اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شغل ثروتمندان

شغل ثروتمندان چیست: 
تجارت شغل تمام ثروتمندان جهان است. همه ثروتمندان تاجر هستند و بیزینسی دارند و از طریق آن به ثروت رسیده اند.

وقتی شما دانستید شغل ثروتمندان جهان تجارت است، شما هم اگر می خواهید ثروتمند شوید باید به دنیای تجارت وارد شوید.

تغییر باور:
یکی از سخت ترین کارها تغییر باور غلط افراد است. تغییر دادن باور کارگران و کارمندان برای تغییر شغل شان یکی از مشکل ترین کارهاست. باور غلط گاهی باعث نابودی یک برند بزرگ و مطرح می شود.

شرکت نوکیا روزگاری برند اول موبایل در جهان بود و وقتی سیستم اندروید را به آن پیشنهاد دادند که بر روی موبایل های نوکیا راه اندازی شود، شرکت نوکیا قبول نکرد چون تصور می کرد برای همیشه بهترین شرکت تولید موبایل باقی خواهد ماند، اما سایر شرکت ها مثل سامسونگ از سیستم اندروید بر روی گوشی‌هایشان استفاده کردند و باعث شدند که در جهان مطرح شوند و جایگاه نوکیا را در تولید موبایل بگیرند.

یکی از نمونه های باور غلط در کشور ما سرمایه گذاری بر روی ملک است. اگر شما از هر ایرانی این سوال را بپرسید که اگر 500 میلیون تومان پول داشته باشید چه کار می کنید؟ بیش از 75% از مردم خواهند گفت با 500 میلیون تومان خانه می خریم.

شغل ثروتمندان

سرمایه گذاری بر روی ملک در دهه 70 و 80 بسیار عالی بود اما در دهه 90 اصلا توصیه نمی شود.
میزان رشد سرمایه گذاری بر روی ملک خیلی کمتر از میزان رشد سایر سرمایه گذاری هاست؛ شما اگر امروز با 500 میلیون یک خودرو بخرید سه ماه دیگر آن را با چند صد میلیون سود می فروشید اما مسکن این گونه نیست.

امروزه به دلیل رکود بازار مسکن، قیمت مسکن هایی که معامله می شوند کمتر از قیمت حقیقی آن است.
چه مدل تجارتی راه اندازی کنیم؟

مدل تجارت شما بستگی به عوامل مختلف دارد که برخی از آنها عبارتند از:
اگر سرمایه اولیه چند صد میلیونی دارید می توانید وارد صادرات شوید؛ اما اگر سرمایه اولیه کمتر از پنجاه میلیون تومان دارید بهتر است در بازار داخلی شروع به تجارت کنید.

  1. میزان وقت و انرژی شما.
  2. هر مدل تجارت وقت و انرژی خاص خودش را می طلبد.
  3.  میزان درآمد مطلوب شما.
  4. اگر به دنبال درآمدهای میلیاردی هستید باید سراغ صادرات بروید و اگر هدف تان درآمد میلیونی هست می توانید از طریق تجارت داخل به آن برسید.

ره صد ساله یک شبه رفتن ممنوع:
در عصر حاضر چون سرعت پیشرفت و تکنولوژی بسیار بالاست، اکثر نسل جوان دوست دارند که در عرض یک شب به موفقیت برسند. در حالی که موفقیت و رسیدن به ثروت پله به پله و گام به گام است؛ تا زمانی که این پله ها یکی پس از دیگری طی نشود، رسیدن به موفقیت محال است.

هیچ فردی نیست که یک شبه ره صد ساله را رفته باشد و به موفقیت و ثروت رسیده باشد؛ یقینا روزها و ماه ها و سال ها تلاش کرده تا به موفقیت رسیده است اما چون شما سعی و تلاش او را نمی بینید و فقط موفقیت او را می بینید، فکر می کنید که او در یک شب به موفقیت رسیده است.

یک ورزشکار برای قهرمانی در المپیک چهار سال زحمت شبانه روزی می کشد تا بتواند به عنوان قهرمانی المپیک دست یابد؛ اما بیننده تلویزیونی فقط مسابقات المپیک او را مشاهده می کند.

مدل های رایج تجارت:

  1. فروشگاه اینترنتی.
  2. صادرات.
  3.  تجارت بین الملل.
  4.  تجارت داخلی.

فروشگاه اینترنتی:
مجموعه آراد به هیچ تاجری توصیه نمی کند که سراغ فروشگاه اینترنتی برود؛ چون به جزء چند برند مطرح در ایران مثل دیجی کالا سایر فروشگاه های اینترنتی ماهیانه کمتر از ده میلیون تومان درآمد دارند.

تعریف صادرات:
چنانچه کالا شما در ایران باشد اما مشتری شما در خارج از ایران باشد و شما آن کالا را به مشتری که در خارج از کشور است بفروشید، این مدل تجارت را صادرات می گویند. ضمن اینکه تجار خارجی کمتر دنبال فریب و خدعه در معامله هستند.

تعریف تجارت داخلی:
چنانچه کالا و مشتری شما در ایران باشد، و شما آن کالا را به مشتری بفروشید به این مدل تجارت، تجارت داخلی می گویند.

تعریف تجارت بین الملل:
در تجارت بین الملل کالا و مشتری در ایران نیست؛ مثلا کالا در ترکیه است و مشتری در آلمان و شما کالا را از ترکیه به آلمان می فرستید؛ به این مدل تجارت بین الملل می گویند.

تعریف واردات:
در واردات کالا در غیر ایران است و شما آن را می خرید و وارد ایران می کنید به این مدل تجارت، واردات می گویند. در واردات مشتری ایرانی و تامین کننده خارجی است.

بزرگ ترین عیب واردات:
بزرگ ترین عیب واردات این است که شما باید به دلار پول دهید تا کالا را بخرید و وارد ایران کنید و آن کالا را به ریال در داخل ایران بفروشید؛ و چون سالهاست که ارزش دلار نسبت به ریال خیلی بیشتر است واردات برای تجار به صرفه نیست.

واردات در سال هایی که قیمت دلار هزار تومان بود بسیار به صرفه بود نه الان که قیمت دلار شانزده هزار تومان است.

برای تجارت چقدر سرمایه لازم است؟
یکی از باورهای غلط این است که اکثر افراد فکر می کنند برای تجارت سرمایه بسیار زیادی لازم است؛ در حالی که با کمترین سرمایه می توان کسب و کاری را راه اندازی کرد و به پول رسید.

سرمایه برای تجارت صرفا پول نیست؛ گاهی نیاز است شما دوره های مختلف مثل فن بیان بگذرانید و از آموزش های رایگان استفاده کنید تا به مهارت هایی دست یابید.

سرمایه اولیه برای تجارت بستگی دارید به ابزارها و زیرساخت هایی که می خواهید از آنها برای تجارت تان استفاده کنید.

نقش تبلیغات در تجارت:
هر شرکت و برندی که بیشتر تبلیغ کند پول بیشتری هم به دست خواهد آورد؛ چون تبلیغات نوعی رسانه است که باعث می شود افراد بیشتری آن تبلیغ را مشاهده کنند.

بنابراین عامل افزایش فروش، تبلیغات و دیده شدن بیشتر است و تبلیغ بیشتر نیازمند پول و سرمایه بیشتر است. هیچ شخص و شرکتی رمز و رازهای تبلیغات را به شما نمی آموزد؛ چون شرکت های تجاری و تبلیغاتی دوست دارند شما رشد نکنید و همیشه ضعیف باقی بمانید.

مشخص کردن ترس ها:
شما باید ترس های خود را مشخص کنید و بر روی کاغذ یادداشت کنید و سعی کنید به آن ترس یک پاسخ مثبت دهید.

به نتایج مثبت کاری که از انجامش ترس دارید، فکر کنید تا انگیزه ای در شما برای انجام آن کار به وجود آورد.
اولین ترس کسی که وارد تجارت می شود این است که آیا در تجارت موفق می شوم؟

سعی کنید به این سوال جواب معکوس دهید؛ چرا موفق نشوم؟ مگر دیگران که موفق شدند چه امتیاز خاصی داشتند که من ندارم؟

چگونه ریسک را کم کنیم؟
برای کم کردن ریسک باید نکات زیر را رعایت کنید

  1.  سرمایه گذاری متعارف داشته باشید.
  2. معنای سرمایه گذاری متعارف این است که همه سرمایه خود را وارد کسب و کارتان نکنید.
  3. برای کم کردن ریسک میزان آموزش تان را افزایش دهید.
  4.  بعد از آموزش، اقدام کنید؛ اگر شما شیوه مذاکره را یاد بگیرید پس از یادگیری، شروع به مذاکره کنید و مباحث تئوری را عملیاتی کنید یقینا زودتر به موفقیت می رسید.
  5.  برای کم کردن ریسک از مشورت های مشاورهای خبره استفاده کنید.
  6.  به سود کم قانع باشید.

ابتدا فقط لمس کنید که این تجارت برای شما سودآور است و بعد تمام تلاش تان را انجام دهید.

پس انداز ممنوع:
پس انداز یعنی نگه داشتن و ذخیره کردن پول؛ پس انداز هیچ گاه سودآور و پولساز نیست؛ پول باید همیشه در جریان باشد، پول است که پول می آورد.

بازاریابی مشتری:
یکی از روش های مرسوم گذشته بازاریابی مشتری بود؛ این روش این گونه است که شما باید دنبال مشتری بگردید و او را متقاعد کنید که محصول شما را بخرد.

تنها راه فروش بیشتر:
تنها راه فروش بیشتر برندسازی است؛ با برندسازی مشتری حاضر می شود پول بیشتری به شما بدهد. مشتری اگر شما را یک برند نداند، هرگز حاضر نمی شود خرید کلانی از شما کند و پول زیادی به شما دهد.

مهم ترین شاخصه برندسازی:
تبلیغات مهم ترین شاخصه برندسازی است

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>