اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمک

صادرات نمک:
صادرات نمک صادرات، امری حیاتی برای تجارت هر کشور است. ایران با داشتن 68 نوع ماده معدنی، از نظر تنوع ذخائر، رتبه دهم را دارد.در حال حاضر، بیش از 70 درصد نمک در ایران از معادن گرمسار استخراج می‌شود که قسمتی از آن به صورت سنگ مصرف می گردد.

نمک ماده ای معدنی با ذخیره نامحدود در جهان است که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف ازجمله پتروشیمی دارد. ایران از لحاظ تنوع معادن نمک در رتبه 8 قرار دارد. از نظر تولید و استخراج نیز جزء هفت کشور اول دنیا می‌باشد.

سهم ایران از نمک صادراتی جهانی، کمتر از 3درصد می باشد. چین بزرگ ترین تولیدکننده نمک در جهان است. پس از چین، امریکا و هند رده های دوم و سوم بزرگ ترین تولیدکنندگان نمک جهان را به دست آوردند.

نمک

صادرات نمک:
عراق طی سال های اخیر به عنوان مهم ترین بازار صادراتی ایران به شمار می رود. افریقا از نظر ذخیره نمک ضعیف است، به همین دلیل می تواند بازار مناسبی برای صادرات نمک ایران باشد.

امارت، قطر و عراق بازارهای صادراتی ایران هستند. هرچند ذخیره نمک در عراق نیز وجود دارد. ولی به علت مسائل خاص عراق سرمایه گذاری در این بخش انجام نشده، به همین دلیل بازار مناسبی برای صادرات نمک ایرانی است.

عمده صادرات نمک ایران به کشورهای ارمنستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و امارت متحده عربی انجام می‌گیرد.

نمک

مناطق استخراج نمک در ایران:
معادن نمک ایران در مناطق مختلف و دریاچه های مختلف از جمله دریاچه قم و ارومیه ذخایر بسیاری از این ماده معدنی را در اختیار دارد.

دریاچه ارومیه بزرگ ترین ذخیره نمک دریاچه ای کشور را دارد ولی به علت مشکلات پیش آمده کیفیت نمک در این دریاچه دستخوش تغییر شده و کاهش یافته است. تقریباً نزدیک به 40 معدن فعال در این منطقه قرار دارد که از آن ها روزانه حدود 10 هزار تن نمک استخراج می گردد.

برای حفظ ید در نمک یددار، باید نمک را در مدت کمتر از یک سال مصرف کرد. آن را دور از نور و رطوبت، و در ظرف های در بستهٔ پلاستیکی، چوبی، سفالی یا شیشه ای تیره نگهداری کرد.

همچنین هنگام پخت غذا، بهتر است نمک در انتهای پخت اضافه شود تا ید آن تا حد امکان حفظ شود. نمک (Salt) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 250100 شناخته می شود.

لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمی توان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالا ها را که مرتبط به کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعداد های بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.

تمام گزارشات زیر براساس آنچه تا پایان سال 2018 میلادی در گمرکات اظهار و ثبت شده، درج شده است.
تلاش بر این است که با مطالعه این گزارشات فضای تجاری محصول مدنظرتان را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتر اسباب نتیجه گیری قوی تر را برای تجارت خود فراهم آورید.

نمک

آمار صادرات نمک:

  • هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.
  • رقم کل صادرات: 3,155,067,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 3 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 24 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 3,211 KM.

نمک

آمار واردات نمک:

  • هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است.
  • رقم کل واردات: 4,193,833,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 1 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 15 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 4,142 KM.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>