اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فروسیلیس

ژاپن بزرگ ترین واردکننده فروسیلیس جهان است

می متالز - در سال های 2001 تا 2016 کشور چین بزرگ ترین صادرکننده فروسیلیس در جهان بود اما سهم این کشور از بازارهای جهانی با افزایش تقاضای داخلی و رشد صادرات کشورهایی مانند روسیه کاهش یافت تا جایی که در سال 2016 روسیه با سبقت از چین بزرگ ترین صادرکننده فروسیلیس جهان شد.

به گزارش می متالز، از سوی دیگر تولید بالای فولاد در ژاپن و عدم دسترسی به منابع کافی برای تولید فروسیلیس مورد نیاز، کشور ژاپن را بزرگ ترین واردکننده جهان کرده و پس از آن کره جنوبی بیشترین واردات را در میان کشورهای جهان داشته است.

کشور ژاپن بزرگ ترین واردکننده فروسیلیس در جهان است. این کشور یکی از فقیرترین کشورها به لحاظ منابع طبیعی و معدنی است. ژاپن کشوری احاطه شده با جزایر مرجانی است که حتی دسترسی به سیلیس، دومین عنصر فراوان در پوسته ی زمین پس از اکسیژن را نیز برای این کشور دشوار کرده است. اما کمبود منابع طبیعی، ژاپن را از توسعه باز نداشته و در سال 2016 این کشور دومین تولیدکننده فولاد جهان بود. تولید فولاد در این کشور تقاضای فروسیلیس را به همراه داشته است که این تقاضا از طریق واردات تأمین می شود.به طور میانگین 15.6 درصد از واردات جهانی در سال های 2001 تا 2016 به مقصد ژاپن بود. چین بزرگ ترین صادرکننده فروسیلیس به زاپن است. 40 درصد از واردات فروسیلیس ژاپن در سال 2016 از چین تأمین شد. روسیه نیز با سهم 32 درصدی از واردات ژاپن دیگر صادرکننده فروسیلیس به ژاپن بود.

کره جنوبی نیز دومین واردکننده فروسیلیس در جهان است که در مدت مشابه به طور میانگین بیش از 234 هزار تن فروسیلیس وارد کرده است. کره جنوبی در سال 2016 ششمین کشور تولیدکننده فولاد در جهان بود. طی سال های 2001 الی 2016 واردات فروسیلیس کره جنوبی رشد 4.2 درصدی را محقق کرد. بزرگ ترین صادرکنندگان فروسیلیس به کره جنوبی کشور چین بود که در سال 2016 حدود 66 درصد از واردات این کشور را در اختیار داشت.

فروسیلیس

همان طور که در نمودار نیز نشان داده شده است، آمریکا با وجود تولید قابل توجه فروسیلیس (این کشور چهارمین تولیدکننده جهانی این ماده است) و تعرفه 2.6 درصدی واردات فروسیلیس به این کشور، سومین واردکننده فروسیلیس در جهان شناخته شد. هند نیز یکی از مصرف کنندگان بزرگ فروسیلیس است که بیشترین رشد واردات را در میان واردکنندگان داشته است. طی سال های 16-2001 واردات فروسیلیس هند نرخ رشد سالانه 14.4 درصد را محقق کرد. در سال 2016 این کشور با تولید بیش از 95 میلیون تن فولاد جایگاه سوم تولید فولاد در جهان را داشت.

روسیه و چین بزرگ ترین صادرکنندگان فروسیلیس جهان هستند که سهم قابل توجهی از بازارهای بزرگ وارداتی را در اختیار دارند. البته طی سال های اخیر با رشد تقاضای فروسیلیس در چین و کاهش صادرات این کشور، روسیه جایگزین چین در برخی بازارها شد به طوری که در نهایت در سال 2016 روسیه گوی رقابت را در صادرات فروسیلیس از چین ربود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>