اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از مهم ترین اهداف و نتایج به وجود آمدن ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین، جایگزینی با ارزهای رایجی چون دلار، یورو و … است. ارزی که برای تراکنش های روزانه مردم در سراسر جهان و همچنین جایگزین مناسبی برای تمامی ارزهای رایج برای مبادلات تجاری باشد. البته بعضی اعتقاد دارند که چنین واقعه ای هرگز رخ نخواهد داد در صورتی که گروهی دیگر معتقدند که با شرایط اقتصادی جهان امروز حضور ارزهای دیجیتالی امری اجتناب ناپذیر است.

اگرچه کاربران ارزهای دیجیتالی به سادگی می توانند با یکدیگر داد و ستد انجام دهند، اما هنوز وابسته به ارزهای رایج هستند. زیرا تنها در برخی موارد اندک کاربران می توانند با ارزهای دیجیتالی محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند. با اینکه جایگزینی ارزهای رایج با ارزهای دیجیتالی در یک مدت زمان کوتاه غیرقابل امکان به نظر می رسد، چرا نباید تلاش کرد تا این سیستم مالی و تراکنش های بانکی را بهبود بخشید تا کاربران در یک فضای قابل اعتمادی به تجارت و داد و ستد های مالی خود بپردازند؟

از نگاهی می توان گفت جهان رمزنگاری شده به ایده رشد کردن در کنار سیستم بانکداری سنتی عادت کرده است. شاید به طور کلی با این هدف پیش می رود که سیستم سنتی بانکداری و دنیای رمزنگاری را با هم ادغام کند. در همین زمینه خیلی از پروژه ها در فضای ارزهای دیجیتالی و رمزنگاری شده طراحی و ساخته می شوند. پروژه هایی که تلاش دارند تا کاربران به همان سادگی که در گذشته با ارزهای رایج داد و ستد انجام می داده اند اکنون نیز قادر به تجارت با ارزهای دیجیتالی باشند.

سکه های پایدار (Stable Coin) چیست؟
سکه های پایدار یک نوع ارز دیجیتالی هستند که براساس تکنولوژی بلاک چین کار می کند. ارزش این ارز نه تنها براساس قیمت گذاری نفت، طلا و ارزهای رایج ارزش گذاری می شود بلکه این موارد به صورت پشتوانه ی غنی برای این ارز دیجیتالی نیز محسوب می شود. به همین دلیل سکه های پایدار ارزش برابری را با پشتوانه خود حفظ و باعث تلطیف نوسان های رایج در ارزهای دیجیتالی می شوند.

تتر (USDT) یک نمونه ی بارز از سکه های پایدار با پشتوانه ی دلار آمریکا است. با تتر کاربران مجاز به انجام تراکنشهای مالی خود با دلار آمریکا هستند از همین روی ارزش این توکن براساس میزان دلار موجود در حساب بانکی به عنوان پشتیبان ارزش میابد به گونه ای که با رشد صعودی و نزولی دلار آمریکا هم سو است.

از آنجایی که USDT به عنوان یک سکه ی پایدار قابل اعتماد به مدتی طولانی مورد استفاده قرار می گرفته است، شایعات اخیر در رابطه با مشروعیت این پروژه و اتهاماتی در رابطه با کمبود پشتوانه ی مالی، باعث عدم اعتماد تعداد گسترده ای از کاربران شده است. کمبود اعتماد و نقدینگی به عنوان پشتوانه، نقش اساسی در راه رشد و تعالی این سکه پایدار ایفا می کنند.

به همین دلیل TRUE USD به عنوان یک پروژه در راستای ایجاد سکه ای پایدار که راه حلی باشد برای برطرف کردن دو معظل کمبود اعتماد و نقدینگی راه اندازی شد. از آن روی که عمر چندانی از آغاز این پروژه نمی گذرد TRUE USD در تلاش است تا به نهایت استاندارد مورد نظر دست یابد.

TRUE USD چیست و چگونه عمل می کند؟
سایت رسمی TRUE USD در تعریف خود چنین اذعان دارد: ما یک سکه ی پایدار ساده می خواهیم، بدون نیاز به تائید و اعتماد به یک حساب بانکی، یک شرکت و یا یک الگوریتم خاص.

برخلاف سیستم گذشته که در آن تنها یک حساب بانکی توسط یک شرکت خاص مورد ارزیابی قرار می گرفت، در سیستم TRUE USD دلار آمریکا در حسابهای بانکی شرکتهای مختلف قابل اعتمادی که قرار داد شخص ثالث را امضا کرده اند، قرار خواهد گرفت. میزان دارایی این حسابهای بانکی هر روزه منتشر و هر ماه حسابرسی می شود. سیستم ذخیره سازی USD این اطمینان را به کاربران می دهد که آن ها می توانند اعتماد کاملی به TRUE USD داشته باشند. درحقیقت پشتوانه مالی که نقش یک ضمانت نامه را ایفا می کند به صورت مرکزی که در گذشته رایج بود ذخیره سازی نمی شود و این امر باعث می شود تا تمامی کاربران و شرکای مالی به آن حساب دسترسی و برای آنها قابل رویت باشد.

اگر کاربری بخواهد TRUE USD را از طریق درخواست آنلاین دریافت کند، باید از مرحله ی KYC/AML گذر کند. وقتی این کنترل و آزمون کامل شد، می توانند دلار را به یکی از شرکتهای شریک در پروژه TRUE USD ارسال کنند. هنگامی که تراکنش مورد نظر توسط شرکت ها مورد بررسی و تائید قرار گرفت، APL کاربران براساس یک قرار داد هوشمند ایجاد خواهد شد و توکن TRUE USD به نسبت 1:1 برای کاربر واریز خواهد شد.

توکن ها می توانند به کیف پول منتقل و یا به عنوان مبلغ پرداختی استفاده شوند و از طرفی دیگر می توانند مثل ارزهای دیجیتالی دیگر با سود و مزایای ارزهای رایج کاربرد داشته باشند. این ویژگی باعث پایین آمدن کارمزد تراکنش و زمان نقل و انتقال پول می شود. کاربران می توانند پول خود را به دلار آمریکا تبدیل و بر اساس سیستم قرار داد هوشمند با توکن های TUSD تراکنش مورد نظر خود را انجام دهند. این سیستم نوین با استفاده از APL های گوناگون در یک محیط غیر متمرکز کار می کند و به کاربرانی که از دلار استفاده می کردند، این امکان را می دهد تا در این فضا هم کارهای خود را انجام دهند.

TRUE USD را چگونه استفاده کنیم؟
TUSD برای چندین هدف از جمله سرویس های ساده مالی و تجارت و بازرگانی آنلاین ساخته شده است. اگرچه زیربناهای گوناگونی برای توکن TUSD و همینطور دیگر سکه های پایدار در حال پیدایش می تواند ساخته شود، اما هدف اصلی این پروژه جایگزین کردن دلار آمریکا با یک ارز دیجیتالی برای مبادلات و تبدیل ارزها است. در حال حاضر نمونه بیترکس (Bittrex) قابلیت تبدیل USDT به TUSD را ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می دهد که تتر را به TUSD تبدیل کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>