اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یک بلاک چین عمومی نوعی بلاک چین بدون مجوز است. هر کسی می تواند به شبکه بلاک چین بپیوندد و این یعنی آنها با یک بلاک چین عمومی می توانند به خواندن، نوشتن و مشارکت بپردازند. بلاک چین های عمومی غیر متمرکز هستند و هیچ کس بر روی شبکه کنترل ندارد. این نوع بلاک چین ها ایمن هستند زیرا زمانی که داده ها بر روی بلاک چین دارای اعتبار شدند، دیگر قابل تغییر نیستند. وقتی در مورد بلاک چین های عمومی صحبت می کنیم، آنچه اکثر مردم در واقع در موردش صحبت می کنند، بلاک چین باز عمومی است. در این نوع بلاک چین هر فردی می تواند داده ها را در بلاک چین بنویسد و هر فرد دیگری نیز می تواند بیاید و داده ها را بخواند. پلتفرم های بلاک چین عمومی مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین در حال حاضر بسیار مورد بحث هستند. می توان به این پلتفرم ها به عنوان پلتفرم های بلاک چینی بدون مجوز اشاره کرد. این یعنی آنها طوری طراحی شده اند که در جهت افزایش ناشناسی کاربر و محافظت از او تلاش می کنند.

تصور می شود که پلتفرم های بلاک چین عمومی مانند اتریوم را نمی توان برای ساخت سناریو های اجازه و یا کنترل دسترسی به داده ها مورد استفاده قرار داد. واقعیت این است که می توان از آنها برای این منظور استفاده کرد. آنها فقط تمامی ابزارهای ساخته شده در داخل شبکه را در اختیار کاربر قرار نمی دهند چرا که همگی این ابزارها را می توان در یک پلتفرم بلاک چینی خصوصی و یا مجوز دار پیدا کرد. اما در اساس همیشه می توان از این پلتفرم های عمومی باز برای ساخت یک راه حل مجوز دار استفاده کرد.

وقتی که ما در مورد بلاک چین های عمومی فکر می کنیم، به پلتفرم های بلاکچینی مانند بیت کوین و اتریوم فکر می کنیم که در اساس آنها برای حفظ ناشناسی طراحی شده اند. اگر ما ندانیم که یک کاربر کیست، هیچ روشی برای ایجاد مجوز، دسترسی بر اساس نقش و کنترل داده هایی که او می تواند بخواند و بنویسد، نخواهیم داشت. در موقعیت های زیادی این امر مطلوب است و به همین خاطر است که ما می بینیم ارز های دیجیتال بر اساس پلتفرم های بلاک چین عمومی هستند زیرا ناشناسی مهم است و یکی از مزایای اصلی استفاده از ارز های دیجیتال است.

مزایای بلاک چین های عمومی
1- خواندن و نوشتن باز
هر کسی می تواند با تحویل تراکنش ها به بلاک چین مشارکت کند. به عنوان مثال اتریوم و بیت کوین به این شیوه هستند. در این موارد، تراکنش ها را می توان بر روی اکسپلورر بلاک چین مشاهده کرد.

2- دفتر کل توزیع شده
پایگاه داده مانند رویکرد کلاینت-سرور متمرکز نیست و همه نودها در بلاک چین در اعتبار بخشی تراکنش مشارکت می کنند.

3- تغییر ناپذیری
وقتی چیزی در بلاک چین نوشته می شود، نمی توان آن را تغییر داد.

4- ایمن به دلیل استخراج (قانون 51 درصد)
به عنوان مثال در مورد بیت کوین، به دست آوردن اکثریت قدرت شبکه، پتانسیل فراهم کردن خرج کردن دوباره را در مقیاس عظیمی به وجود می آورد و در صورت به دست آوردن اکثریت قدرت شبکه، احتمال جلوگیری از تایید تراکنش ها ایجاد می شود. اما در عمل، به دست آوردن این قدرت تقریبا غیرممکن است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>