اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دش (Dash) ارز دیجیتالی براساس کدهای پایه بیت کوین و لایت کوین می باشد که بهبودها و تغییرات مختلفی در آن تعبیه شده و آن را از زمان شروع به کار آن در سال 2014 متفاوت کرده است. ایوان دافیلد، سازنده دش، آن را به منظور سه مسئله کلیدی که در شبکه بیت کوین مشاهده کرد ساخت: حریم خصوصی، نظارت و سرعت تراکنش. طی سه سال گذشته، دش به یکی از ارزهای دیجیتال برتر جهان تبدیل شده است که ارزش بازار آن با وجود بازار رقابتی در بین ده ارز دیجیتال برتر قرار دارد. هدف اصلی دش این است که پول دیجیتال را بسیار کارآمدتر کند. در حال حاضر شما می توانید بیت کوین را برای معاملات آنلاین و انتقالات با ارزش ارسال کنید. با این حال زمان انتظار برای تایید تراکنش در بلاک چین بیت کوین، استفاده از بیت کوین برای تراکنش در فروشگاه یا انتقالات دیگری را که نیازمند تأیید فوری است غیرممکن می کند. کارمزد بالای بیت کوین آن را تبدیل به انتخاب نامناسبی برای تراکنش های کوچک می کند و سودمندی آن را به عنوان ارز دیجیتال عمومی برای خرید محصولات و خدمات محدود می کند. دش به دنبال حل چنین مسائلی با معماری نوآورانه خود می باشد.

تاریخچه کوتاه دش
دش به عنوان یک فورک از بیت کوین و لایت کوین آغاز به کار کرد. دش با تأکید بر حفظ حریم خصوصی و سرعت در تراکنش، ابتدا معروف به کوینی برای تراکنش های غیرقانونی بود. در اوایل معرفی آن، این کوین با نام ایکس کوین XCoin شناخته شده بود، سپس نام آن خیلی زود به دارک کوین تغییر پیدا کرد، سپس به این ایده پرداختند که ویژگی های حریم خصوصی دش می تواند برای پنهان کردن تراکنش هایی که جزییات کاملی ندارد استفاده شود. با میل بر جدا شدن از انجمن دارک کوین، این جامعه به اسم نهایی دش (Dash) تغییر نام پیدا کرد که از دو واژه (digital cash) یا پول نقد دیجیتال برگرفته شده است. روزهای اولیه دش، با طراحی و ساخت معماری دوجانبه منحصر به فرد این ارز سپری شد که سرعت بالای تراکنش و ضرورت ترکیب کوین ها برای حفظ حریم خصوصی را تسهیل می بخشد. پس از آن دش یک سیستم نظارتی غیرمتمرکز ایجاد کرد که به کاربران اجازه می دهد تا بر روی توسعه های پیشنهادی شبکه رای دهند. در دنیای تجارت و شرکت ها، داشتن سابقه سه سال و نیم، نوپایی شرکت را نشان می دهد. با این حال در دنیای نوظهور و در حال رشد ارز دیجیتال، دش یکی از قدیمی های این عرصه می باشد. دش یکی از با ثبات ترین ارزهای دیجیتال در بازار را ارائه می دهد. این ثبات به دلیل کاربران جامعه بسیار فعال دش می باشد. این کاربران هزاران موضوعات و نظرات را در مورد دش در سایت رددیت و بیت کوین تاک ایجاد کرده اند و پروژه های زیادی را به اشتراک گذاشته اند. از زمان ایجاد این کوین، دش به طور مداوم گره ها (نودها) را به شبکه خود اضافه کرده است و با این افزایش، اعتماد و امنیت را بالا می برد.

معماری دو لایه با مسترنود
اختراع دش ساختار دو لایه بر روی بلاک چین خود بود. لایه اول برای هرکسی که با لایت کوین، بیتکوین کش، بیت کوین و دیگر استاندارد الگوریتم اثبات کار آشنا باشد قابل درک است. در دش، ماینرها موظفند تا بلاک های جدید ایجاد کنند و بلاک چین را ایمن سازند. ماینرهای دش برای استخراج بلاک، 45% جایزه بلاک را دریافت می کنند. این مقدار با مقدار بیت کوین در تقابل است زیرا در بیت کوین ماینرها 100% جایزه بلاک را دریافت می کنند. 55% باقی مانده جایزه بلاک در جای دیگر اختصاص داده می شود. زمان بلاک دش حدود 2.5 دقیقه است که 4 برابر سریعتر از بیت کوین است. برای استخراج، دش یک الگوریتم هش اختصاصی با نام X11 به وجود آورده است که به هش مداوم و متوالی نیاز دارد. الگوریتم X11 نشان داده است که 30% وات کمتری از الگوریتم اسکریپت لایت کوین مصرف می کند. لایه دوم معماری دش برای سرورها است و توسط کاربران دارای قدرت پردازشی بیشتر ایجاد شده است که به این افراد مسترنود می گویند. این مسترنودها تراکنش های پرداخت آنی (Instant Pay) را پردازش می کنند، ترکیب کوین را آسان می کنند و بر پیشنهادات نظارتی رای می دهند. با ارائه این خدمات، مستر نودها 45% جایزه بلاک را دریافت می کنند. هرکسی می تواند یک مستر نود در شبکه دش ایجاد کند اما ابتدا باید ثابت کنید که شما 1,000 دش (DASH) دارید که در حال حاضر معادل 1.1 میلیون دلار است. داشتن حداقل 1000 دش یک اقدام امنیتی است که مانع از حمله علیه شبکه همتا به همتا می شود که به آن حمله سیبیل (Sybil) می گویند. حمله های سیبیل شامل ایجاد حساب های جعلی بسیار زیاد تحت اسامی مستعار می باشد به طوری که تعداد حساب های جعلی کافی برای در برگرفتن اکثریت کاربران و تأثیرگذاری بر شبکه ایجاد شود. نیاز به داشتن 1000 دش برای ایجاد مسترنود و گران تمام شدن آن موجب جلوگیری از انجام حمله سیبیل علیه شبکه مسترنود دش می شود. مزیت دیگر داشتن حداقل 1000 دش این است که قیمت دش ثابت می ماند و این اطمینان را حاصل می کند که مسترنودها به پیشنهادهای نظارتی رای می دهند که برای موفقیت شبکه دش می باشد.

مسترنودها چگونه پرداخت های آنی را تسهیل می بخشند
یکی از ویژگی های کلیدی دش ارسال آنی (اینستنت سند) می باشد. از آنجایی که دش می خواهد شکلی از پول نقد دیجیتالی باشد که مردم بتوانند در فروشگاه ها استفاده کنند، تایید تراکنش باید آنی باشد. در حالی که زمان بلاک 2.5 دقیقه است به این معنا می باشد که تراکنش های استاندارد دش سریعتر از تراکنش های بیت کوین می باشد. با این حال 2.5 دقیقه هم چنان زمان طولانی برای صبر کردن انجام تراکنش ها در فروشگاه ها یا پمپ بنزین است. راه حل دش، پرداخت های ارسال آنی است که توسط مسترنودهای شبکه تایید می شوند. اساسا شما تراکنش خود را به مسترنود ارسال می کنید. مسترنود سرمایه را قفل می کند تا دوبار خرج نشوند و پس از قفل شدن سرمایه، تاییدیه ارسال می کند. خود تراکنش همچنان به عنوان بخشی از بلاک آتی به لجر افزوده می شود، اما از آنجایی که مسترنود سرمایه را قفل کرده است، پرداخت تراکنش تضمین می شود. پرداخت های ارسال آنی می توانند طی چند ثانیه تاییدیه را دریافت کنند. حل مشکل تاییدیه های سریع، مانع غیر بدیهی برای ارزهای دیجیتال است. راه حل مسترنود دش در بین چندین گزینه دیگر برای پردازش آنی تراکنش های ارز دیجیتال می باشد.

ترکیب کوین های موجود در دش، ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی را ارتقا می دهد
چندین برنامه شخص ثالث، خدمات ترکیب کوین را برای بیت کوین ارائه می دهند. اما به طور پیش فرض، تراکنش های بیت کوین به طور عمومی قابل ردیابی است. به علاوه، اگر فردی هویت شما را به آدرس عمومی متصل کند، می تواند بر تراکنش های ورودی و خروجی نظارت کند. این مورد برای تعویض پذیری و کاربرد سیستم پول نقد دیجیتال مشکل ساز می باشد. در سال 2014، دش به یکی از اولین کوین های خصوصی موجود در بازار تبدیل شد. دش شامل ترکیب کوین داخلی می باشد که ردیابی تراکنش ها را تقریبا غیرممکن می کند.

دش
دش خدمات ترکیب کوین خود را پرایوت سند(PrivateSend) یا همان ارسال خصوصی می خواند. هنگامی که بخواهید تراکنش خصوصی ارسال کنید، درخواست خود را به مسترنودها ارسال می کنید. یک مسترنود درخواست ترکیب کوین شما را اعلام می کند و شما را به تراکنش های در حال انجام همان لحظه وصل می کند و به شما کمک می کند با فاصله های.1, 1, یا 10 دش میان بسیاری از کاربران حرکت کنید. سپس مسترنود اول، تراکنش شما را به مسترنود دیگر می دهد و فرآیند ترکیب کوین مجدد شروع می شود. مسترنودها نمی توانند مستقیما جزییات تراکنش های شما را فراگیرند اما استفاده از چنین سیستم ترکیب کوینی به این نیاز دارد که به شبکه دش و اپراتورهای مسترنودها اعتماد کنید. اگر حفظ حریم خصوصی دغدغه اصلی شما در ارز دیجیتال است، مونرو و زی کش با جزییات بیشتری به مشکلات اعتماد شبکه و محافظت از هویت پرداخته اند. در بیشتر برنامه ها، دش سطح بالایی از حفظ حریم خصوصی و ردیابی نشدن را با ترکیب کوین ارائه می دهد.

نظارت غیرمتمرکز، فورک سخت را کاهش می دهد
به این نکته اشاره کردیم که ماینرها 45 درصد جایزه بلاک و مسترنودها 45 درصد دیگر را دریافت می کنند. 10 درصد باقی مانده به توسعه، بازاریابی و زیرساخت ها اختصاص داده می شود تا شبکه دش به رشد و بهبود ادامه دهد. یکی از چالش هایی که بیت کوین با آن مواجه است این است که هرگاه کاربر با نحوه پیشروی تغییر در سیستم مخالف است، نتیجه آن فورک سخت بلاک چین بیت کوین می شود. با گذشت زمان، این موضوع باعث چند تکه شدن جامعه بیت کوین به جامعه های بسیار کوچک تر نظیر لایت کوین، بیتکوین کش، بیت کوین گلد و حتی دش می شود. برای حل مشکل چند تکه شدن جامعه با فورک سخت، دش یک مدل نظارتی غیرمتمرکز اجرا کرد. در سیستم نظارت و رای دهی دش، هر فردی می تواند یک ویژگی، تغییر یا برنامه بازاریابی جدیدی پیشنهاد دهد که شبکه دش را بهبود خواهد داد. سپس مسترنودها به هر پیشنهاد رای می دهند. تعداد رای های مثبت برای پیشنهاد باید بیشتر از رای های منفی باشد و اختلاف آنها حداقل باید 10 درصد کل مسترنودها باشد. برای مثال در حال حاضر 4500 مسترنود در شبکه دش وجود دارد. در نتیجه برای هر پیشنهاد جدید، رای های مثبت باید 450 رای بیشتر از رای منفی باشد (10 درصد تعداد کل مسترنودها) تا پیشنهاد قبول شود. پس از قبول شدن پیشنهاد، از جایزه بلاک سرمایه دریافت می کند. به این ترتیب، در صورتی که جامعه با جهت حرکت تیم توسعه مخالف باشد، دش از نظر تئوری می تواند به اخراج تیم توسعه فعلی رای دهد.

گسترش کاربرد با استفاده از برنامه و API
جدیدترین توسعه انجام گرفته در معماری دش، تکامل دش (دش اوولوشن) می باشد. به عنوان بخشی از هدف دش در راستای تبدیل شدن به پول نقد دیجیتال آنی و استفاده آسان، این مورد نیاز به روش شفافی برای پذیرش و انجام پرداخت های دش دارد. وبسایت دش این چالش را اینگونه توضیح می دهد که باعث می شود تراکنش های دیجیتالی به قدری آسان شوند تا حتی مادربزرگ شما نیز بتواند آن را انجام دهد. دش اوولوشن یک API و برنامه گوشی همراه می باشد که به مصرف کنندگان امکان می دهد تا پرداخت انجام دهند و به فروشگاه های اینترنتی نیز امکان می دهد تا بدون تعامل با مشتری بلاک چین، پرداخت ها را قبول کند. هرچند این برنامه کاملا توسعه نیافته و اجرا نشده است، با این حال موسسان دش معتقدند که این مورد، سطح بعدی کاربرد پول نقد دیجیتال می باشد.

نتیجه گیری
دش ثبت سابقه قوی و جامعه شگفت انگیزی دارد. طی سه سال و نیم گذشته، نظارت غیرمتمرکز دش بهبودهای چشمگیری برای معماری دولایه شبکه تولید کرده است. در نتیجه، دش با رشد ثابت و مداومی مواجه شده که آن را تقریبا بالاتر از بسیاری از آلتکوین ها قرار داده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>