اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در این مقاله تلاش شده است تا به اکثر سوالات کاربران در رابطه با چیستی اتریوم کلاسیک و همچنین عوامل سازنده این ارز دیجیتالی پاسخ داده شود. در راستای درک بهتر اتریوم کلاسیک باید به دو پدیده هک DAO و هارد فورک توجه داشت.

اتریوم کلاسیک چیست؟
اتریوم کلاسیک یک ارز دیجیتالی جدید نیست بلکه یک فورک اتریوم است. هر دو بلاک چین تا زمانی که به بلاک 1920000 برسند، یکسان بودند. با توجه به هک DAO و دزدی 50 میلیون دلار، تصمیم بر آن شد که با اعمال فورک نواقص امنیتی بر طرف شود. بسیاری از طرفداران اتریوم مخالف اعمال هارد فورک بودند و به همین دلیل تصمیم گرفتند که از اتریوم جدا شوند و از ورژن قبلی آن استفاده کنند و با اعمال سافت فورک نواقص را برطرف کنند. تمام موجودی حساب، کیف پول و تراکنشهایی که در اتریوم اتفاق می افتاد، در اتریوم کلاسیک نیز ثبت می شد و از زمانی که هارد فورک صورت گرفت این دو ارز دیجیتالی مسیرشان متفاوت شد. در واقع پس از هارد فورک، بلاک چین ها به دو بخش تقسیم شده و به صورت جداگانه عمل می کنند. اتریوم کلاسیک همچنان همان ویژگی های اتریوم مانند میانگین زمان بلاک، اندازه و پاداش را دارد و همان فعالیت های اتریوم را مانند ساخت و گسترش اپلیکیشن های غیر متمرکز و قرارداد های هوشمند ارائه می دهد.

DAO که مخفف سازمان غیرمتمرکز خودمختار (Decentralized Autonomous Organization) است، قرارداد پیچیده هوشمندی بود که انقلاب بزرگی برای اتریوم ایجاد کرد. این سازمان در واقع صندوق سرمایه گذاری غیرمتمرکزی بود که قرار شد سرمایه مورد نیاز برای تمام DAPPsهای ایجاد شده در داخل شبکه را تامین کند.

چرا اتریوم کلاسیک ساخته شد؟

هارد فورک یک مساله بحث برانگیز است، که به معنای واقعی کلمه جامعه اتریوم را به دو بخش تقسیم کرد. هر دو بخش دارای نکات معتبری هستند که از آنها در مناظره هارد فورک استفاده می کنند.

آن دست از کاربرانی که مخالف هارد فورک بودند، اعلام کردند:

  • کد قانون است - بیانیه شرایط و ضوابط DAO باید در هر شرایطی اجرا شود.
  • اتفاقاتی که در بلاک چین صورت می گیرد غیر قابل تغییر هستند و صرف نظر از نتیجه هرگز نباید تغییر کنند.
  • تصمیم به بازگشت پول دزدیده شده یک کوته بینی است و ممکن است شما ارزش اتریوم را بر اساس عملکرد خود پائین بیاورید.
  • این یک کمک مالی است.
  • زمانیکه یک خطا در سیستم اتفاق بی افتد و شما آن را تصحیح کنید، دیگر دلیلی وجود ندارد که بخواهید کلیت قوانین آن را تغییر دهید.

کاربرانی موافق هارد فورک بودند، اذعان کردند:

  • مساله "کد قانون است" بیانیه ای بسیار تند بیان شده است زیرا این انسانها هستند که باید حرف آخر را بزنند و به یک اجماع فکری برسند.
  • یک هکر نباید اجازه داشته باشد تا سهمی از بهره برداری و حق سوء استفاده داشته باشد زیرا از نظر اخلاقی اشتباه است و جامعه باید دراین مساله دخالت کند.
  • جامعه مدیون تصمیمات گذشته نیست و مردم می توانند در هر شرایطی منطقی و منصفانه عمل کنند.
  • قرار دادن این حجم از دارایی اتریوم در دستان یک کاربر مخرب مشکل ساز خواهد بود و باعث تخریب ارزش و قیمت اتریوم می شود.
  • پولی که از جامعه دریافت نکنید کمک مالی نیست، این تنها بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران اصلی است.
  • این باعث پایان جنگ دائمی میان هکرهای کلاه سفید و دیگر هکر هاست که ممکن است باعث تخریب جامعه شود.
  • اگر اکنون جامعه وارد عمل شود باعث می شود تا افراد سودجو چندین بار به انتخاب اتریوم به عنوان بستری برای سوء استفاده فکر کنند.
  • یک هارد فورک برای بازگشت سرمایه، قانون گذاران را خارج از این بحث نگه می دارد.

اتریوم کلاسیک در راستای اجرای قرارداد های هوشمند بدون نیاز به دخالت شخص ثالث برنامه ریزی و اجرا شده است. جامعه اتریوم کلاسیک معتقدند که قرارداد هوشمند DAO براساس هدفی که برای آن طراحی شده بود عمل کرد و هیچ گونه فعالیتی در راستای سانسور این قرار داد نباید صورت بگیرد.

اتریوم کلاسیک چگونه ساخته شد؟
هنگامی که هارد فورک اجرا شد، کاربرانی که با آن موافق نبودند، تصمیم گرفتند که نرم افزار خود را ارتقا ندهند و همچنان فعالیت خود را در نسخه قدیمی این بلاک چین ادامه دهند. از آنجایی که هارد فورک، باعث ایجاد ناسازگاری بین نسخه های جدید و قبلی شد، آن دسته از کاربرانی که تصمیم گرفتند بر روی بلاک چین قدیمی باقی بمانند، نام اتر کلاسیک را برگزیدند.

تلاشهای بسیاری مانند موارد زیر در راستای چنین هدفی صورت گرفته است:

  • استخرهای ماینینگ به اتریوم کلاسیک نیز اختصاص داده شد.
  • صرافی ها اتریوم کلاسیک را به فهرست خود اضافه کردند.
  • ما API ها را برای اطلاعات داده بازار اضافه کرده ایم.
  • می توانید widgets را به سایت خود اضافه کنید تا حمایت خود را از اتریوم کلاسیک نشان دهید.
  • شما می توانید سود حاصله از ماینینگ اتریوم کلاسیک را محاسبه کنید.
  • جامعه ای در سایت reddit برای کاربران به طور رسمی ایجاد شد.

خطرات اتریوم کلاسیک
ایجاد یک بلاک چین دو شاخه وضعیتی مشکل ساز است که بیت کوین مدت های زیادی در تلاش برای جلوگیری از این اتفاق بوده است. نه تنها باعث ایجاد سردرگمی در میان سرمایه گذاران و کاربران می شود، بلکه امکان حملات را بر روی هر دو بلاک چین فراهم می کند. اگر یک کاربر معامله ای را امضا کرده و این تراکنش امضا شده را در یکی از بلاک چین ها انتشار دهد، می توان به این تراکنش در زنجیره دیگری و بدون موافقت دارنده کلید خصوصی پاسخ داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>