اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت الکترونیک

معایب تجارت الکترونیک در ایران:
در ایران به معایب تجارت الکترونیک بیشتر توجه می شود. یکی از علت های اصلی عدم ورود جوانان به تجارت بازگو کردن معایب تجارت الکترونیک است.

در ایران به دلیل اینکه به معایب تجارت الکترونیک بیشتر از مزیت های آن توجه می نمایند سبب شده تا نتوانند به درستی از آن استفاده نمایند.

یکی از نوین ترین تکنیک های تجارت استفاده درست از پتانسیل های اینترنتی می باشد. این مسئله می‌تواند در نتیجه تبلیغات و بازاریابی گسترده ای که بر اساس اصول و روش های آن انجام می شود امکان پذیر است.

تبلیغات اینترنتی به دلیل افزایش کاربران این فضای مجازی می تواند شما را با بیشترین بازدهی و جذب مشتری همراه نماید. امروزه توجه به این مسئله در هر کشوری از جمله ایران می تواند عاملی برای رشد اقتصادی باشد که به گسترش ارتباط با کشورهای خارجی برای فعالیت های صادراتی کمک می نماید.

در سال های گذشته و خیلی دور تجارت به این صورت بوده که شخص تاجر، محصولی را از شهر خودش خرید کرده و به شهر ها یا حتی کشور های دیگر برده و به فروش می رساند. درمسیر به شهر های مختلف می‌رفتند و محصولات مختلف را به شهر های مختلف می بردند و کالاهایی را خرید و فروش کرده و از این راه امرار معاش می کردند.

تاجران در گذشته این مسیرها را یا با پای پیاده طی می کردند و یا به کمک چهارپایان این مسیر ها را می‌پیمودند و این تجارت ممکن بود چندین ماه یا حتی یک سال طول بکشد.

تجارت سنتی:
کم کم زمان گذشت و تجارت توسعه پیدا کرد. تاجران درمناطق مختلف بنکداری ایجاد کردند و بسیاری از تجار دفتر و انبار و حتی کارخانه ها و نمایشگاه های مختلفی تأسیس کردند و همچنین در شهر های مختلف کشور اقدام به تبلیغات و جذب مشتری کردند.

تجارت الکترونیک:
هرکسی تعریف خاصی از تجارت الکترونیک برای خودش دارد. خیلی از افراد تعریفشان از تجارت الکترونیک فقط خرید و فروش آنلاین است و برخی دیگر بر این اعتقاد هستند که منظور از تجارت الکترونیک، داشتن یک سایت با درگاه بانکی است.

تجارت الکترونیک از دید نتورک:
افراد نتورکر به دلیل این که خرید و فروششان از طریق درگاه بانکی انجام می شود، فعالیت خود را تجارت الکترونیک می دانند و همچنین افرادی که سایت هایی برای فروش محصولات خود طراحی کرده و از طریق این سایت ها فعالیت می کنند، این دسته از افراد نیز بر این باور هستند که فعالیتشان یک تجارت الکترونیک است.

اما به این بحث دقت نمی کنند که شیوه ی بازاریابی و جذب مشتری هایشان کاملا رابطه ای و سنتی است و فقط قسمت پرداخت پول به صورت دیجیتالی انجام می شود.

 شما وقتی قصد دارید تجارت الکترونیکی انجام دهید باید جذب مشتری برای بازار داخل یا برای صادرات، از طریق اینترنت انجام شود و همچنین تمامی مراحل کار از طریق فضای مجازی صورت بگیرد در این شرایط مشتری ها راحت تر می توانند با شما ارتباط بر قرار کنند.

در این سبک از تجارت شما برای دریافت پول از جانب مشتری، نباید به فضای مجازی و اینترنت متکی باشید. افرادی که در این نوع تجارت فعالیت می کنند، بسیاری از مشتری هایشان از طریق صرافی ها و حضوری پول پرداخت می کنند.

ملاقات حضوری با مشتری برای جلب اعتماد:
اعتقاد مجموعه ی آراد برندینگ بر این است که شخصی که قصد خرید کالا را از فروشنده دارد، تا زمانی که به صورت حضوری و یا تلفنی با شخص تاجر صحبت نکرده، نمی تواند به او اعتماد کرده و مبالغ بالا پرداخت کند.

با مشتری هایی که با شما ارتباط برقرار می کنند، به طور روزانه مذاکره داشته باشید تا در نهایت بتوانید محصول خودتان را به فروش برسانید. این یک توضیح کاملا مختصر و کلی از همان تجارتی است که مجموعه ی آراد برندینگ به آن معتقد است.

مقایسه ی تجارت سنتی و الکترونیکی:
شما اگر بخواهید به روش سنتی تجارت کنید حتما باید مکان مشخصی داشته باشید و به همان مکان یا مغازه، حجره و دفتر هم محدود می شوید. چرا که اگر بخواهید مکان خودتان را عوض کنید ممکن است مشتری هایی که از شهر های مختلف دارید شما را پیدا نکنند. اما در تجارت الکترونیک شما به جا و مکان خاصی محدود نیستید.

در تجارت سنتی اگر بخواهید وارد بازار های جهانی شوید، راهی ندارید جز این که در نمایشگاه های آن کشورها شرکت کرده و بازاریابی حضوری انجام دهید پس هزینه های تجارت سنتی بسیار بالا است. اما تجارت الکترونیک، شما از طریق اینترنت و فضای مجازی، تبلیغات و جذب مشتری می کنید و برای داشتن بازار های جهانی فقط کافیست که سایت های جدیدی ایجاد کرده و به زبان همان کشور ها تولید محتوا کنید.

تفاوت تجارت سنتی و الکترونیکی برای بازار های عربی:
بازار های عربی شامل 22 کشوربوده و جمعیتی بالغ بر 350 میلیون نفر دارند که همگی مصرف کننده های خوبی در جهان به شمار می روند و همچنین کشور های پولداری هستند.

شما در تجارت الکترونیک می توانید سایتی به زبان عربی تشکیل داده و محتوا سازی کرده و به طور اینترنتی مشتری های خود را جذب کنید. اما در تجارت سنتی باید برای تک تک این بیست و دو کشور، پلن های مجزا برای بازاریابی، احداث دفتر و انبار و همچنین شرکت در نمایشگاه داشته باشید و بار را از ایران به آن کشور‌ها برده و انبار کنید تا بتوانید به فروش برسانید.

قوانین تجارت الکترونیک در کشورهای مختلف:
در تجارت الکترونیک جامعه ی آماری بسیار بالاست و شما می توانید با تشکیل سایت های روسی و انگلیسی، بازارهای کشور های حوزه ی CIS و اوراسیا را قبضه کنید و حتی با ایجاد سایت ها و محتوا سازی به زبان انگلیسی و تبلیغات موثر خودتان را به بازار کشور های آسیایه میانه، اروپای شرقی و حتی شرق و جنوب آفریقا معرفی کنید.

کارکردن با کشور های اروپای غربی که با AFC کار می کنند و چون کشور ایران تحریم است یک مقدار سخت بوده و برای کشورهایی مثل آفریقای غربی هم چون هیچ گونه راه ارتباطی وجود ندارد و از ما دور هستند، صادرات به این کشور ها کمی دشوار است.

کالاهای ایرانی از طریق کشورهای سنگاپور و اندونزی به کشورهای اروپای غربی ارسال می شوند و در سنگاپور یا اندونزی کالاها فیدبک می شوند و یا فقط لیبل هایشان عوض شده و بعد به کشور های آمریکایی ارسال می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>