اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت تضامنی

تشکیل اولیه شرکت تضامنی بر اساس توافق دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری مشترک و سرمایه گذاری برای تحصیل سود می باشد.بعد از توافق شرکا به منظور تشکیل یک شرکت تضامنی، ابتدا یک حساب جاری در یکی از بانک ها به نام شرکت تضامنی در شرف تأسیس» افتتاح و سرمایه نقدی به آن حساب واریز می نمایند.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری یک شریک در شرکت، اغلب شامل دارایی های غیر از وجه نقد است، لذا آن قسمت از سرمایه که به صورت غیر نقدی به شرکت آورده می شود باید بر مبنای ارزش بازار دارایی در زمان انتقال و با رضایت کلیه شرکا ارزیابی و اختیار شرکت قرار گیرد.

بعد از واریز وجوه نقد و ارزیای دارایی های غیر نقدی به ارزش متعارف، شرکا از بین خود، مدیر یا مدیرانی انتخاب، و به همراه شرکت نامه و سایر مدارک لازم برای تأسیس به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و پس از طی مراحل قانونی، شرکت رسما تحت شماره معین و نام مخصوص به ثبت می رسد.پس از ثبت شرکت و دریافت دفاتر قانونی، کلیه عملیات مربوط به سرمایه گذاری اولیه در آن به ثبت می رسد.

طبق ماده 118 قانون تجارت، شرکت تضامنی زمانی تشکیل می شود که

  1. شرکت نامه مطابق قانون تنظیم شده باشد.
  2. تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

سرمایه گذاری شرکا

به موجب قانون تجارت سهم الشرکه هر یک از شرکا ممکن است به صورت نقد یا غیر نقد باشد. در صورتی که سهم الشرکه شرکا به صورت نقد تادیه شود حساب صندوق بدهکار و حساب سرمایه هر شریک معادل وجهی که به شرکت آورده است بستانکار می گردد.

در صورتی که تمام یا بخشی از سهم الشرکه هر یک از شرکا از طریق آوردن دارایی های غیر نقدی مورد نیاز شرکت تادیه شود، مطابق ماده 123 قانون تجارت، این دارایی ها باید با موافقت کلیه شرکا ارزیابی گردند.ارزیابی آورده های غیر نقدی شرکا، به منظور تعیین ارزش متعارف یا ارزش منصفانه بازار آن ها باید ارزیابی شوند.

ارزیابی دارایی های غیر نقدی و انتقال آن به شرکت بدین علت باید صورت گیرد که اولا شخصیت شرکا مستقل از شخصیت حقوقی شرکت می باشد و ثانیا این دارایی ها باید بر اساس اصل بهای تمام شده به ارزش منصفانه بازار در زمان تشکیل شرکت تضامنی در دفاتر شرکت ثبت گردند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>