اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مالیات حقوق

هر شخصی که شاغل به حساب بیاید و حقوق و دستمزد دریافت کند و همین طور از بیمه تامین اجتماعی استفاده کند، لازم است مقداری از درآمد خود را به وزارت دارایی و اقتصاد بپردازد که به آن مالیات بر حقوق می گویند.مقدار مالیات بر حقوق هر ساله با توجه به وضعیت اقتصادی، کسادی بازار، میزان تولید و یا تورم در کشور تغییر می کند.

محمد قاسم پناهی، مدیر سازمان امور مالیاتی طی دستورالعملی، تعرفه مالیات برحقوق و همین طور مقدار معافیت سالانه ی حقوق سال 1398 را بیان کرد.

طبق بند اول تبصره 6 قانون بودجه سال 98، مالیات حقوق کارگران دو میلیون و هفتصدو پنجاه هزار تومان اعلام شد. یعنی کسانی که حقوق آن ها ماهانه دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان و کمتر است نیازی نیست مالیات بپردازند.

معافیت مالیات حقوق

براساس ماده 84 قانون مالیات های مستقیم، سقف معافیت مالیات بردرآمد سال 98، سی و سه میلیون تومان است.به این ترتیب هرشخص اگر سالانه از سی و سه میلیون تومان در آمد بیشتری داشته باشد موظف است بر اساس میزان مالیات تصویب شده در سال 98، مقداری از حقوق خود را به عنوان مالیات بپردازد.

در ضمن در بند اول تبصره 6 قانون بودجه نکته ی دیگری نیز وجود دارد که کسانی که بالاتر از مبلغ دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان حقوق می گیرند، مالیات برای آن ها با روش پلکانی محاسبه می شود.

مالیات حقوق

محاسبه پلکانی مالیات بر حقوق

برای پرداخت مالیات پنج پله بین 10 تا 35 درصد، لحاظ شده است.لازم به ذکر است دولت تنها دو پله برای مالیات بر درآمد در نظر داشت که در لایحه ی پیشنهادی خود به مجلس واگذار کرده بود که نمایندگان به اضافه ی ایجاد تغییراتی در سقف معافیت مالیاتی، پله های مالیاتی را هم به صورت آشکارتری به تصویب رساندند.

  1. پله نخست حقوق بالاتر از 2 میلیون و 750 هزار تومان تا یک و نیم برابر حداقل حقوقی که معاف از مالیات است، یعنی ماهانه تا 4 میلیون و 125 هزار تومان، موظف به پرداخت 10 درصد مالیات است.
  2. پله دوم از حقوق یک و نیم برابر 2 میلیون و 750 هزار تومان تا دو و نیم برابر آن، معادل ماهیانه 4 میلیون و 125 هزار تومان تا 6 میلیون و 875 هزار تومان، باید 15 درصد مالیات بدهد.
  3. پله سوم از دو و نیم برابر سقف معافیت مالیاتی تا چهار برابر که می شود ماهانه از 6 میلیون و 875 هزار تومان تا 11 میلیون تومان، مشمول پرداخت 20 درصد مالیات می باشد.
  4. پله چهارم از چهار برابر سقف معاف از مالیات تا 6 برابر آن که می شود 11 میلیون تومان تا 16 میلیون و پانصد هزار تومان، 25 درصد مالیات را باید بپردازند.
  5. پله پنجم که حقوق بیشتر از 6 برابر سقف معافیت مالیاتی معادل ماهانه 16 میلیون و پانصد هزار تومان به بالا را شامل می شود، 35 درصد مالیات پرداخت می کنند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>