اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت

معرفی اصول کاربردی برای موفقیت در تجارت: 
تجارت یکی از بهترین کسب و کارها برای افرادی به شمار می رود که به دنبال درآمدهای بالا و ثروتمند شدن هستند.

اما رقابت در بازار امروز چندان آسان نیست و بدون یادگیری اصول و قواعد تجارت و استفاده از ساختارهای تجاری مناسب، نه تنها احتمال موفقیت در این زمینه کاهش پیدا می کند، بلکه امکان ضرر و زیان نیز وجود دارد.

برای موفقیت در تجارت سه اصل کلی وجود دارد:

  • دسترس پذیری.
  • اعتمادسازی.
  • ارائه قیمت مناسب.

دسترس پذیری به چه معناست؟
منظور از دسترس پذیری این است که در هر جایی که مشتری به دنبال محصول می گردد، حضور داشته باشید و به اصطلاح، در دسترس او قرار بگیرید، با این هدف که مشتری در حین جستجو برای محصول مورد نظر، فقط شما را پیدا کند و ببیند.

بازار امروز مانند بازار ده سال پیش نیست که تعداد تولیدکننده های محصول محدود باشند و خریدارها به ناچار با یک یا در نهایت دو تولیدکننده در ارتباط باشند.

تجارت

امروز برای هر محصولی که فکرش را بکنید، تولیدکننده های بی شماری وجود دارد، در نتیجه مشتری حق انتخاب های زیادی دارد و همین داشتن حق انتخاب برای او خوشایند است.

بنابراین شما به عنوان فروشنده، تاجر یا تولیدکننده محصول، باید در تمام انتخاب های مشتری در دسترس او باشید و کاری بکنید که مشتری فقط شما را انتخاب بکند.

اصول جذب مشتری بیشتر:
برای افزایش دسترس پذیری و در نتیجه فروش بیشتر، باید این دو اصل کلی را مدنظر قرار دهید:

  • رقبا را حذف کنید.
  • بیشتر از دیگران دیده شوید.

اگر این اصول را رعایت کنید، مشتری در عمل حق انتخاب دیگری نخواهد داشت و مجبور می شود با شما کار کند. هدف اصلی از تولید محتوا و تبلیغات نیز این است که بیشتر در دسترس مشتری قرار بگیرید. بنابراین برای موفقیت در تجارت و بیشتر پول درآوردن باید ورودی مشتری ها را افزایش دهید و در گام دوم، این مشتری ها را حفظ کنید.

اهمیت اعتماد در تجارت الکترونیک:
اگرچه حفظ مشتری ها برای شما پول به همراه دارد، اما صرف حفظ کردن مشتری ها کافی نیست و شما باید اعتماد مشتری را هم جلب کنید تا بتوانید از او پول بگیرید. بنابراین بعد از فاکتور دسترس پذیری، موضوعی به نام اعتمادسازی هم اهمیت پیدا می کند.

اگر مشتری بفهمد شما ساختار بزرگی دارید و محصول مورد نیازش را بدون دردسر، با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن به دست او می رسانید، به شما اعتماد می کند و حاضر می شود پول بدهد. اما اگر به این سطح از اعتماد نرسد، قطعا یک ریال هم به شما پول نخواهد داد.

هدف از اعتمادسازی چیست؟
پول گرفتن از مشتری تنها هدف اعتمادسازی است. هدف از اعتمادسازی این نیست که مشتری در جای دیگری برای شما تبلیغ کند و یا نشان دهید که چه ساختار مطمئن و خوبی دارید. هدف شما موفقیت در تجارت است، بنابراین باید از اعتمادسازی فقط برای پول گرفتن کمک بگیرید. توجه داشته باشید که اگر اعتمادسازی اتفاق نیفتد، طبیعتا هیچ معامله ای انجام نمی شود و هیچ سودی هم از تجارت نمی برید.

تجارت

روش های جلب اعتماد مشتری:
یکی از ابزارهای اعتمادسازی، ارائه مشاوره تخصصی است، به گونه ای که مشتری بفهمد شما واقعا در حوزه تجاری خود تخصص دارید و قوی هستید. زیاد دیده شدن نیز از روش های بسیار موثر در جلب اعتماد مشتری است.

اگر مشتری همه جا شما را ببیند، طبعا به شما اعتماد می کند؛ چون موفق شدید رقبای خود را حذف کنید و فرد دیگری باقی نمانده که مشتری بخواهد به او اعتماد کند. یکی از بهترین راهکارها برای جلب اعتماد مشتری، برقراری ارتباط حضوری با مشتری است.

بنابراین اگر مشتری را به یک کارخانه دار معرفی کنید، به راحتی می تواند به او بفروشد. مشتری به کارخانه دار اعتماد می کند؛ چون می داند او کارخانه دار است و سوله ای پر از محصول دارد.

در کل، تولیدکننده بودن به تنهایی در جلب اعتماد مشتری موثر است. حرف و عمل یکسان، خوش قولی، تبلیغات و در دسترس بودن نیز از روش های دیگر برای اعتمادسازی به شمار می روند.

اهمیت قیمت در بازاریابی:
عامل سوم که اهمیت آن در تجارت انکارناپذیر است، فاکتور قیمت است. چه بخواهید چه نخواهید، قیمت برای اکثر مشتریان مهم است.

تجارت

اما نباید به اشتباه گمان کنید که وقتی صحبت از قیمت می شود، قیمت ارزان مدنظر است. چون چیزی به نام قیمت ارزان و گران وجود ندارد، بلکه قیمت باید نسبت به کیفیت محصول یا آنچه ارائه می دهید، ارزش داشته باشد و در اصطلاح محصولی که مشتری می خرد، به قیمتش بیارزد.

بنابراین پس از آنکه مشتری توانست شما را پیدا کند و به عبارت دیگر، در دسترس او قرار داشتید، باید شرایطی را فراهم کنید که به شما اعتماد کند و بعد از بررسی قیمت، به این نتیجه برسد که محصولی که ارائه می دهید به قیمت آن می ارزد. در این صورت مطمئن باشید که مشتری حاضر می شود به شما پول بدهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>