیلی مهم است. ایران دقیقا در وسط دنیا گیر کرده است.

تحویل به موقع کالا:
کالا را به اروپای شرقی به بهترین زمان و مسافت می توانیم تحویل بدهیم. مثلا اگر چین بخواهد از قزاقستان سفارش بگیرد، درست است که چین در همسایگی قزاقستان قرار دارد، اما در آن مسیر سرویس حمل و نقل خوب وجود ندارد.

چون منطقه مسلمان نشینی هست، چینی ها خیلی به آن منطقه رسیدگی نمی کنند و می گذارند در ضعیف ترین حالت ممکن بماند و از نظر امکانات هم خیلی آن را ضعیف نگه داشته اند و اجازه رشد به آن را نمی دهد. ولی هرچه به سمت شرق چین پیش می رویم کیفیت خدمات و سطح شهرنشینی بالاتر می‌رود.

اگر بخواهد از قزاقستان به آفریقا یا هر جای دیگر برود کشتی باید در چند مرحله مثلاً به هند برود باید سوختگیری را انجام دهد وارد امارات می شود سوخت گیری باید انجام دهد.

توانایی کشتی برای حمل بار:
کشتی ها نمی توانند میان بر بزنند و مستقیم به مقصد بروند، در واقع کشتی ها مسیرهایی دارند. کشتی که مثلاً 20 هزار یا 30 هزار یا 40 هزار تا کانتینر دارد نمی تواند مسیر را یکنواخت طی کند، باید چند بار تخلیه و بارگیری انجام دهد.

تمام آفریقای شرقی به ما خیلی نزدیک است مثلاً اینجا بارگیری انجام می دهد، 15 روز بعد در آفریقای شرقی تخلیه را انجام می دهد. ولی همین کالا از چین بخواهد وارد آفریقای شرقی بشود حدود یک ماه طول می کشد.

چین برای استرالیا، آمریکا، کانادا، مکزیک خوب است و بازارهای مهم شان هم همین کشورها هستند. اما ایران برای تمام خاورمیانه خوب است حدودا 24 کشور در اطراف کشورمان وجود دارد.

ما 40 تا کشور یک درصدی هم که دور و بر کشورمان داشته باشیم، حدودا 40 درصد می شود یعنی 40 درصد سهم بازار را می توانیم از ایران تامین کنیم.

واردکننده های بزرگ به ایران:
وارد کننده های بزرگ مثل ترکیه و کشورهای اروپایی همه به ما نزدیک هستند. مثلا اگر یک کشتی بخواهد به آلمان برود باید چند بار دور بزند، بعد وارد کانال سوئد می شود و دوباره کشتی درگیر دزدهای دریایی می‌شود، باز دور می زند و کانال سوئد را رد می کند و بعد به آلمان می رسد. که حدودا سه ماه طول می‌کشد که به آلمان برسد.

کم هزینه ترین و به صرفه ترین مسیر حمل و نقل کالاها، مسیر دریایی است. چینی ها در دنیا خیلی کلاه‌بردار هستند. اگر زیر ساخت تاجرهای ایرانی درست نشود، یعنی همزمان اخلاق و توانمندی های تجاری شان رشد نکند، مثل چینی ها می شوند. چینی ها محکوم به شکست هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>