اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسپانیا

صادرات به اسپانیا:
اگرچه صادرات به اسپانیا همیشه از ایران انجام می شده اما این تجارت فقط شامل محصولاتی خاص مانند زعفران و پسته بوده است.

اقتصاد اسپانیا چهاردهمین اقتصاد بزرگ دنیاست. اسپانیا همچنین پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا بوده و رتبه چهارمین اقتصاد بزرگ در میان اقتصادهای حوزه یورو را بخود اختصاص داده است.

این کشور از پایه های قوی و متنوع صنعتی برخوردار بوده و یکی از بزرگ ترین مقاصد توریستی جهان محسوب می شود. اسپانیا عضو اتحادیه اروپا، یورو گروپ، سازمان تجارت جهانی (WTO)، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و برخی دیگر از سازمان های اقتصادی است.

آشنایی با کشور اسپانیا:

اسپانیا


اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال (به طول 1214 کیلومتر) طولانی ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است.

اسپانیا به عنوان یکی از اعضای ناتو در فعالیت های امنیتی چند جانبه بین المللی شرکت داشته است. عضویت این کشور در اتحادیه اروپا یکی مهم ترین بخش های سیاست خارجی اسپانیا است. حتی در مواجه با بسیاری از بحران های فراروی کشورهای اروپای غربی، اسپانیا ترجیح داده است تا اقداماتش را با سازوکارهای سیاسی اتحادیه اروپا هماهنگ کند.

اسپانیا روابط ویژه خود را با فیلیپین و کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی حفظ کرده است. سیاست روابط خارجی اسپانیا با این کشورها بر پایه ایجاد و تقویت یک جامعه ایبری-لاتین و تقویت روابط زبانی، فرهنگی، بازرگانی و تاریخی بین شبه جزیره ایبریا و کشورهای آمریکای لاتین استوار است.

بر اساس پژوهش های انجام شده در سال 2005 (1384) اسپانیا از نظر کیفیت زندگی پس از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، بریتانیا و کره جنوبی در بین ده کشور نخست جهان قرار دارد.

اقتصاد و درآمد اسپانیا:

اقتصاد اسپانیا

اقتصاد سرمایه داری مختلط اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان، پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو می باشد. پساز گذشت دوره بحران اقتصادی در اوایل دهه 1990 اسپانیا شاهد رشد اقتصادی خوبی بود.

این رشد اقتصاد بالا به دولت کمک کرد تا بدهی های خارجی اش را کاهش دهد و همچنین باعث شد نرخ بیکاری در این کشور به طور قابل توجهی کاهش یابد. در سال 1999 (1378) اسپانیا در شرایطی به منطقه یورو پیوست که بودجه دولت متعادل و نرخ تورم تحت کنترل بود.

اقلام عمده صادراتی کشور اسپانیا عبارت است از اتومبیل، اجزا و قطعات وسایل نقلیه، مواد غذایی مختلف، دارو، کالا های مصرفی و غیره است. و بزرگ ترین وارد کننده های کالا از اسپانیا نیز کشور های فرانسه، آلمان، پرتغال، ایتالیا، انگلیس و آمریکا هستند.

با وجود این که 17٪ سطح زیر کشت زمین های کشاورزی در اسپانیا به روش آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما 40 تا 45 درصد ارزش خالص کل محصولات و 50 درصد حجم کل صادرات مربوط به این بخش از کشاورزی است. بیش از نیمی از مساحت زیر کشت در این بخش به ذرت، درختان میوه و تره بار اختصاص دارد. دیگر محصولات شامل انگور، پنبه، چغندر قند، سیب زمینی، حبوبات، زیتون، انبه، توت فرنگی، گوجه‌فرنگی و علوفه دام می باشد.

صادرات زعفران ایرانی به اسپانیا:

زعفران

ایران با داشتن بیش از 95 درصد تولید زعفران، محصولش را به 45 کشور جهان صادر می کند. کشور اسپانیا با اختصاص حدود یک چهارم واردات این محصول ایرانی یکی از کشورهایی است که بیشترین سهم را در تجارت خارجی زعفران ایرانی دارد. اسپانیا زعفران ایرانی را به 140 کشور دنیا، به نام خود، صادر می کند، اینکه اسپانیا زعفران ایرانی را با نام خودش صادر می کند به تأیید یکی از اعضای شورای ملی زعفران رسیده است و این گونه بخش قابل توجهی از صادرات به اسپانیا در حوزه زعفران صورت می گیرد.

مقصد انواع زعفران ایرانی، کشورهایی مانند آلمان، اتریش، اردن، اسپانیا، استرالیا، استونی، اسکاتلند، افغانستان، امارات متحده عربی، انگلستان، بحرین، بلژیک، بوسنی، تایوان، ترکیه، چین، سنگاپور، سوئد، سوئیس، عراق، عربستان سعودی، عمان، فرانسه، فیلیپین، قطر، کانادا، کویت، موریس، ویتنام، هلند، هنگ‌کنگ، ایتالیا، نپال، مالزی، هند، ژاپن، سریلانکا، مجارستان، آذربایجان است، که البته خودِ کشور اسپانیا نیز با اختصاص حدود یک چهارم از کل صادرات این محصول ایرانی، خود یکی از کشورهایی است که بیشترین سهم را در تجارت زعفران ایرانی دارد، همچنان بازارهای ناشناخته بسیاری وجود دارد که ایران می تواند زعفرانش را در آنجا عرضه کند.

شرکت های اسپانیایی در زمینه های گوناگونی فعال هستند. مهم ترین آن ها عبارتند از ایبردرولا که یکی از بزرگ ترین شرکت فعال در زمینه انرژی های برگشت پذیر می باشد.

شرکت های تلفونیکاٰ، ابنگوا، موندراگون، مویستار، هیسدسات، ایندرا که در زمینه فناوری ارتباطات متخصص هستند؛ شرکت های کونستروکسیونس ای اوکسیلیار د فروکاریلس و تالگو که در صنعت راه آهن و ترابری‌ریلی فعالند؛ شرکت های نساجی مانند ایندیتکس، شرکت های پتروشیمی مانند رپسول و شرکت‌های فعال در زمینه ساخت زیربناها مانند فروویال، آکسیونا، گروه آسی اس، اوبراسکون هارته لاین و فومنتو د‌کونستروکسیونس ای کونتراتس؛ با ذکر این نکته که 60 درصد شرکت های بین المللی فعال در زمینه زیربناهای حمل و نقل اسپانیایی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
جهانگیر رضایی :
سلام و ارادت محصولات پلاستیکی برای صادرات به اسپانیا خوب است ؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>