اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

EOS یک پلتفرم بلاک چین برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز (dapps) می باشد که عملکردی مشابه با اتریوم دارد. این پلتفرم، مجموعه خدمات و عملکردهایی مشابه با سیستم عامل ارائه می دهد که برنامه های غیرمتمرکز می توانند از آن استفاده کنند، در نتیجه توسعه برنامه های غیرمتمرکز آسان تر می شود. ایده پشت EOS، گردآوری بهترین ویژگی های تکنولوژی قراردادهای هوشمند مختلف نظیر امنیت بیت کوین و پشتیبانی از رایانش اتریوم در یک پلتفرم است. این پلتفرم برنامه غیرمتمرکز برای کاربران عادی می باشد تا اقتصاد بلاک چین را تقویت کند.

نحوه کار EOS
چشم انداز EOS ایجاد یک پلتفرم برنامه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین می باشد که بتواند به طور ایمن و روان هزاران تراکنش در ثانیه را کنترل کرده و تجربه ای جدید در دسترس توسعه دهندگان برنامه ها، کارآفرینان و کاربران قرار دهد. هدف EOS فراهم کردن سیستم عاملی کامل برای برنامه های غیرمتمرکز درون وب از طریق ارائه خدماتی نظیر تایید کاربر، ذخیره ابری و میزبانی سرور می باشد.

معتبر بودن
شبکه EOS، پلتفرم آماده استفاده برای برنامه ها می باشد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد به سیستم تایید اعتبار وارد شوند. از ویژگی های این شبکه، ارائه حساب های کاربری با هر سطح دسترسی و ذخیره ایمن داده های کاربر به صورت محلی است. در این پلتفرم می توان دسترسی به دیتابیس را به حساب های کاربری مختلف داد و داده های کاربر را بر روی یک دستگاه خارج از بلاک چین ذخیره کرد. بازیابی حساب های کاربری دزدیده شده با روش های مختلف اثبات هویت نیز در این سیستم گنجانده شده است.

نگه داری داده ها در فضای ابری
میزبانی سرور و ذخیره در فضای ابری (کلود) بخشی از سیستم EOS می باشند. این موضوع بدان معنا است که توسعه دهندگان برنامه ها می توانند با استفاده از امکانات میزبانی، فضای ابری و پهنای باند دانلود که همگی توسط سیستم ارائه شده اند، برنامه ها و رابط های کاربری اینترنتی را ایجاد و اجرا کنند. این مورد به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ایده های خود را بدون دغدغه برای برقراری امنیت حافظه و پهنای باند عملی کنند. توسعه دهندگان قادر خواهند بود به طور مستقیم از EOS برای تحلیل فضای حافظه و پهنای باند استفاده کنند و به هر میزانی که بخواهند می توانند برای برنامه های مشخص، محدودیت استفاده تعریف کنند. این خدمات توسط توکن های EOS انجام می شود.

افزایش مقیاس پذیری
اکثر بلاک چین های رایج نظیر بیت کوین و اتریوم از ویژگی اجماع روی وضعیت استفاده می کنند، به این معنا که هر گره در شبکه می تواند وضعیت موجود در کل بلاک چین را به منظور جلوگیری از کلاهبرداری و تایید تراکنش ها، بررسی و تایید کنند. هنگامی که یک بلاک جدید به بلاک چین اضافه شود، گره های شبکه همه تراکنش ها را از آن بلاک گرفته و وضعیت همه آدرس های همراه با آن تراکنش ها را به روز رسانی می کند. هنگام استفاده از اجماع روی رویدادها، تمرکز بر روی تراکنش ها می باشد. در این حالت، گره ها به جای بررسی وضعیت شبکه، مجموعه رویدادهای رخ داده را بررسی می کنند تا وضعیت شبکه را کنترل کنند. نتیجه این کار، وجود سیستمی است که زمان بیشتری طول می کشد تا پیشینه تراکنش ها را به طور کامل تایید مجدد کند، اما در حال اجرا می تواند توان عملیاتی بسیار بالاتری داشته باشد. به زبان ساده تر یعنی یک شبکه می تواند یک میلیون پیام یا تراکنش در ثانیه را توسط یک دستگاه پردازش کند، اما با چند دستگاه این مقدار می تواند بی نهایت شود.

استفاده رایگان
برنامه هایی که بر بستر پلتفرم EOS می باشند برای ارسال پیام ها و اجرای وظایف در بلاک چین نیازی به پرداخت های کاربران ندارند. این به توسعه دهندگان برنامه ها سپرده شده است که تعیین کنند هزینه تراکنش ها (که بسیار کم است) چطور پرداخت خواهد شد. شرکت ها می توانند استراتژی های کسب درآمد خود را دنبال کرده و رایگان یا با هزینه بودن خدمات ارائه شده به کاربران را خودشان تعیین کنند.

بدون باگ (خطای نرم افزاری)
سیستم EOS یک مدل نظارتی بر اساس تولیدکنندگان بلاک ارائه می دهد که می توان رای داد کدام تراکنش ها تایید شده اند. اگر برنامه به طور صحیح در حال اجرا نباشد و یا تغییراتی در کد منبع های هر برنامه یا خود سیستم ایجاد شود باز هم در عملکرد این مدل خللی وارد نمی شود. این مورد بدان معنا است که جامعه می تواند به طور فعال آپگرید و دانگرید شده و باگ های موجود در سیستم را به شیوه ای امن برطرف کند.

بدون مشکل در اجرا
سیستم EOS حتی در چرخه هایی که به صورت متوالی اجرا می شوند، تاخیر را کاهش داده و با ساخت هر بلاک، عملکرد را به حداکثر می رساند. چرخه ها به تردهایی (threads) تبدیل شده که به موازات یکدیگر در حال اجرا هستند. این مورد باعث می شود که زمان پاسخگویی به پیام ها و تراکنش ها ارسال شده به کمترین حد کاهش یابد.

خط مشی، تیم و جامعه
پروژه EOS توسط شرکتی به نام block.one با مدیریت دن لاریمر -موسس بیت شیرز و استیمیت- و برندان بلومر در حال توسعه می باشد. هر دو نفر تجربیات مهمی به دنیای کریپتو ارائه داده اند و در کنار پروژه خود، به صورت عمومی در رابطه با تبلیغ این فناوری فعال اند. سیستم EOS Dawn 1.0 در تاریخ 14 سپتامبر 2017 عرضه شد. عرضه نسخه Dawn 2.0 در تاریخ 4 دسامبر 2017 قابلیت های ردیابی منابع و ارتباطات بلاک چین را اضافه کرد و نسخه Dawn 3.0 (عرضه رسمی پروژه) در آوریل 2018 عرضه شد. جامعه EOS جهانی و پر جنب و جوش می باشد و سرمایه گذاران مشتاق بسیار زیادی دارد. نشست های زیادی انجام می شود، گروه تلگرام فعال وجود دارد و گروه های بسیاری در فیسبوک، توییتر و استیمیت نیز فعال اند.

فروش توکن
فروش توکن EOS به روش منحصر به فردی انجام شد. فروش توکن از تاریخ 26 ژوئن شروع شده و در 350 دوره، توزیع توکن در طول یک سال انجام خواهد شد. در پایان هر دوره، تمام توکن های EOS که برای آن دوره تخصیص داده شده بود بر اساس تعداد اترهای اعطا شده از طرف سرمایه گذاران تقسیم بر تعداد کل، بین سرمایه گذاران توزیع می شد. طی این مدت، توکن های EOS در اکثر اکسچنج های مهم لیست شد. بنابراین قیمت آن اساسا توسط بازار تعیین شد. این اقدام فروش را برای هرکسی که تمایل و زمان کافی برای مشاهده و پیشرفت تیم EOS قبل از عرضه را داشت، فراهم کرد. در نتیجه EOS یکی از پرفروش ترین توکن ها تاکنون بوده و رشد بسیار زیادی داشته است. خود توکن EOS عملکردی ندارد و فقط در توسعه برنامه هایی بر بستر پلتفرم EOS کاربرد دارد. ایجاد برنامه بر روی این پلتفرم مشروط به رای سرمایه داران آن با توکن EOS می باشد.

نحوه خرید EOS
ساده ترین روش برای خرید EOS، خرید آن از اکسچنج بایننس با استفاده از بیت کوین، تتر یا اتر می باشد. هم چنین می توانید از صرافی بیت فینکس، هوبی، یا OKEx نیز خریداری کنید، هرچند ممکن است فرآیند خرید به سادگی خرید در بایننس نباشد. اگر فقط دلار (یا سایر ارزهای فیات) دارید، در حال حاضر باید چند مرحله اضافه تر انجام دهید. ابتدا باید حساب کاربری در پلتفرمی ایجاد کنید که تبدیل فیات به اکسچنج را پشتیبانی کند. پس از ایجاد حساب کاربری، باید حساب بانکی خود را به حساب کاربری متصل کرده و دلار را به پلتفرم ارسال کنید. سپس بیت کوین بخرید. پس از خرید بیت کوین، آن را از اکسچنج اصلی به بایننس ارسال کنید. سرانجام در بایننس بیت کوین را با EOS معامله کنید.

نتیجه گیری
سیستم EOS پروژه پرهیاهو در حوزه برنامه های غیرمتمرکز با تیمی معتبر و موفق، چشم انداز بلندپروازانه اما اجرای بحث برانگیز می باشد. بودجه 4 میلیارد دلاری برای دستیابی به تمام هدف های پروژه کاملا کافی و مناسب است. چند سال آتی برای این پلتفرم برای محکم کردن جایگاه خود در بازار بسیار مهم است. چه از EOS خوشتان بیاید چه از آن متنفر باشید یک نکته را قاطعانه می توان گفت: قرار نیست EOS به این زودی میدان را خالی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>