اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات شیشه به عراق: 
صادرات شیشه به عراق ثبات و امنیت اقتصادی و افزایش قیمت کالاهای وارداتی علل عمده صادرات ایران به کشور عراق است. یکی از بهترین ابزار برای توسعه ی اقتصاد و توسعه ی صنعت افزایش صادرات است.

کشور عراق دومین منابع ذخایر نفتی جهان را داراست. بصره عراق نزدیکترین بازار صادراتی به ایران می باشد و فاصله آن تا آبادان 20 کیلومتر است،

که نزدیکی مرز بصره به ایران، صادرات به عراق را تسهیل می نماید و این امر باعث اهمیت در بحث تامین مواد غذایی بازار عراق شده است. و جزء مزیت های مهم صادراتی به عراق از سوی ایران محسوب می‌شود.

برای نفوذ کالا به بازار هدف علاوه بر قیمت به شاخص تولید برای بازار، مکان یابی توزیع، نوع و شکل قابل ارائه محصول، انجام روش های ترویجی و تبلیغاتی و انجام سرمایه گذاری مشترک، باید توجه ویژه شود.

صادرات شیشه به عراق:
با توجه به شروع بازسازی های عمرانی در عراق می توانیم در صنایع مختلف ساختمانی اعم از شیشه، کاشی و سرامیک، سنگ، و … صادرات داشته باشیم.

در حال حاضر به 31 کشور جهان همچون ترکیه، هند، عراق، ایتالیا و برخی از کشورهای اروپایی صادرات شیشه داریم. اما عمده صادرات ما به کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان، ترکمنستان و … است.

در بخش صنایع ساختمانی همچنان 50 درصد ظرفیت قابل صدور کالاهای این بخش از ایران به عراق خالی است. این کالاها شامل کاشی، سرامیک، آجر، سنگ تراش خورده، شیشه برای تزیینات داخلی، لوازم ظرفشویی و شیرالات ساختمانی است.

علل افزایش صادرات شیشه:

  • یکی از دلایل که توانسته رقابت پذیری تولیدکنندگان ایرانی در صنعت شیشه را افزایش دهد. دستیابی به فناوری استفاده از پوشش های چند منظوره جذب و ذخیره گرما است.
  • از دیگر دلایل افزایش صادرات شیشه می توان به هزینه های تولید پایین تر در مقایسه با دیگر کشورها اشاره کرد.
  • موقعیت جغرافیایی مناسب برای تأمین تقاضای کشورهای آسیایی و آفریقایی، از دیگر مواردی است که رقابت پذیری تولیدکنندگان ایرانی صنعت شیشه و آینه را افزایش داده است.
  • همچنین به دلیل داشتن تکنولوژی فلوت که آخرین تکنولوژی صنعت شیشه است از محصولات صادر شده ایران استقبال خوبی می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
خانم شمس:
من ایرانی ساکن عراق هستم میخاستم واسطه صادرات ایران به عراق باشم میتونید کمکم کنید موفق بشم در زمینه شیشه به تجار شیشه در عراق دسترسی دارم
علیرضا فردحسینی :
سلام من شرکت تولیدی شیشه سیکوریت دارم میخواستم بدونم چطوری میتونید کمکم کنید در خصوص صادرات ممنون
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>