اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تنگستن

تنگستن (Tungsten) از فلزات واسطه می باشد. اگرچه طبیعت فیزیکی (دمای ذوب بالا، چگالی بالا، فشار بخار پایین و غیره) دلیل اصلی گسترش کاربردهای تنگستن می­ باشد اما خواص شیمیایی آن نیز مهم بوده و یکی از عوامل تعیین­ کننده استفاده آن در محیط­ های مختلف می­ باشد.

نکته قابل توجه این است که این خواص می­ تواند کاملا متضاد هم باشند. به­ عبارت دیگر، تنگستن هم می­ تواند به مانند یک فلز نجیب در برابر بسیاری فلزات و ترکیبات تا دماهای بالا مقاوم باشد که این رفتار قابل مقایسه با بیش­تر سرامیک ها و شیشه­ ها بوده و پایداری خوبی نیز در برابر بسیاری از فلزات مذاب داشته و از سوی دیگر، علاوه بر عناصر و ترکیبات شیمیایی با عوامل بی­شماری واکنش می­ دهد. به عنوان مثال؛ در دمای محیط به شدت مورد هجوم فلوئورین قرار گرفته و در کم­تر از 100 درجه سانتی گراد در مخلوط اسید نیتریک- هیدروفلوریک و محلول­های قلیایی حاوی عوامل اکسنده قابل ­حل می­ باشد.

تنگستن زمانی که در معرض هوا قرار می گیرد، تشکیل یک اکسید محافظ به صورت جذب سطحی اکسیژن می­ دهد. این فلز به­ طور معمول با اکسیژن تلفیق شده و تشکیل اکسید تنگستن WO3 زرد رنگ را می دهد. در هوای آزاد تا دمای 350ºC پایدار بوده اما در دماهای بالاتر از 400 درجه سانتی گراد شروع به اکسید شدن می ­­نماید. در اثر اکسید شدن پوسته نازکی از اکسید آبی رنگ تنگستن بر سطح تشکیل شده که از اکسیداسیون بیش­تر تنگستن جلوگیری می­کند.

این فلز در حرارت معمولی و در شکل ناخالص شکننده است. برخی از کانی­ های تنگستن خاصیت مغناطیسی دارند. نکته دیگر آن­که در حضور اکسیژن، تنگستن در دمای 500 تا 600 درجه سانتیگراد می­ سوزد. این عنصر در سرما در حضور اسید پایدار است و در دماهای بالاتر تنها کمی تأثیر می ­پذیرد.

خواص اتمی، فیزیکی و شیمیایی:

تنگستن

خواص فیزیکی، مکانیکی و حرارتی:

تنگستن بالاترین دمای ذوب را در میان تمام فلزات دارا می­ باشد که تنها از کربن عنصری و مونوکاربیدهای فلزی نیوبیوم، زیرکونیوم، تانتالیوم و هافنیم کم­تر است. در کنار این خصوصیت منحصر به فرد، انرژی پیوندی بسیار بالا خصوصیات شیمیایی ویژه­ ای را نیز برای این عنصر فراهم نموده است. به ­عنوان مثال تنگستن دارای کم­ ترین فشار بخار، کم­ترین تراکم پذیری در میان تمام فلزات است. این عنصر هم­چنین دارای چگالی بسیار بالا، ضریب الاستیسیته بالا، انبساط دمایی پایین و رسانایی دمایی بالا می­ باشد.

اندازه دانه­ ها و ساختمان آن­ها تأثیر شدیدی بر خواص مکانیکی تنگستن می­ گذارد، این فلز در برابر تغییر شکل دادن مقاومت بالایی داشته و همچنین ضریب بالای الاستیسیته و دمای تبلور مجدد بالایی دارد. در میان عناصر تنها رنیوم دارای مقاومت دمایی بیش­تر از تنگستن است.

تنگستن در میان تمامی فلزات تقریبا بالاترین چگالی را دارد. چگالی مواد زینترشده تنگستنی مختلف می­ تواند بسیار متفاوت باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
ع معین:
برای من فوقالعاده بود یک یادآوری مناسب مختصر و مفید بدون حاشیه‌های بی‌مورد
رسول صلواتی:
اول از همه شکر این نعمت بزرگ که طبیعت دارد و دوم هم باز تشکر از این دانشمندان و عوامل و اساتید بشری که با کشفیات خود موجب بهره وری از این نعمت بزرگ شده اند و ولی حیف که نتیجیه کار که پیشرفت و تکنولوژی است در دست آ دم های نارو صفت و بد کردار قرار بگیرد مثلا یکی مثل پوتین که نژاد پرستی را انداخته و جنگ را انداخته و یکی دیگر مثل دولت وقت آمریکا که اجازه داده مردمش با تفنگ همدیگر را بی خانمان کنند و بکشند و این یعنی انگار بعضی چیزها جای خود را اشتباه به اشخاص اشتباه داده است و به نظر من اگر یک دانشمند فهمیده و انسان حاکم باشد بهتر از صد دیکتاتور است و اما کار بر عکس است و کم سوادان حکومت را سوار شدن
علی:
فلز. تنگستن درچرخخیاطی ،vesuvدر کف که دارای ماده شنگرف میباشد با عملیات تبخیر خاج میگرد آیا این عملیات بر روی خود تنگستن اجرا میشود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>