اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت

اسرار تجارت در بازار های خارجی:
اگر می خواهید تخصصی تر کار کنید و محصول شما که به کشور روسیه فرستاده می شود مانند خرما و سبزی خشک و یک سری از محصولات می باشد که از کشور روسیه خواهان بیشتری دارند، بهتر است در کنار سایت انگلیسی یک سایت روسی هم داشته باشید.

ولی برای شروع می توانید سایت انگلیسی داشته باشید و بعد از مرور زمان مثلا 6 ماه سایتهای روسی را اضافه کنید و این بستگی به این دارد که چقدر می خواهید تخصصی کار کنید.

تجارت

چه مدت زمان برای راه اندازی سایت لازم است؟:

  • این زمان بستگی به نوع سایت دارد که سایت بازار داخلی باشد یا صادرات باشد.
  • حداقل با چه هزینه ای برای تبلیغ و برند سازی می توانیم وارد بازار تجارت در داخل شویم؟
  • تبلیغات و برند سازی و هزینه ای که میکنید متفاوت است و بستگی دارد.
  • چه تعداد مشتری می خواهید داشته باشید؟ چه میزان تبلیغات می خواهید برای شما انجام شود.

چه کار کنیم که بیشتر اعتماد کنند و فروشمان بالاتر رود؟
اعتماد کردن رابطه ی خیلی مستقیمی با تبلیغات دارد، یعنی هر چقدر تبلیغات وبرند سازی شما بیشتر باشد و هرچقدر ارتباط شما با مشتری از طریق پستهایی که می گذارید و پیگیری هایی که میکنید بیشتر باشد، پس در نتیجه مشتری به شما بیشتر اعتماد خواهد کرد و یک بخش اعتماد زمان است یعنی باید صبور باشید، یک فاصله زمانی باید بگذرد تا برند شما جا بیافتد، و اینکه مشتری از شما یکبار خرید کند و اسم شما به قول معروف بر سر زبان ها بیافتد و این خیلی مهم است که اندکی نیز صبور باشید.

تجارت

جایگاه علاقه در انتخاب محصول برای تجارت:
مهم است که شما چه محصولی انتخاب میکنید و حوزه ای باشد که به آن علاقه داشته باشید. کسانی هستند که صرفا به خاطر حاشیهی سود و پول، محصولی را انتخاب کرده ولی بعد از مدتی علاقه ای به تجارت آن محصول نداشته و آن را عوض کرده اند. پس محصولی که انتخاب میکنید صرفا نباید به دلیل درآمد آن باشد.

یک بخش انتخاب محصول علاقه است و باید به آن موضوع علاقه داشته باشید به طور مثال اگر با دستگاههای صنعتی آشنایی ندارید و حتی علاقه ای ندارید نباید وارد مسیر این محصول شوید. اگر علاقه به حوزه های کشاورزی، مواد غذایی و حوزه های دیگری مانند تجهیزات پزشکی، پوشاک و پارچه دارید می توانید در مسیر این حوزه ها فعالیت کنید.

تأمین کننده به عنوان یک پارامتر دیگر، چه نقشی در انتخاب محصول دارد:
تأمین کننده بدان معنی است که شما در تأمین محصول فرد آشنایی را سراغ داشته باشید. اگر یک تأمین کننده آشنا در شروع فعالیت خود داشته باشید می تواند نقش یک پشتوانه را برای شما داشته باشد.
کارتان راحت است زیرا اگر مشتری برایتان آمد خیالتان راحت است که تأمین کننده ای دارید که شما را دور نخواهد نزد و محصول راحت در اختیارتان قرار می گیرد.

تجارت

محصولی انتخاب کنیم که در دسترس باشد:
محصولی انتخاب کنیم که در استان یا در اطراف استان خود به راحتی بتوان پیدا کرد. مثلا اگر شما ساکن تهران هستید و محصولی از شمال یا ازجنوب انتخاب کنید و هیچ آشنایی و تولیید کننده ای نداشته باشید با مشکل روبرو خواهید شد.

بعد از اینکه محصول خود را انتخاب کردید حال باید بدانید چه مقدار سرمایه و بودجه دارید و چقدر توانایی دارید و آیا اصلا پتانسیل آن را دارید که در همان ابتدای کار، بازار داخلی و صادرات را باهم شروع کنید؟ یا اینکه شخصی هستید که اندکی ریسک پذیرید و شخصی هستید که چهار چوب مشخصی را برای خود ترسیم کرده اید و یک خط قرمز برای خود در طول زندگی داشته اید.

تجارت

روحیه ­ی ریسک پذیری در تجارت:
اشخاصی هستند که بعد هیجانی دارند و ریسک پذیرند و دوست دارند که با سختی ها مواجه شوند و هیچ ترسی ندارند، اگر چنین روحیه ای دارید قطعا به شما پیشنهاد می شود که وارد بازار صادرات شوید.

اگر با افرادی که در حوزه ی داخلی فعالیت می کنند صحبت کرده باشید، متوجه خواهید شد کار کردن با هموطنان ایرانی واقعا دشوار است. زیرا ایرانیان علاقه به تخفیف گرفتن دارند و پول خود را به راحتی در اختیار کسی قرار نمی دهند و مشکلدیگراینکه با چک کار می کنند. و مشکلاتی دیگرینیز که آنها با آن دست و پنجه نرم می کنند.

حال اگر شما با یک فرد خارجی ارتباط داشته باشید متوجه خواهید شد، بخاطر کم ارزش شدن پول کشور ما مبالغی مانند 50 ملیون و یا 60 ملیون وحتی 100 ملیون را به راحتی به عنوان پیش پرداخت دراختیار شما قرار می دهند و به قول معروف اهل چانه زنی نیستند.

شاید صادرات برای شما مانند غول بزرگ باشد ویابرای شما ترسناک باشد و حتی کسانی باشندکه از اسم آن وحشت داشته باشند اما اصلا اینگونه نیست. اگر شما وارد آن شوید خواهید دید که حتی ارتباط گرفتن با بازهای خارجی به مراتب راحت تر است.

تفاوت بازار حوزه­ ی داخلی و صادرات:
تنها چیزی که حوزه ی داخلی و صادرات را از هم تفکیک می کند میزان سرمایه و پولی است که شما مصرف میکنید. اگر شما پول کمی دارید باید تجارت داخلی را شروع کنید زیرا اگر بخواهید در بازارهای جهانی شناخته شوید باید تبلیغات خود را افزایش دهید و زبان سایت های شما باید به زبان های دیگر مانند انگلیسی وعربی و روسی باشد.

آیا صادارت شکر به کشورهای عربی آزاد است؟
تا آنجایی که مشخص است آزاد است و اگر هم ممنوع اعلام شده باشد دوره ای می باشد.

کار کردن به عنوان واسطه برای افرادی که تولید کننده نیستند:
افرادی هستند که تولید کننده نیستند و تمایل دارند به عنوان واسطه فعلیت کنند. خب برای اینگونه افراد باید برنامه متفاوتی در نظر گرفته شود و مشاوره انجام شود تا بتوانند محصول خود را انتخاب کنند.

به طور مثال شخصی که سرباز نیز است می تواند کار خود را شروع کند چون این کار نیاز به زمان و انرژی و وقت زیادی ندارد و افرادی هستند که سرباز و یا دانشجو هستند و کار می کنند.

زیرا شما می توانید به کمک یک تلفن همراه در هرجایی که باشید با مشتری خود ارتباطر برقرار کنید و کار کنید و پس از اتمام دوره سربازی یا دانشگاه شما دارای یک برند شناخته شده هستید و مشتری های خود را دارید و راحتر می توانید کار کنید.

تا زمانی که پول را از مشتری نگرفته اید جنس را تحویل ندهید:
این نکته بارها گوشزد شده است که، تا زمانی که پول را از مشتری نگرفته اند جنس را تحویل ندهند. مواقعی است که مشتری قرار است حجم زیادی از شما خرید کند در اینصورت برای بار اول به شما اعتماد نخواهد کرد که پول زیادی به شما پرداخت کند.

پس در اینصورت شما باید مبلغی به عنوان پیش پرداخت از مشتری بگیرید و حتی اگر شما برای چندین بار بار نیز با مشتری معامله میکنید و او را کاملا میشناسید نیز، هرگز نباید ابتدا محصول را به مشتری تحویل دهید و بعد مبلغ را دریافت کنید.

این کار چگونه اتفاق می افتد؟
ابتدا باید اعتماد سازی شود و وقتی مشتری وارد سایت شما می شود شما را فردی قدرتمند ببیند و شما را مجموعه ای بزرگ و شرکتی قدرتمند ببیند و اینکه شما باید کاملا صریح به مشتری بگویید که شرکت یا کارخانه شما تحویل کالا بدون پیش پرداخت و پیش فاکتور و محاسبه سقف مالی را قبول نخواهد کرد.

تجارت

بحث های اعتماد سازی را ایجاد کنید:
شما باید بابت محصول و قیمت آن خیال مشتری را راحت کنید و باید مشتری را قانع کنید که محصول شما با کیفیت بسیار خوبی عرضه می شود و در سایر جاها با قیمت بالاتری عرضه می شود.

اگر مشتری برای اول از شما خرید می کند بحثهای اعتماد سازی را ایجاد کنید. معمولا در دفعات اول حجم زیادی از شما خریداری نمی شود مگر اینکه مشتری صادراتی باشد زیرا در معاملات صادرتی است که حجم بالایی وجود دارد.ولی به طور معمول در بازارهای داخلی حجم زیادی از شما درخواست نمی شود.

حال اگر مشتری داخلی حجم بالایی ازمحصول را از شما درخواست کند، ابتدا پیش پرداخت را گرفته و محصول را تحویل دهید و اگر حجم خیلی بالایی باشد بهتراست در چندین پارت و نوبت محصول را تحویل دهید یعنی یک پیش پرداخت را تحویل بگیرید و به همان اندازه، محصول را تحویل دهید و برای پارت دوم مجددا پیش‌پرداخت گرفته شود و مابقی محصول تحویل داده شود. در اینصورت شما هیچ گاه دچار ضرر و زیان نخواهید شد.

برای شروع کار از چه خط تلفنی استفاده کنیم:
سعی کنید برای شروع کار خط 0912 داشته باشید، زیرا خط همراه اول بیشترین اعتبار را بین اپراتورهای دیگر دارد. در کل اگر شما خط همراه اول داشته باشید اعتماد بیشتری بین شما و مشتری برقرار خواهد شد و این یکی از نکات برای اعتماد سازی می باشد. قطعا شما اگر شماره اپراتورهای دیگری بجز همراه اول را در سایتی ببینید هرگز مبلغی زیادی را برای خرید به آن پرداخت نخواهید کرد.

داشتن دفتر کار برای اعتماد سازی مشتری:
یکی دیگر از بحث های اعتماد سازی، داشتن دفتر و صحبتهای حضوری می باشد که باعث می شود مشتری به شما اعتماد زیادی داشته باشد.

حتی اگر دفتر کاری ندارید سعی کنید از دفترهای اجاره ای استفاده کنید و می توانید دفتر کاری اجاره کنید و کار و معاملات خود را حضورا در آنجا انجام دهید.

یا با کارخانه دار هماهنگ کنید و مشتری را به کارخانه ببرید تا مشتری محصول و جنس را از نزدیک ببیند البته این در شرایطی است که مشتری قرار است حجم بسیار بالایی از شما خرید انجام دهد.

این مسأله باعث می شود که مشتری برای خرید های بعدی راحت تر به شما اعتماد کند. در کل همه این موارد باعث جلب اعتماد مشتری شود. مواری مانند خط تلفن همراه 0912 باشد، داشتن دفتر کار و بازدید مشتری از کارخانه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>