اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آنتولوژی (Ontology) توسط شرکت چینی Onchain و در سال 2017 راه اندازی شد، یک سکوی عمومی برای پروژه هایی با هر شکل و اندازه است و گامی بزرگ به سمت حذف موانع بین بلاک چین و بخش کسب و کار می باشد. آنتولوژی (Ontology) انقلابی است که به کسب و کارهایی که هیچ آشنایی با شبکه های توزیع شده ندارند، اجازه می دهد تا از فناوری بلاکچین استفاده کنند. در حال حاضر، برای کسب و کارها هیچ راهی جهت یکپارچه سازی بلاکچین در زیرساخت آن ها بدون داشتن دانشی وسیع از بلاکچین وجود ندارد.

علاوه بر این، شبکه های اعتماد فعلی با انواع مختلفی از مسائل رو به رو هستند. ضعیف بودن حفاظت از حریم خصوصی، عدم استفاده از مقادیر داده، انحصار در مدیریت داده و تایید هویت غیر موثر، همه و همه فرصت هایی برای بلاک چین هستند. به نظر می رسد که آنتولوژی می تواند این مسائل را با اکوسیستم معتمد قدرتمند خود حل کند.

شرکت ها می توانند از طریق ابزارهایی که آنتولوژی ایجاد می کند مکانیزم های اعتماد را اجرا کنند و آن ها را با نیازهای کسب وکار خود تطبیق دهند. اساسا پروتکل بلاکچین آنتولوژی، فرصت به کارگیری تکنولوژی بلاک چین در سطح جهانی در شرکت ها را ایجاد می کند. این سیستم منحنی یادگیری را حذف کرده و امکان سفارشی سازی انبوه را فراهم می کند.

آن طور که آنتولوژی توضیح می دهد:

آنتولوژی یک شبکه بلاکچین است که یک سیستم شناسایی، تبادل داده، هم کاری داده، پروتکل و جوامع توزیع شده و ماژول های مخصوص صنایع مختلف را با هم ترکیب می کند. همه این ها منجر به ساخت یک زیرساخت برای یک شبکه معتمد همتا به همتا است که دارای ویژگی هایی همچون زنجیره، سیستم، صنایع و اپلیکیشن متقاطع می باشد.

  • آنتولوژی و نئو دو رقیب عالی در دیجیتال کردن دنیای ما هستند.

رابطه آنتولوژی و نئو
آنتولوژی و نئو دو موجودیت جدا هستند. یعنی هیچ کدام مالک دیگری نیست. آن ها به طور جداگانه تأسیس شده اند. به علاوه Onchain از اکوسیستم نئو بهره می گیرد. محصول DNA، بسیار مشابه نئو است اما با زبان Go نوشته شده است. Onchain می خواهد به بلاک چین های دیگر و موسسات مالی کمک کند تا بلاک چین های خود را با DNA بسازند. در آینده به کمک NEOx (پروتکل میان زنجیره ای)، همه چیز می تواند به یکدیگر متصل شود.

شبکه معتمد آنتولوژی

شبکه معتمد آنتولوژی

  • زنجیر 1: تایید افراد، دارایی ها، اشیاء و سازمان ها
  • زنجیر 2: تایید اپلیکیشن ها و اتصال آن ها با یکدیگر
  • زنجیر 3: تایید و لینک ماژول ها، پروتکل ها، SDKها و APIها
  • زنجیر 4: تمام شبکه های زنجیره ای مختلف. این لایه برای اتصال تمام زنجیر ها به همدیگر انجام وظیفه می کند.

آنتولوژی در حال تلاش به منظور تبدیل شدن به یک سیستم قابل انطباق جهانی برای عملکرد های وسیع و مختلف است. این پروژه امیدوار است تا بتواند تبدیل به منبعی برای تایید و تصدیق مواردی مثل هویت یا مالکیت باشد. شرکت هایی مانند فیسبوک قادر خواهند بود تا به سادگی از آنتولوژی برای «اطمینان» استفاده کنند.

ساختار توکن ONT
ONT در ماه مارس 2018 به دارندگان NEO ایردراپ شد. از این طریق 20 میلیون توکن ONT توسط NEO Council بین کاربران توزیع شد. حداکثر تعداد این توکن یک میلیارد خواهد بود که غیر قابل مشاهده است و کاربران با نگهداری توکن آنتولوژی ONT، آنتولوژی GAS دریافت می کنند (مشابه عملکرد NEO GAS).

شیوه تقسیم بندی کلی ارائه این توکن به صورت زیر است:

  • 12٪ بین کاربران توزیع می شود
  • 28٪ به موسسات شریک داده می شود
  • 10٪ به مجلس NEO واگذار می شود
  • 25٪ به توسعه اکوسیستم آنتولوژی اختصاص دارد
  • 10٪ برای پاداش به جامعه فنی داده می شود
  • 15٪ به تیم اصلی آنتولوژی اختصاص دارد

نتیجه گیری
جامعه شناسان تعداد افرادی که ما به آن ها اعتماد داریم را کمتر از 100 نفر ارزیابی می کنند. یعنی برای اکثر افراد، زمان و تلاش زیادی لازم است تا به کسی اعتماد کرده و او را بشناسند. آنتولوژی قصد جایگزین کردن این راه طولانی برای کسب اعتماد و اعتمادسازی توسط بلاکچین را دارد.

آنتولوژی همچنین قصد دارد فاصله موجود بین فناوری بلاکچین و دنیای واقعی را با همکاری نئو پر کند. درحالی که نئو و آنتولوژی اهداف مشابهی دارند، نئو روی دارایی های دیجیتال و یک اقتصاد هوشمند جهانی کار می کند درحالی که Ontology تمرکز خود را روی اعتماد، هویت و تبادل و اعتبار سنجی داده ها گذاشته است.

در نهایت باید اشاره کرد تیمی که روی آنتولوژی کار می کند از رهبران سرشناس صنعت ارزهای رمزنگاری شده تشکیل شده که در گذشته کارنامه خوبی از خود در این حوزه به جا گذاشته اند. بر خلاف بسیاری از پروژه های دیگر بلاک چین، تیم Ontology تنها حوزه اقتصادی را هدف قرار نداده است. آن ها صنایع بیمه، دولت، پزشکی، اینترنت اشیا و غیره را مورد هدف قرار داده اند. با حضور نسبتا طولانی در صنعت بلاکچ ین و داشتن دید شفافی از پروژه، عجیب نخواهد بود که Ontology با همکاری نئو انقلابی در کسب و کار ایجاد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>