اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فروسیلیس

ترکیه بزرگ ترین واردکننده فروسیلیس خاورمیانه است

علی رغم وجود واحدهای تولیدی فروسیلیس در خاورمیانه، این منطقه از واردکنندگان مهم این محصول در جهان به شمار می رود. روسیه بزرگ ترین صادرکننده فروسیلیس به خاورمیانه است. این کشور 46 درصد از تقاضای وارداتی فروسیلیس خاورمیانه را در سال 2016 تأمین کرد.
1397/06/25 09:48
در منطقه خاورمیانه کشورهای ایران، بحرین و ترکیه تنها تولیدکنندگان فروسیلیس هستند. شرکت های فروآلیاژ ازنا، فروسیلیس ایران و آلیاژسازی اشتهارد از تولیدکنندگان ایرانی فروسیلیس، شرکت BAFA تولیدکننده این محصول در بحرین و شرکت Karasumetal در ترکیه از تولیدکنندگان فروسیلیس در خاورمیانه هستند. میزان تولید این کشورها پاسخگوی نیاز منطقه نیست و از این رو خاورمیانه با سهم 5 درصدی از کل واردات جهانی، یکی از بازارهای مهم وارداتی فروسیلیس در جهان است. کشور ترکیه بزرگ ترین واردکننده فروسیلیس در خاورمیانه است. ترکیه نیمی از فولاد خاورمیانه را تولید می کند و این یعنی تقاضای زیاد فروسیلیس در این کشور که بخشی از آن از طریق واردات تأمین می شود.

همان طور که نمودار 1 نشان می دهد، ایران و عربستان نیز دیگر واردکنندگان بزرگ خاورمیانه هستند. به گزارش فلزات آنلاین سهم عربستان از واردات خاورمیانه در سال 2016 حدود 3 درصد و سهم ایران 7 درصد بود. روسیه و چین بزرگ ترین صادرکنندگان فروسیلیس به خاورمیانه بوده اند. در سال 2016 کشور روسیه 46 درصد و چین 7.4 درصد از بازار فروسیلیس خاورمیانه را در اختیار داشتند.

در مقایسه با واردات، صادرات خاورمیانه چندان قابل توجه نیست. در سال 2016 مقدار صادرات این منطقه 31.8 هزار تن بود. ایران با میانگین سهم 74 درصدی از صادرات خاورمیانه بزرگ ترین صادرکننده این منطقه است و شرکت های فروآلیاژ ازنا و فروسیلیس ایران بخش اعظم فروسیلیس ایران را صادر می کنند. ترکیه و ارمنستان نیز از مشتریان ثابت فروسیلیس ایران هستند. در سال 2016 سهم این 2 کشور از صادرات فروسیلیس ایران به ترتیب 52 و 13 درصد بود.

تجارت فروسیلیس به عنوان یکی از موارد مورد نیاز صنعت فولاد، به رشد این صنعت وابسته است. آینده فولاد نیز به عنوان یکی از کالاهای اساسی روشن است و این خبر خوبی برای تجارت فروسیلیس است. با توجه به این که در برخی از کشورهای واردکننده از جمله ژاپن به عنوان برترین واردکننده، تولید فروسیلیس به صورت محدود انجام می شود یا بعضا فاقد واحد تولیدی هستند؛ در آینده نیز واردات همچنان منبع تأمین تقاضای فروسیلیس این کشورها خواهد بود. آینده تولید فولاد در منطقه خاورمیانه روند صعودی خواهد داشت و این امر رشد تقاضای فروسیلیس را به همراه خواهد داشت و انتظار می رود واردات فروسیلیس خاورمیانه در آینده صعودی باشد. از آن جایی که در بسیاری از بازارهای جهانی روسیه جایگزین چین در تأمین تقاضای فروسیلیس شده است، این کشور طی سال های آتی نیز همچنان از صادرکنندگان مهم فروسیلیس به خاورمیانه به شمار خواهد رفت.


کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>