اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ثبت شرکت در اسلواکی

یکی از شیوه های گرفتن اقامت دائمی برای اروپا، ثبت شرکت است. به این طریق که فرد تقاضا کننده، یک شرکت که مطابق با قوانین اروپا است را بر طبق دستورات قانون به ثبت می رساند و آخر هر سال مالیات شرکت را می پردازد و بعد از تقریبا 5 سال می تواند اقامت دائمی اروپا را اخذ نماید.

کشور اسلواکی که یکی از اعضای پیمان شنگن است و کم ترین درصد مالیاتی را در بین دیگر کشورهای اروپایی دارد، گزینه مناسبی جهت ثبت شرکت است.

گرفتن اقامت اسلواکی همراه با ثبت شرکت

فردی که اقدام به ثبت شرکت در کشور اسلواکی کند، اقامت تمام اروپا را اخذ خواهد کرد. با گرفتن اقامت این کشور از شیوه ثبت شرکت، اشخاص به همراه خانواده خود قادر خواهند بود در همه کشورهای شنگن به زندگی، تحصیل و کسب و کار بپردازند و به صورت کامل از حقوق شهروندی برخوردار شوند.

شایان ذکر است این شیوه از بهترین راه های مهاجرتی برای کشورهای اروپایی، شناخته شده است. البته پس از این که آمریکا از برجام خارج شد افتتاح حساب بانکی مربوط به شرکت ها و افراد ایرانی در خیلی از کشورها با مشکلاتی بیشتر از قبل رو به رو شد.

کشور اسلواکی و مزایای ثبت در این کشور

گرفتن اقامت در هر یک از کشورهای اروپایی به هر طریقی که باشد، مشکلات و قوانین مخصوص خود را دارد. ولی در اسلواکی و کشورهای مجارستان و اسلوونی این محدودیت ها به حد کم تری دردسر ساز می شوند و احتمال گرفتن اقامت این کشورها نسبت به سایر کشورهای اروپایی، بیشتر است.فرد متقاضی بعد از ثبت شرکت خود در اسلواکی، اقامت اسلواکی را اخذ نموده و قادر خواهد بود با به ثبت رساندن شرکت، همه اعضا خانواده خود و فرزندان زیر 18 سال را همراه خود به اسلواکی ببرد.

مزایای ثبت شرکت و اخذ اقامت اسلواکی

  • ملزم به داشتن پیشینه کار و بیمه نخواهید بود.
  • اخذ اقامت این کشور محدودیت سنی ندارد.
  • نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید.
  • واحد پول این کشور یورو است.
  • تمام دوران تحصیل قبل دانشگاه برای فرزندان رایگان بوده و هم چنین استفاده از مهدکودک ها شامل خدمات دولتی بوده و رایگان می باشد.
  • اگر در زمان گرفتن اقامت مادرخانواده متقاضی اصلی معرفی گردد، در هنگام بارداری 6 ماه مالیات پرداخت نخواهد کرد و در این 6 ماه از نهادهای حمایت از مادران، حقوق خواهد گرفت.
  • بیمه های درمانی در این کشور تمامی هزینه ها را پوشش می دهند و افراد هنگام بیماری یا حادثه، هیچ نوع هزینه ای پرداخت نمی کنند.
  • جهت ثبت شرکت و اقامت لازم است مانده حسابی که در این کشور دارید به مبلغ 20000 یورو باشد که قادر خواهید بود آن را برداشت نمایید، در صورتی که این مبلغ در دیگر کشورهای اروپایی به بیش از 500 هزار یورو هم می رسد و 100 هزار یورو از آن را در سال های اول نمی توان برداشت کرد.
  • نبود هیچ نوع محدودیتی جهت زندگی، تحصیل و کسب و کارو هم چنین امکان تحصیل در تمامی کشورهای حوزه شنگن.
  • آسان تر بودن فرآیند گرفتن اقامت اروپا با این شیوه.
  • هزینه های مربوط به دریافت این اقامت نسبت به دیگر شیوه ها مناسب تر است.
  • هزینه های زندگی در این کشور نسبتا کم تر از سایر کشورهای اروپایی است.
  • خرید خانه و ماشین و افتتاح نمودن حساب بانکی در تمام اتحادیه اروپا امکان پذیر می شود 
  • نیازی به استخدام کارمند در شرکتی که آن را به ثبت رسانده اید نیست.
  • امکان گرفتن اقامت استرالیا، آمریکا، انگلستان و کانادا به جهت داشتن اقامت اروپا افزایش می یابد.

اقدامات در صورت داشتن کارت اقامتی

اقداماتی که در صورت داشتن کارت اقامتی که روز اول به شما داده می شود، می توانید انجام دهید عبارت اند از:

  • گرفتن گواهی نامه جهت رانندگی.
  • داشتن حساب بانکی مخصوص خود.
  • تحصیل رایگان.
  • راه اندازی کسب و کار به صورت قانونی در تمامی کشورهای عضو شنگن.
  • شهروند درجه یک کشورهای شنگن محسوب شدن.

شرایط لازم برای افراد متقاضی

  • فرد متقاضی می بایست سن کمتر از 18 سال نداشته باشد.
  • نداشتن هیچ گونه سوء سابقه.
  • در کشور اسلواکی پیشینه تحصیلی و شغلی، مدرک زبان خارجه و مقدار تعیین شده ای از سرمایه، جزو شروط ثبت شرکت نمی باشد و فقط شخص متقاضی باید در مصاحبه با سفارت این کشور، توانایی ها و ایده های تجاری خود را به نمایش بگذارد. ثبت شرکت در این کشور و دیگر کشورهای اروپا، تنها برای افرادی مقدور است که ایده هایی برای تجارت داشته باشند، چه این ایده ها بزرگ باشند، چه کوچک.

کمترین میزان سرمایه برای ثبت شرکت در این کشور

برای ثبت شرکت در این کشور به سرمایه گذاری نیازی ندارید. البته فقط برای سه روز سپرده گذاری به میزان 20000 یورو در حساب شرکت لازم است.

زمینه های فعالیت برای شرکت به ثبت رسیده

پس از ثبت شرکت قادر خواهید بود در انواع زمینه ها، از فعالیت های تجاری گرفته تا تأسیس سوپرمارکت و… فعالیت کنید.فعالیت در زمینه های درمانی و حقوقی نیاز به داشتن اسناد مرتبطی است تا اجازه برای شروع فعالیت در اروپا داده شود که روند مخصوص خود را دارد و تا حدودی غیر ممکن است.

امکان فعالیت شرکت ثبت شده در سایر کشورهای حوزه شنگن

اگر می خواهید با شرکتی که در اسلواکی به ثبت رسانده اید در کشور دیگری فعالیت داشته باشید، این امر به راحتی قابل اجرا است. به این طریق می بایست TAX شرکت را به کشور اسلواکی و VAT شرکت را به کشور دیگری که در نظر گرفته اید پرداخت کنید.

مراحل ثبت شرکت در اسلواکی

در نخستین مرحله اسمی که برای شرکت برگزیده شده، مورد بررسی قرار می گیرد زیرا نام شرکت باید منحصر به فرد باشد. گواهی می بایست با نامی که در نهایت انتخاب می شود، صادر گردد. گواهی های مربوط به ثبت مالیات برای درآمد، مجوزهای تجاری و بیمه درمانی می بایست در محل دفتر مرکزی به ثبت برسند.

پس از آن سرمایه فرد باید در حساب بانکی گذاشته شود و با مجوزهای تجاری و گواهی مربوط به سپرده بانکی به دادگاه منطقه ای ارسال شود. بعد از طی این مراحل، شخص ثبت کننده شرکت قادر خواهد بود بعد از 5 روز فرم ثبت شرکت را کامل کند و بعد از این فرآیند شرکت ثبت شده، شماره شناسایی برای کسب و کار اخذ می کند.

ثبت مالیات

ثبت نام جهت هدف های مالیاتی یکی از مهم ترین مراحل ثبت شرکت می باشد. به تمامی شرکت های به ثبت رسیده در این کشور باید شماره مالیاتی و شماره مربوط به مالیات بر ارزش افزوده داده شود تا به واسطه آن بتوانند به فعالیت های تجاری و مالی بپردازند. برای ثبت نام مالیاتی در این کشور تمامی سهام داران شرکت باید توسط نهاد مالیات محلی، جهت انجام فعالیت در شرکت مورد تایید قرار گیرند.

ثبت شرکت با وظایف محدود

این نوع از ثبت بهترین راه برای کسب و کار در اسلواکی می باشد. هنگامی که خواهان انجام فعالیت های حرفه ای و تجارت بیشتر هستید، می بایست از شیوه ثبت شرکت با وظایف محدود اقدام کنید. لازم است که شرکت را در اداره مالیات به ثبت رسانید تا مالیات درآمدهای خود را پرداخت کنید.

بعد از امضاء قرارداد به صورت میانگین بعد از 10 تا 14 روز  شرکت تأسیس می شود. هزینه های مربوط به مطالبات ثبت شرکت محدود در این کشور 429 یورو است.

برخی الزامات جهت ثبت شرکت با وظایف محدود

  • کم ترین میزان سرمایه ای که می بایست داشته باشید 5000 یورو خواهد بود.
  • مدیر یا دیگر سهام داران شرکت می توانند افراد خارجی باشند ولی مدیرعامل می بایست از شهروندان اروپایی باشد.
  • یک مدیر اگر سابقه کیفری داشته باشد مشکلی پیش نمی آید ولی هرگز نباید از پیشینه جنایی برخوردار باشد.

تأسیس دفتر شعبه در اسلواکی

زمانی که یک شرکت خارجی در کشور اسلواکی شروع به فعالیت می کند، تأسیس یک شعبه می تواند بهترین راه جهت کسب و کار باشد.

این شعبه ها مناسب ترین روش برای انجام فعالیت های کوچک هستند و فرآیند تأسیس و پایان دادن به کار یک شعبه بسیار راحت تر از شرکت است. بارزترین ویژگی شعبه این موضوع است که مسئولیت های مرتبط با بدهی ها بر عهده شرکت اصلی یا به اصطلاح شرکت مادر است.

برخی از الزامات برای تأسیس دفتر شعبه

  • نیازمند سرمایه برای تأسیس شعبه نیستید، تنها لازم است یک شرکت مادر وجود داشته باشد تا دفتر شعبه ثبت شود.
  • هزینه هایی که برای ثبت دفتر شعبه در اسلواکی صرف می شود مبلغ 680 یورو است.
  • مدیر می تواند شخص خارجی باشد ولی مدیرعامل می بایست از شهروندان اروپایی باشد.

شرکت های آماده

در کشور اسلواکی برخی از شرکت ها ساخته می شوند تا به صورت آماده به مشتریان فروخته شوند، این شرکت ها هیچ گونه بدهی و دارایی ندارند. برای کسانی که می خواهند در زمان کمی شرکت خود را به ثبت برسانند این سرویس کارایی زیادی دارد.شروع کسب و کار و فعالیت با اسم شرکت جدید فقط در طول چند ساعت انجام می شود و فرد متقاضی پس از امضاء کردن قرارداد، مالک شرکت می شود.

ثبت شرکت عمومی

در یک شرکت عمومی همکاران و شرکاء با یک دیگر همه تصمیمات را اتخاذ می کنند و مسئول بدهی های شرکت، تمامی آن ها هستند.

مدت زمان به طول انجامیدن ثبت شرکت 

اگر همه اسناد به صورت صحیحی ارائه شوند، شرکت به ثبت رسیده در طی مدت دو هفته می تواند فعالیت تجاری خود را آغاز نماید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت و اخذ اقامت

  • گواهی مربوط به پرداخته شدن هزینه های ثبت نام.
  • مدارک محرمانه مربوط به انجمن.
  • گواهی مرتبط با اسم منحصر به فرد انتخاب شده برای شرکت و سپرده بانکی.
  • پاسپورت با اعتبار 18 ماهه
  • اصل شناسنامه و قباله ازدواج برای افراد متاهل.
  • آدرس دقیق و کدپستی فرد تقاضا کننده در ایران.
  • پیشنهاد دادن 5 اسم جهت ثبت شرکت.
  • ارائه طرح توجیهی شرکت.
  • 3 ماه آخر گردش حساب بانکی.
  • اسکن عکس پاسپورت فرد متقاضی.

مقررات ثبت شرکت

اصلی ترین مدارکی که می بایست در زمان ثبت شرکت ارائه شود، باید پیش از ثبت شرکت، مورد تایید قرار گیرد که شامل اطلاعات زیر است:

  • اطلاعاتی در خصوص سهام داران که شامل اشخاص طبیعی و شرکت های سازمانی می شود.
  • اطلاعاتی در خصوص مدیران شرکت که می بایست اشخاص طبیعی باشند.
  • اطلاعاتی در خصوص میزان سرمایه شرکت و سهم هر یک از سهام داران.
  • آدرس دقیق شرکت و توضیحاتی در خصوص هدف فعالیت شرکت.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>